اخبار بیت کویناخبار عمومی

ساتوشی ناکاموتوی واقعی، خالق بیت کوین، در سال ۲۰۱۳ مرده است!

جف گارزیک، یکی از مهمترین کاربران اولیه کد بیس بیت کوین بود و بعدها تبدیل به یکی از توسعه دهنده های اصلی بیت پی (BitPay)  شد. او به تازگی گمانه زنی های مهمی در رابطه با هویت واقعی سازنده بیت کوین ارائه داده است.

جف گارزیک در گفتگویی با خبرگزاری بلومبرگ در رابطه با گمانه زنی های خود در رابطه با خالق واقعی و به نحوی خالق اصلی بیت کوین سخن گفت. در این رابطه گارزیک یکی از عجیب ترین نظریه ها را دارد. رقبای اصلی برای عنوان ساتوشی ناکاموتو عبارتند از نیک سابو، آدام بک و یا گروهی از افراد که احتمالا شامل یک یا هر دو این دسته ها می شود. کشف هویت ساتوشی ناکاموتو یکی از مسائلی است که هنوز جمع بسیار زیادی از افراد را به خود درگیر کرده است و لازم به ذکر است که این اتفاق خالی از اثرات منفی بر اکوسیستم بیت کوین نیست.

تعداد محدودی از افراد بر این باورند که کریگ رایت استرالیایی که رهبری هاردفورک بیت کوین را به نام بیتکوین اس وی (Bitcoin SV) بر عهده داشته و این محصول را تا شش روز دیگر ارائه می دهد، همان شخصی است که خود را با نام مستعار ساتوشی ناکاماتو معرفی کرده است. قابل توجه است که راجر ور به عنوان یکی از توسعه دهندگان بیت کوین باور دارد که حتی اثبات هویت رایت به عنوان ساتوشی مشکلی را حل نخواهد کرد.

گارزیک: ساتوشی همان دیو کلمان بوده است

گارزیک به بلومبرگ گفت که نظریه شخصی او  و یا به عبارتی دیگر گمانه زنی او در رابطه با مساله هویت ساتوشی شخصی است به نام دیو کلیمان، یک مرد فلوریدایی که در سال ۲۰۱۳ از دنیا رفته است . دادخواست او بر علیه رایت در در رابطه با دارایی و اموال دیجیتالی در جریان است.

ویراستار خبرگزاری CCN در رابطه با این دادخواست نوشت:

کلیمان و رایت گفته بودند که این کوین ها را از طریق W&K ماین کرده و به دست آوردند. ساختار مالکیت W&K با اختلاف نظراتی روبرو است، اگر چه کلیمان ادعا می کند که او تنها مالک این دارایی دیجیتالی و یا دارایی با مشارکت رایت بوده است. در هر صورت، این دادخواست مدعی است که رایت حداقل ۵۵۰،۰۰۰ بیت کوین را به ارزش ۱.۱ میلیون دلار به سرقت برده و البته این اتهام در صورتی است که W&K به طور کامل متعلق به کلیمان باشد.

گارزیک می گوید که برای او نقاط این معما به این دلیل به یکدیگر متصل شده و کلیمان را هم ردیف ساتوشی قرار می دهد که کلیمان یک برنامه نویس خود آموز بود که در گذشته در دفتر شریف کار می کرد. گارزیک اذعان دارد که:

این حدس و گمان من براساس سبک و سیاق برنامه نویسی کلیمان است، فردی که خود آموز برنامه نویسی را آموخت و  از سوی دیگر برنامه نویس بیت کوین شخصی بود بسیار باهوش اما نه یک مهندس نرم افزار که از طریق آموزش های کلاسیک توانسته باشد بیت کوین را کد نویسی کند.

کریگ رایت قبلا ادعا کرده بود که کلیمان به او در ایجاد و ساخت بیت کوین  کمک کرده است. او تا پیش از مرگ کلیمان هیچ گونه اظهار نظری در رابطه با اینکه کلیمان همان ساتوشی ناکاماتو باشد بیان نکرد. عوامل گوناگونی وجود دارد که می توانند احتمال اینکه کلیمان همان ساتوشی باشد را افزایش دهند اما همچنان ممکن است که جهان هرگز به کشف این راز بزرگ دست پیدا نکند.

منبع
CCN

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا