متوسط دیفایویدیو

آموزش کنسل کردن تراکنش های تایید نشده اتریوم + ویدیو

کنسل یا لغو کردن یک تراکنش تایید نشده در شبکه اتریوم همواره یکی از مشکلات کاربران است. این موضوع معمولا مواقعی رخ می‌دهد که شبکه شلوغ باشد یا کارمزد تراکنش را کم انتخاب کرده باشید. ابتدا باید بدانید فقط در صورتی که تراکنش در حالت Pending یا معلق باشد،‌ می‌توان آن را لغو یا جایگزین کرد. در این مقاله در قالب ویدیو به آموزش کنسل یا جایگزین کردن تراکنش تایید نشده روی شبکه اتریوم می‌پردازیم. با میهن بلاکچین همراه باشید.

این مقاله در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ به‌روزرسانی شده است.

آموزش لغو و جایگزین کردن تراکنش اتریوم در کیف پول Myetherwallet

کاربران گرامی میهن بلاکچین، در صورتی که ویدیوی این مطلب برای شما به‌نمایش درنمی‌آید، VPN خود را خاموش کرده و سپس صفحه را رفرش کنید. بعضی ویدیوهای سایت آپارات برای IPهای خارج از ایران به نمایش درنمی‌آیند.

موضوعاتی که در ویدیو مطرح شد:

  • مقدمه (ابتدا تا ۰۰:۲۵)
  • بررسی Fee و ارسال یک تراکنش در شبکه اتریوم (۰۰:۲۶ تا ۰۳:۲۵)
  • نحوه کنسل یا جایگزین کردن تراکنش تایید نشده (۰۳:۲۷ تا ۰۶:۵۹)
  • صحبت‌های پایانی (۰۷:۰۰ تا انتها)

گاهی اوقات به دلیل شلوغ بودن شبکه‌ اتریوم و یا پایین در نظر گرفتن میزان کارمزد برای تراکنشتان، تراکنش‌های شما انجام نمی‌شود و شاید باید ساعت‌ها انتظار بکشید تا تایید شود. کنسل کردن تراکنش‌های این‌چنینی در شرایط ضروری، بسیار کاربردی است. زیرا ممکن است در انتخاب میزان کارمزد خود اشتباه کرده باشید و یا همچنین ممکن است بخواهید تراکنشتان هر چه سریعتر انجام شود.

برای کنسل کردن تراکنش‌های اتر و توکن‌های بر بستر اتریوم می‌توانید این کار را از طریق برخی کیف پول‌ها انجام دهید. در ویدیو اول آموزش لغو تراکنش در کیف پول مای اتر ولت ارائه شد. در نظر داشته باشید که اگر یک تراکنش در شبکه تایید شده و در یک بلاک قرار گرفته باشد، هیچ راهی برای لغو و جایگزین کردن و یا بازگرداندن آن وجود ندارد. این آموزش تنها برای تراکنش‌های تایید نشده در شبکه اتریوم کاربرد دارد.

آموزش کنسل یا جایگزین کردن تراکنش اتریوم در کیف پول متامسک

کاربران گرامی میهن بلاکچین، در صورتی که ویدیوی این مطلب برای شما به‌نمایش درنمی‌آید، VPN خود را خاموش کرده و سپس صفحه را رفرش کنید. بعضی ویدیوهای سایت آپارات برای IPهای خارج از ایران به نمایش درنمی‌آیند.

موضوعاتی که در ویدیو مطرح شد:

  • ایمپورت کیف پول مای اتر والت به متامسک (ابتدا تا ۰۰:۵۰)
  • ارسال و بررسی وضعیت تراکنش (۰۰:۵۱ تا ۰۱:۳۵)
  • نحوه لغو کردن تراکنش در متامسک (۰۱:۳۶ تا ۰۴:۰۰)
  • نحوه جایگزین کردن تراکنش در متامسک (۰۴:۰۱ تا ۰۵:۱۲)
  • صحبت‌‌های پایانی (۰۵:۱۳ تا انتها)

کیف پول متامسک یکی از محبوب‌ترین کیف‌های شبکه اتریوم است که به گزینه ایده‌آل برای کاربران علاقه‌مند به حوزه دیفای تبدیل شده است. با استفاده از این کیف پول به راحتی می‌توان تراکنش‌های اشتباهی در شبکه اتریوم که کارمزد پایینی برای آن‌ها تعیین شده را لغو و یا با تراکنشی با کارمزد بالاتر جایگزین کرد.

بررسی وضعیت تراکنش‌ها در شبکه اتریوم

برای مشاهده وضعیت تراکنش خود در شبکه اتریوم، باید هش یا TXID تراکنش را در سایت Etherscan وارد کرده و وضعیت آن را مشاهده کنید. تراکنش ارسال شده توسط شما در شبکه اتریوم وضعیت‌های مختلفی دارد. همانطور که گفتیم فقط یک حالت وجود دارد که می‌توان تراکنش را جایگزین یا کنسل کرد. در ادامه وضعیت‌های مختلف تراکنش در شبکه اتریوم را معرفی خواهیم کرد:

  • Success: اگر مقابل تراکنش خود این عبارت را می‌بینید، تراکنش شما تایید شده و در بلاک چین ثبت شده است و هیچ راهی برای بازگرداندن آن وجود ندارد.
  • Failed: اگر مقابل تراکنش خود کادر قرمز رنگی مشاهده می‌کنید یا Bad Instruction یا Out of gas نوشته شده، به این معنی است که تراکنش شما ناموفق بوده است. شما نیازی به لغو کردن و یا جایگزین کردن این تراکنش ندارید. بلکه می‌توانید تراکنش جدیدی را در شبکه ثبت کنید.
  • Reverted: اگر جلوی تراکنش خود این عبارت را مشاهده می‌کنید، احتمالا تراکنش شما به یک قرارداد هوشمند بوده و نیازی به انجام کاری ندارید. همانند گزینه قبل، شما می‌توانید تراکنش جدیدی را در شبکه ثبت کنید.
  • Transaction Not Found: این حالت زمانی نمایش داده می‌شود که اکسپلورر مورد استفاده شما، هنوز تراکنش را از نودهای اتریوم دریافت نکرده است. البته ممکن است کیف پول شما اصلا تراکنش را روی شبکه ارسال نکرده باشد ( اگر در کیف پول مای اتر والت کارمزد تراکنش را بسیار پایین انتخاب کنید، کیف پول اصلا تراکنش را ارسال نمی‌کند). در چنین وضعیتی، حتما از چند اکسپلورر شبکه اتریوم استفاده کنید. Etherscan، Ethplorer و EthVM جزو اکسپلوررهای مشهور شبکه اتریوم است. اگر در هیچ یک از این‌ها تراکنش خود را پیدا نکردید، احتمالا تراکنش شما ارسال نشده است.
  • Pending: این حالت، وضعیت مورد نظر ماست. اگر تراکنش شما در این وضعیت قرار دارد، یا تراکم شبکه اتریوم بالاست و تعداد زیادی تراکنش به شبکه ارسال شده و شما به دلیل آنکه کارمزد پایین تری نسبت به دیگران زده‌اید، در صف تراکنش گیر افتاده‌اید. یا کارمزد تراکنش را آنقدر کم وارد کرده‌اید که هیچ ماینری حاضر به بررسی تراکنش شما نیست. در هر صورت، اگر تراکنشتان در این وضعیت است، با مشاهده این دو ویدیو، مشکل خود را برطرف خواهید کرد.

سوالات متداول (FAQ)

پرسش و پاسخ میهن بلاکچین
  • آیا راهی برای لغو یا جایگزین کردن تراکنش در شبکه اتریوم وجود دارد؟
    اگر تراکنش شما در وضعیت تاییدنشده یا Pending باشد، با آموزش‌های این مقاله می‌توانید آن را کنسل یا با تراکنش جدیدی جایگزین کنید.
  • مدت زمان تایید تراکنش اتریوم به طور متوسط چقدر است؟
    زمان تایید تراکنش به مقدار کارمزد تعیین شده توسط شما و شلوغی شبکه اتریوم بستگی دارد. در صورت وارد کردن میانگین کارمزد در شبکه، تراکنش در کمتر از پنج دقیقه تایید خواهد شد.
  • در صورت ارسال تراکنش اشتباهی اتریوم،‌ آیا راهی برای لغو آن وجود دارد؟
    اگر تراکنش شما تایید شده باشد، کنسل کردن آن ممکن نیست. مقاله آموزش بازیابی رمزارز ارسال‌شده به شبکه اشتباه شاید مشکل شما را حل کند.

سخن پایانی

 اگر کارمزد کمی را در مواقع شلوغی شبکه اتریوم برای تراکنش خود انتخاب کرده باشید، تراکنش‌ شما با تاخیر زیادی انجام می‌شود و شاید اصلا انجام شود. اگر تراکنش تایید نشده باشد، می‌توان آن را لغو یا با تراکنش جدیدی جایگزین کرد. ما در این مقاله نحوه لغو و جایگزین کردن تراکنش‌های تایید نشده در شبکه اتریوم را از طریق دو کیف پول مای اتر والت و متامسک آموزش دادیم. در سایر کیف‌پول‌‌ها هم اگر امکان اصلاح نانس تراکنش را به شما دهند، به روشی مشابه می‌توان تراکنش‌ها را کنسل یا جایگزین کرد. اگر مشکل شما بعد از دیدن ویدیوها حل نشد،‌ مشکل خود را در بخش نظرات مطرح کنید.

منبع
میهن بلاکچین

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
73 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا