اخبار اتریوماخبار بلاکچیناخبار عمومی

خالق اتریوم: از همان سال های اول به نسخه ۲ اتریوم فکر میکردیم!

در ۳۱ اکتبر ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، درباره نسخه ۲.۰ اتریوم و ایده اولیه یک پلتفرم جدید صحبت کرد. ویتالیک اظهار داشت که نمی خواهد در رابطه با اتریوم ۲.۰ به صورت فنی و  تکنیکی صحبت کند اما او سخن خود را دررابطه با چیستی و چگونگی اتریوم ۲.۰ آغاز کرد.

ویتالیک اذعان کرد:

این نسخه ترکیبی از ویژگی های مختلفی است که ما در مورد آن در چند سال گذشته صحبت کرده ایم. ما به طور جدی در حال تحقیق و ساخت آن بوده ایم و در حال حاضر، تمامی آن ویژگی های مد نظر را با یکدیگر هماهنگ کرده ایم.

او در مورد کسپر(Casper) و پروتکل گواه اثبات سهام که این پلتفرم از آن برای ارتقا اتریوم ۲.۰ استفاده خواهد کرد، صحبت کرد و اعلام کرد یک تیم اختصاصی و کامل برای ساخت کسپر به رهبری ولاد زمفیر (Vlad Zamfir) که اغلب به عنوان صورت کاسپر شناخته شده است، در نظر گرفته شده است.

ویتالیک اظهار داشت که مسیر گواه اثبات سهام(PoS) در سال ۲۰۱۴ آغاز شد، دقیقا مطابق با زمانی که او در ماه ژانویه مقاله خود را منتشر کرد. این مقاله یک الگوریتم به نام Slasher را به عنوان مفهوم اساسی الگوریتم گواه اثبات سهام توصیف و معرفی کرد.

او همچنین افزود که ایده اصلی Slasher این است که اگر  فردی در حین انجام جرم شناسایی شود و جرم او ثابت شود، برای این فرد خاطی جریمه و مجازات در نظر گرفته می شود. به گفته وی، Slasher راهی جدید و کارآمد برای افزایش امنیت بود. او اضافه کرد:

اگر گواه اثبات سهام به طور قابل ملاحظه ای محبوب تر و یا دلیلی قانع کننده برای تغییر باشد، Slasher یک ساختاری مفید و به تعبیری دیگر سپر دفاعی ما در خط مقدم جنگ است.

با توجه به بیانات ویتالیک، آنها در سال ۲۰۱۴ به این دلیل که هنوز برای آنها مشخص نبود گواه اثبات سهام پروتکلی است که آنها مایل به اجرا و پیاده سازی آن در آینده هستند یا خیر، از Slasher استفاده نمی کردند. او در ادامه افزود:

اما همانطور که میدانیم، در طول زمان، این باور خیلی تغییر کرده است.

منبع
ambcrypto

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا