اخبار آلتکویناخبار بلاکچیناخبار بیت کوین

بنیان گذار ریپل: توکن XRP از بیت کوین امن تر است!

در مصاحبه اخیری که در کانال رسمی یوتویوب ریپل انجام شد، دیوید شوارتز، به تفاوت های کلیدی بین بیت کوین و توکن XRP اشاره کرد. او همچنین در مورد تفاوت آسیب پذیری تراکنش ها و معاملات بین دو ارز دیجیتال بحث کرد.

شوارتز گفت:

دو تفاوت ابتدایی بین XRP و بیت کوین وجود دارد. یکی از آن اینست که XRP به جای اثبات کار از الگوریتم اجماع دیگری استفاده می کند. تفاوت دیگر این است که XRP از همان ابتدا طوری طراحی شده که توانایی مبادله دارایی های مانند دلار یا یوان را داشته باشد طراحی و ساخته شده است.

او همچنین افزود:

با توجه به معیارهای معاملات، بیت کوین و XRP اساسا مسائل مشابهی دارند، زیرا XRP هم دارای شناسه های تراکنش است و کاربران قادر به تغییر امضای XRP هستند.

شوارتز اظهار داشت که بر خلاف بیت کوین، با توکن XRP کاربر به شناسه تراکنش ارجاع داده نمی شود بلکه به حساب ارجاع داده می شود. این تفاوت اصلی بین بیت کوین و XRP است. به گفته وی، به هیچ وجه یک کاربر یا یک استخراج کننده ارزهای دیجیتالی در ریپل نمیتواند موجب خرابکاری در تراکنش دیگر کاربران شود.

شوارتز بیان کرد که نحوه کارکرد XRP، نیاز به وجود ماینر و استخراج را برخلاف دیگر ارزهای دیجیتالی از بین میبرد. او گفت:

اعتباردهندگان یک دفتر کل جدید ایجاد می‌کنند، یک مقدار هش که همه توافق دارند را انتخاب می‌کنند و تراکنش ها را به این دفتر جدید انتقال میدهند. 

با توجه به نظرات شوارتز، در چنین سناریویی، کاربران نمی توانند حمله دوبار خرج کردن را پیاده کنند؛ چرا که همه چیز از قبل به صورت کریپتوگرافیک امضا شده است. اگر یک اعتبار دهنده متوجه شود که یک کاربر دارای دو تراکنش مشابه است، او را مخرب و مهاجم فرض می‌کند. گام بعدی که همه اعتبار دهندگان باید در این راستا انجام دهند عبارت است از ارائه مستندات به مردم و بازداری آنها از اهداف مخرب. این امر اساسا مسئله دوبار خرج کردن را برطرف می کند، اما راه حل معقولی برای انعطاف و آسیب پذیری تراکنش ها پیدا نکرده است.

منبع
ambcrypto

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا