استخراجویدیو

آموزش استخراج ارزهای دیجیتال با نرم افزار ماینرگیت (MinerGate) + ویدیو

در این ویدئوی آموزشی نحوه کار کردن با نرم افزار استخراج ماینرگیت (MinerGate) مورد بررسی قرار گرفته است. ماینرگیت در واقع یک استخر ماینینگ یا استخراج است که یک رابط کاربری گرافیکی در اختیار کاربران قرار داده است. کاربران با استفاده از این رابط کاربری می‌توانند عملیات ماینینگ ارزهای دیجیتالی را انجام دهند. البته باید در نظر داشته باشید که ارز دیجیتالی مورد نظر شما باید از طریق این استخر قابل استخراج باشد و ماینرگیت از آن پشتیبانی کند.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد ماینرگیت که آن را از بقیه استخرهای ماینینگ موجود متمایز می‌کند، ماینینگ همزمان (Merged Mining) است. این قابلیت برای بعضی از ارزهای دیجیتالی فعال است و شما با استفاده از آن می‌توانید به صورت همزمان دو ارز دیجیتالی را استخراج کنید. نکته جالب اینجاست که استفاده از این قابلیت منجر به کاهش قدرت پردازشی، در استخراج ارز دیجیتالی اصلی مورد نظر شما نمی‌شود.

کاربران گرامی میهن بلاکچین، در صورتی که ویدیوی این مطلب برای شما به‌نمایش درنمی‌آید، VPN خود را خاموش کرده و سپس صفحه را رفرش کنید. بعضی ویدیوهای سایت آپارات برای IPهای خارج از ایران به نمایش درنمی‌آیند.

برای متصل شدن به استخر ماینرگیت، شما باید در ابتدا عضو  سایت minergate.com شوید. بعد از عضویت در این سایت، نرم افزار ماینرگیت را دانلود کنید. این نرم افزار در بخش Downloads این سایت قرار داده شده است که شما می‌توانید متناسب با سیستم عامل خود آن را دانلود کرده و بر روی سیستم خود، نصب کنید.

دانلود ماینرگیت

برای انجام عملیات ماینینگ، نرم افزار دانلود شده را اجرا کنید. نام کاربری و رمز عبوری را که برای عضویت در سایت ماینرگیت در نظر گرفته بودید، وارد کنید. با انجام دادن این کار، نرم افزار ماینرگیت را به حساب کاربری خود متصل کرده‌اید. در این حالت با انجام دادن عملیات استخراج، ارزهای دیجیتالی استخراج شده توسط سیستم شما به حساب کاربریتان در سایت ماینرگیت اضافه شده و می‌توانید در بخش Dashboard این سایت، اطلاعات دقیقی از وضعیت حساب خود را مشاهده کنید.

داشبورد ماینرگیت

برای استخراج ارزهای دیجیتالی، نرم افزار را باز کرده و به بخش Miner بروید. در این بخش، لیستی از ارزهای دیجیتالی خواهید دید. شما از طریق دو سخت افزار CPU و GPU می‌توانید عملیات استحراج را انجام دهید. به طور مثال برای ماین کردن ارز دیجیتالی مونرو ما یک هسته از CPU را برای این کار اختصاص دادیم. بلافاصله بعد از کلیک کردن روی Start Mining استخراج مونرو آغاز می‌شود و شما می‌توانید قدرت پردازشی سیستم خود را مشاهده کنید.

شما می‌توانید در حین استخراج مونرو، از ستون Merged Mining ارز دیجیتالی FantomCoin را انتخاب کنید و همانطور که گفتیم بدون کاهش قدرت پردازشی که برای مونرو کنار گذاشته‌اید، از این قابلیت استفاده کنید.

ماینینگ مونرو

برای محک زدن سیستم خود و اطلاع یافتن از میزان درآمد سالانه ماینینگ به این روش، شما می‌توانید در نرم افزار به قسمت Benchmark بروید. با انتخاب Start Benchmark این نرم افزار، فرآیند امتیاز دهی به سیستم شما را آغاز می‌کند. بعد از اتمام این فرآیند شما می‌توانید از امتیاز و همچنین درآمد سالانه ماینینگ با استفاده از سیستم خود مطلع شوید.

محک زدن سیستم

البته برای محاسبه دقیق‌تر درآمد خود از استخراج ارزهای دیجیتالی، می‌توانید به سایت رجوع کرده و در بخش Calculator، ارز دیجیتالی مورد نظر خود را پیدا کنید. به طور مثال ارز دیجیتالی مونرو که از الگوریتم Cryptonote استفاده می‌کند، با قدرت پردازشی ۱۴ H/S درآمد ماهانه کمتر از ۵ دلار برای شما به ارمغان می‌آورد. ممکن است به نظر شما این مبلغ بسیار ناچیز باشد. تعداد زیادی از کاربران با شما هم عقیده هستند، چرا که با استفاده کردن از سخت افزارهای سیستم خود به این شیوه، سخت افزارها مستهلک شده و بعد از مدت زمانی کوتاه باید به فکر سیستم جدیدی باشید. البته عده‌ای هم عقیده دارند که این درآمد با در نظر گرفتن قیمت فعلی ارزهای دیجیتالی محاسبه شده و به نظر این عده از کاربران، ارزش ارزهای دیجیتالی افزایش پیدا می‌کند و این درآمد قابل ملاحظه خواهد شد.

شما می‌توانید در هر لحظه با مراجعه به بخش Dashboard در داخل سایت Minergate به اطلاعات دقیقی از وضعیت حساب کاربری خود پی ببرید. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، این اطلاعات شامل موارد زیر می‌باشد:

قدرت پردازشی، وضعیت، تعداد سیستم‌های متصل و فعال، تعداد کوین‌های استخراج شده، تعداد کوین‌های تایید نشده، میزان مشارکت، قدرت پردازشی استخر ماینرگیت، تعداد ماینرهای استخر ماینرگیت و همچنین قدرت پردازشی جهانی و سختی شبکه.

داشبودر ماینرگیت

اگر به دنبال استخری مناسب برای ماینینگ هستید، دقت کنید که قیاس قدرت پردازشی جهانی با قدرت پردازشی استخر، می‌تواند در این انتخاب به شما یاری دهد.

برای خارج کردن ارزهای دیجیتالی ماین شده، می‌توانید از قسمت Withdraw که در تصویر قبل می‌بینید، برای هر کدام از ارزهای دیجیتالی استفاده کنید.

نکات پایانی

ماینرگیت با ارائه رابط کاربری گرافیکی، فرآیند استخراج را برای کاربران راحت کرده است. البته بسیاری معتقد هستند که شما بدون استفاده از این رابط گرافیکی، قدرت پردازشی بیشتری خواهید داشت. همچنین عده‌ای از کاربران، ماینرگیت را متهم به دزدی قدرت پردازشی می‌کنند.

شما هم تجربیات خود را از این روش با ما به اشتراک بگذارید.

آخرین به روز رسانی: ۱۳۹۹/۵/۵

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
40 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا