اخبار اتریوماخبار بلاکچین

تراکنش هایی ناشناس اما ایمن؛ این بار با اتریوم!

شرکت حسابرسی ارنست و یانگ (Ernst and Young) یکی از چهار شرکت برتر در عرصه کریپتو (Big four)، نمونه اولیه از سیستمی راه اندازی کرده است که تراکنش های ایمن و خصوصی بر روی شبکه عمومی اتریوم را فراهم می کند.

این سیستم به اسم زنجیره EY، از الگوریتم گواه اثبات دانش صفر (Zero-Knowledge proof) بهره می‌برد که روش جایگزین برای تایید ورودی های دفترکل توزیع شده می‌باشد که در آن تمام اطلاعات بجز طرفین تراکنش، کدگذاری شده باقی می‌مانند.

این نمونه اولیه برای شرکت هایی است که مایل به نگه داشتن سوابق تراکنش خصوصی خود بدون نیاز به استفاده از بلاکچین خصوصی هستند. پل بردی، رهبر نوآوری جهانی EY، بیان کرد:

با الگوریتم اثبات دانایی صفر سازمان ها می توانند بر روی همان شبکه ای که رقیب آنها قرار دارد بدون از دست دادن امنیت بلاک چین عمومی اتریوم، تراکنش انجام دهند.

گزارش این خبرگزاری بیان می‌کند که شبکه اتربوم با بیش از ۲۰ میلیارد ارزش بازار، سطحی از نقدینگی به شرکت ها ارائه می‌دهد که باعث می‌شود سایر بلاک چین های موجود به چشم نیایند و هم چنین باعث حذف نیاز به ایجاد بلاک چین خصوصی داخلی از ابتدای کار می‌شود.

شرکت EY می‌گوید آن ها با پشتیبانی از توکن های پرداخت و محصولات منحصر به فرد و توکن های خدمات که مشابه با استاندارد توکن اتریوم ERC-۲۰ و ERC-۷۲۱ می‌باشند در صدد این است که باعث افزایش پذیرش بلاک چین شرکت ها شود. مواردی که این شرکت ارائه می‌کند شامل نمونه اولیه ای برای نظارت بر تراکنش های خصوصی می‌باشد که سابقه تراکنش ها را برای بررسی های بعدی جمع آوری می‌کند.

نسخه عمومی زنجیره EY آپس و نظارت بر تراکنش های خصوصی در این بلاک چین، هردو توسط آزمایشگاه های EY در لندن و پاریس توسعه یافته اند و درخواست خود را برای ثبت اختراع ارائه داده اند و در حال آماده سازی برای عرضه کامل محصول خود در سال ۲۰۱۹ می‌باشند.

توسعه دهندگان اتریوم مدت هاست بر روی الگوریتم اثبات دانش صفر بر روی شبکه کار می‌کنند. هم چنین ویتالیک بوترین در پاییز سال ۲۰۱۷ بیان کرد که به روزرسانی شبکه به طور موفقیت آمیز الگوریتم اثبات دانش صفر اسنارک (snark) را بر روی شبکه آزمایشی Ropsten تایید کرده است.

اوایل ماه جاری، شرکت آلمانی ارائه دهنده خدمات مالی و بانکداری بین المللی ING، عرضه ابزار متن باز بلاک چین خود را به اسم ZKSM اعلام کرد و هم چنین در نظر دارد تا تایید داده ها بر روی بلاک چین را با افزایش حریم خصوصی امکان پذیر سازد.

نظر شما در مورد این اقدام چیست؟ آیا باعث راندمان بیشتر بلاک چین اتریوم می شود؟

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
3 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا