متوسط صرافی متمرکزویدیو

آموزش بایننس؛ قسمت اول: معرفی و چگونگی ثبت نام و فعالیت برای ایرانیان

صرافی ارز دیجیتال بایننس به عنوان بزرگترین بازار معاملاتی رمزارزها در جهان شناخته می‌شود. پیشرو بودن Binance، به واسطه ارائه خدمات و سرویس‌های بسیار متنوع و جذاب در حوزه مالی است. این مقاله قسمت اول از مجموعه مقالات آموزش بایننس است. در این بخش، علاوه بر معرفی اجمالی صرافی بایننس، قوانین و سیاست‌های داخلی این صرافی در زمینه فعالیت کاربران با تمرکز بر روی کاربران ایرانی این صرافی را در قالب ویدیو ارائه خواهیم کرد. با میهن بلاکچین همراه باشید.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن
این مقاله در تاریخ ۳ مرداد ۱۴۰۱ به‌روزرسانی شده است.

احراز هویت کاربران ایرانی در صرافی بایننس

کاربران عزیز، توجه داشته باشید که در حال حاضر صرافی‌های متمرکز خارجی از جمله بایننس، به‌لحاظ قانونی اجازه ارائه سرویس به کاربران ایرانی ندارند. این ویدیو به‌هیچ عنوان نباید توصیه‌ای برای فعالیت در صرافی بایننس در نظر گرفته شود و صرفا جنبه آموزشی برای افرادی دارد که همچنان به‌لحاظ قانونی امکان استفاده از این صرافی را دارند.
کاربران گرامی میهن بلاکچین، در صورتی که ویدیوی این مطلب برای شما به‌نمایش درنمی‌آید، VPN خود را خاموش کرده و سپس صفحه را رفرش کنید. بعضی ویدیوهای سایت آپارات برای IPهای خارج از ایران به نمایش درنمی‌آیند.

موضوعاتی که در ویدیو مطرح شد:

  • مقدمه (از ۰۰:۳۰ تا ۰۱:۳۳)
  • تاریخچه صرافی بایننس (از ۰۱:۳۵ تا ۰۳:۰۸)
  • قوانین صرافی بایننس (از ۰۳:۱۰ تا ۰۹:۲۱)
  • چرا ما ایرانیان نمی‌توانیم از بایننس استفاده کنیم (از ۰۹:۲۴ تا ۱۱:۲۰)
  • چرا نباید برای فعالیت در بایننس از اکانت وریفای شده پولی استفاده کنیم (از ۱۱:۲۳ تا ۱۴:۵۲)
  • معرفی سرویس‌های صرافی بایننس (از ۱۵:۴۵ تا ۲۰:۴۶)
  • معرفی بخش مارکت صرافی بایننس (از ۲۰:۴۹ تا ۲۴:۲۳)
  • معرفی بخش ترید صرافی بایننس (از ۲۴:۲۶ تا ۲۴:۴۹)
  • معرفی بخش معاملات مشتقه صرافی بایننس (از ۲۴:۵۰ تا ۲۵:۱۳)
  • معرفی بخش Earn صرافی بایننس (از ۲۵:۱۵ تا ۲۵:۴۶)
  • معرفی بخش Finance صرافی بایننس (از ۲۵:۴۸ تا ۲۶:۳۰)
  • معرفی بخش NFT صرافی بایننس (از ۲۶:۳۱ تا ۲۶:۴۷)
  • معرفی نسخه‌های مختلف بایننس و نحوه دانلود (از ۲۷:۱۱ تا ۲۸:۰۲)
  • معرفی بخش کامیونیتی بایننس (از ۲۸:۰۴ تا ۲۹:۱۹)

در ویدیوی بالا سعی شد تا تمام نکات مهم و الزامات امنیتی که به عنوان کاربر ایرانی برای استفاده از صرافی بایننس باید مورد توجه قرار داد را یادآوری کنیم. توجه به این نکات امنیتی بسیار اهمیت داشته و عدم اطلاع از آن‌ها، احتمال بلوکه شدن حساب و از دست دادن سرمایه شما را افزایش خواهد داد. به دلیل اهمیت موضوع، در ادامه این نکات مهم را باهم مرور خواهیم کرد:

  • دفتر مرکزی صرافی بایننس در جزایر سیشلز بوده که این منطقه به دلیل انعطاف بالا در زمینه ارزهای دیجیتال به بهشت استارتاپ‌های حوزه رمز ارزها مشهور است.
  • با توجه به قوانین جدید Binance، تمامی کاربران در این صرافی باید مدارک و اسناد هویتی خود را در اختیار بایننس قرار داده و در آن احراز هویت انجام دهند. 
  • بایننس به کشورهایی که در لیست تحریم شورای امنیت سازمان ملل متحد و وزارت بازرگانی و خزانه‌داری ایالات متحده  حضور داشته باشد حق استفاده از صرافی بایننس را نخواهد داشت. کشور ایران در این لیست‌ها حضور داشته و در نتیجه صرافی بایننس به هیچ شکل به افرادی که هویت ایرانی دارند، سرویسی را ارائه نخواهد کرد. در مورد افرادی که از ایران مهاجرت کرده و اکنون در کشور دیگری ساکن هستند، در بخش‌های بعدی مفصل صحبت خواهیم کرد.
  • خریداری حساب‌های وریفای شده در صرافی بایننس کار بسیار پرریسک و خطرناکی است. در صورتی که صرافی بایننس متوجه چنین اقدامی شود، از آن‌جا که این اقدام مصداق بارز انجام فعالیت‌های مشکوک در حوزه مالی است، حساب فرد بلوکه خواهد شد و فقط فرآیند احراز هویت مجددا باید تکرار شود. در این مرحله، فرآیند احراز هویت کاربر با وسواس و دقت بسیار بالاتری انجام خواهد شد. در نتیجه، از حساب‌ها و اکانت‌های وریفای پولی که در شبکه‌های اجتماعی فروخته می‌شود به هیچ عنوان استفاده نکنید.
  • استفاده از اطلاعات هویتی دوستان و آشنایان شما که از ایران مهاجرت کرده و پاسپورت کشور دیگری را دارند (در صورتی که آن کشور در لیست تحریم‌ها نباشد) برای احراز هویت در بایننس مشکلی ندارد و قابل استفاده است. اما در این حالت حتما به قوانین آن کشور در زمینه ترید رمزارزها و مالیات اعمال شده بر آن نیز توجه کنید. 
  • برای استفاده از بایننس (در وضعیت بالا) حتما از VPS استفاده کنید تا با IP ثابت به بایننس متصل شوید. همچنین برای تنظیم کشور در زمان استفاده از VPS کشور خود را از کشورهایی به جز امریکا، مالزی، سنگاپور و کانادا انتخاب کنید. 
  • با هر پاسپورت تنها یک حساب می‌توان در صرافی بایننس ایجاد کرد. امکان ایجاد دو حساب کاربری با یک اطلاعات هویتی واحد وجود ندارد.
  • در صورتی که در زمان احراز هویت از اطلاعات این کشورها استفاده کنید و یا کشور تنظیم شده برای VPS را از میان کشورهای انگلستان، ایتالیا، هلند، آلمان، استرالیا و هنگ کنگ انتخاب کنید، صرافی بایننس به شما اجازه استفاده از معاملات مشتقه مانند معاملات مارجین، فیوچرز، آپشن، لوریج توکن‌ها و… را نمی‌دهد و در عمل نمی‌توانید از این سرویس‌ها استفاده کنید. 
  • استفاده از کیف پول سیف پل با توجه به قوانین جدید بایننس نیز نیاز به احراز هویت داشته و قوانین استفاده از این سرویس نیز همانند خود صرافی بایننس خواهد بود. 

پرسش و پاسخ (FAQ)

پرسش و پاسخ میهن بلاکچین
  • آیا استفاده از صرافی بایننس برای ایرانیان امکان‌پذیر است؟

خیر. با توجه به قوانین جدید بایننس، این صرافی به هیچ شکل به ایرانیان سرویسی را ارائه نمی‌کند.

  • آیا می‌توان بدون احراز هویت در صرافی بایننس ترید کرد؟

خیر. با توجه به قوانین جدید بایننس، تمامی کاربران این صرافی باید احراز هویت انجام دهند.

  • آیا خریداری اکانت وریفای شده یا احراز هویت شده در صرافی بایننس پیشنهاد می‌شود؟

خیر. اینکار ریسک بسیار بسیار بالایی داشته و در صورتی که بایننس متوجه این کار شود، سرمایه شما برای همیشه بلوکه خواهد شد. این کار مصداق بارز فعالیت مشکوک در حوزه مالی است.

  • آیا می‌توان با اطلاعات آشنایان خود که از ایران مهاجرت کرده‌اند در صرافی بایننس احراز هویت انجام داد؟

در صورتی که به این فرد اعتماد داشته و در دسترس شماست، انجام این کار مشکلی ندارد و در واقع تنها راه استفاده از بایننس برای ما ایرانیان همین روش است.

  • برای استفاده از بایننس حتما باید از VPS استفاده کرد؟

استفاده از سرویس‌های تغییر IP رایگان که در بازار به وفور وجود دارد، ممکن است برای شما مشکل ساز شود. از آن‌جا که برای هر بار ورود به اکانت خود در صرافی بایننس، IP شما در بایننس ثبت خواهد شد در نتیجه اگر این IP مدام تغییر کند، ممکن است بایننس به اکانت شما مشکوک شده و فرآیند احراز هویت را مجددا تکرار کند. به همین دلیل بهتر است کمی هزینه کرده و از VPS استفاده کنید.

جمع بندی

صرافی بایننس بزرگ‌ترین اکسچنج ارزهای دیجیتال در دنیاست که خدمات و سرویس‌های بسیار متنوعی به کاربران ارائه می‌دهد. در سری ویدیوهای آموزش بایننس، ما به معرفی بخش‌های مختلف این صرافی می‌پردازیم. به یاد داشته باشید که هیچکدام از صرافی‌های متمرکز خارجی از جمله بایننس، به‌لحاظ قانونی اجازه ارائه خدمات به کاربران ایرانی ندارند. درواقع، فعالیت کاربران ایرانی در بایننس ممنوع است. مقاله‌ و ویدیویی که ارائه شد، صرفا برای کاربرانی است که می‌توانند با استفاده از راهکارهای گفته‌شده، از بایننس استفاده کنند. اگر تصمیم به فعالیت در بایننس گرفتید، حتما قبل از این کار تمام جوانب و ریسک‌های فعالیت در این صرافی به عنوان یک کاربر ایرانی را بسنجید و با مسئولیت خود این کار را انجام دهید. فراموش نکنید نظرات و تجربیات خود درباره فعالیت در صرافی بایننس را با ما درمیان بگذارید.

منبع
میهن بلاکچین

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
42 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا