اخبار آلتکویناخبار بلاکچین

شروع سونامی؛ نسخه جدید شبکه ویوز (Waves) منتشر شد!

تیم پروژه ویوز (Waves) نسخه ۰.۱۳.۲ شبکه اصلی خود را منتشر کرد و یک سری آپدیت‌های عمده را در پلت فرم خود ایجاد کرده است. این تغییرات شامل بهبود پروتکل اجماع شبکه و تراکنش‌هاست.

تیم ویوز (Waves) علاوه بر انتشار نسخه جدید شبکه اصلی، تغییراتی در اکسچنج غیرمتمرکز خود با نام DEX ایجاد کرده و مونرو را به لیست ارزهای دیجیتال این پلت‌فرم افزوده است. همچنین یک سیستم پرسش و پاسخ برای تمام کاربران هم ایجاد کرده است. نسخه جدید DEX در این ماه منتشر خواهد شد و سعی شده تا تمام مشکلات و باگ‌ها در این نسخه برطرف شود. ایجاد بستری برای پرسش و پاسخ برای کاربران و ارتباط و تعامل بیشتر با آنها، اشتیاق برای کمک به رشد پلتفرم و پروژه را نیز افزایش خواهد داد. اگر بخواهیم تغییرات ایجاد شده در شبکه ویوز را بررسی کنیم، موارد زیر می‌توانند مهمترین آنها باشد:

اطلاعات تراکنش

در نسخه جدید شبکه، این امکان برای هر کسی ایجاد شده است که بتواند اطلاعات تراکنش را در بلاک چین ویوز به ثبت برساند و از این اطلاعات برای تایید تراکنش استفاده کند. این در حالیست که میزان هش یک مقدار ثابت باقی خواهد ماند. اطلاعات تراکنش همچنین می‌تواند توسط یک قرارداد هوشمند برای استفاده‌های دیگر روی شبکه قرار گیرد. تغییر دیگر هم این است که هر ۱ کیلوبایت داده تراکنش، ۰.۰۰۰۰۱ ویوز هزینه خواهد داشت.

 رفع مشکل الگوریتم PoS

همانطور که الگوریتم رایج PoW مشکلات زیادی مانند متمرکز بودن داشت، در PoS نیز مشکلاتی وجود دارد. یکی از نگرانی‌ها، دستکاری استخرهای پول بزرگ در بازار و کنترل قیمت‌ها است. چرا که در این روش دارندگان یک ارز دیجیتال، به میزان دارایی خود این توانایی را خواهند داشت که تراکنش‌ها را تایید کنند. استخرهای پول و کسانیکه مقدار زیادی از یک ارز را صاحب هستند، قدرت بیشتری در شبکه خواهند داشت.

شبکه ویوز در آپدیت جدید خود سعی در حل این مشکل دارد و به دارندگان ارز ویوز با دارایی کم (نه به اندازه استخرها)، اجازه مانور و قدرت بیشتری در شبکه برای تایید تراکنش‌ها داده است.

تراکنش‌های با اسپانسر!

تراکنش‌های با اسپانسر یا پشتیبانی شده دقیقا همانطور که از اسمش پیداست عمل می‌کند. کاربران می‌توانند هزینه خدمات یک نود (گره) را با توکن منتخب خود پرداخت کنند. سپس این ها با توکن ویوز ذخیره و برای پرداخت به گره مورد استفاده قرار می‌گیرند. دلیل اصلی این ایده، افزایش تقاضا برای توکن ویوز است. در حقیقت کاربران می‌توانند با هر توکنی که تمایل دارند هزینه ماینر یا نود را پرداخت کنند، اما ماینرها کارمزد تراکنش را با توکن ویوز دریافت می‌کنند.

همه می‌توانند توکن ویوز خود را بسوزانند!

کاربران ویوز (Waves) اکنون این توانایی را دارند که توکن‌ها را بسوزانند، این قابلیت بسیار مفید به نظر می‌رسد چرا که کاربران زیادی توکن‌های اسپم دریافت می‌کنند که معمولا هم ارزش آنچنانی ندارد. این راه حل برای حذف توکن‌ها تصمیم مناسبی از طرف تیم ویوز محسوب می‌شود. این ویژگی از آخر همین ماه اجرا خواهد شد.

تیم ویوز از قبل اعلام کرده بود که قصد دارد از نیمه دوم سال ۲۰۱۸ شروع به تغییرات اساسی در ساختار خود کند. اینکه این تغییرات روی قیمت این کوین و روند معاملات آن چه تاثیری خواهد داشت، مسئله‌ای است که همه منتظر آن خواهند ماند.

منبع
investblockchain

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا