کیف پولویدیو

کیف پول مای اتر ولت چیست؟ آموزش کامل کار با myetherwallet + ویدیو

کیف پول Myetherwallet یکی از ولت های شناخته شده و قدیمی برای نگهداری و مدیریت ETH و توکن‌های مبتنی بر شبکه اتریوم است. در این مقاله، کار با مای اتر ولت را به صورت تصویری آموزش خواهیم داد. این کیف پول ارز دیجیتال در نسخه‌های مختلفی عرضه شده که تمام امکانات آن را معرفی خواهیم کرد. مای اتر ولت چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن
این مقاله در تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ بروزرسانی شده است

مای اتر ولت چیست؟

مای اتر واالت چیست؟

در حوزه ارزهای رمزنگاری شده کیف پول‌ها را می‌توان به دو دسته ولت های گرم و سرد تقسیم کرد. اگر فرآیند ساخت یک کیف پول، دریافت کلید عمومی و کلید خصوصی به صورت آنلاین انجام شود، به آن کیف پول گرم گفته می‌شود. برعکس اگر فرآیند فوق به صورت آفلاین انجام شود، یک کیف پول سرد خواهد بود. مای اتر ولت از جمله کیف پول هایی است که هر دو روش را ارائه می‌دهد. ساخت کیف پول در نسخه وب، افزونه مرورگر کروم و نسخه تلفن همراه MEW، کیف پول گرم بوده و ساخت کیف پول آفلاین یا کاغذی مای اتر ولت جزو کیف پول‌های سرد دسته بندی می‌شود. 

Myetherwallet با شبکه اتریوم سازگار بوده که می‌توان از آن برای مدیریت رمز ارز اتر و توکن‌های مبتنی بر شبکه اتریوم استفاده کرد. کدهای این کیف پول به صورت کامل و شفاف در گیت هاب آن ارائه شده و در اختیار همه قرار گرفته است. از این رو این کیف پول ارز دیجیتال امنیت بالایی را ارائه می‌دهد. همچنین برای ساخت این کیف پول عبارت بازیابی ۱۲ یا ۲۴ کلمه ارائه می‌شود که می‌توان آن را به سایر کیف پول‌ها ایمپورت کرد. پیش از پرداختن به آموزش ساخت و کار با این wallet ابتدا باید بدانیم که هدف مای اتر ولت چیست؟ 

در حوزه رمز ارزها، تنها راه برای اثبات مالکیت یک رمز ارز، در اختیار داشتن کلید خصوصی آن است. کیف پول ها محلی برای نگهداری این کلید خصوصی است. همچنین آنها یک رابط برای اتصال به شبکه‌های بلاکچین هستند. از این رو می‌توان گفت که در زمان خرید یک ارز دیجیتال و برای ارسال تراکنش و به صورت کلی مدیریت آن، کیف پول ها به کمک ما می‌آیند. مای اتر والت یکی از همین کیف پول‌هاست که تنها با شبکه اتریوم سازگار است.

آیا مای اتر والت امنیت دارد؟

زمانی که در مورد امنیت کیف پول‌ها صحبت می‌کنیم باید این نکته را در نظر بگیریم که تمام کیف پول‌های گرم، که فرآیند ساخت آن به صورت آنلاین است، امنیت پایینتری در مقایسه با کیف پول های سرد، که فرآیند ساخت آن نیازی به اتصال به اینترنت ندارد، خواهند داشت. کیف پول مای اتر ولت چیست و جزو کدام دسته قرار دارد؟ Myetherwallet که به اختصار MEW هم گفته می‌شود در نسخه های مختلفی عرضه شده است. مای اتر والت نسخه وب، نسخه تلفن همراه و اکستنشن گوگل این کیف پول جزو کیف پول های گرم دسته بندی شده و امنیت کمتری دارند. اما نسخه آفلاین MEW امنیت بسیار بالایی دارد و می‌توان امنیت آن را با کیف پول های کاغذی و حتی سخت افزاری یکسان دانست. 

به دلیل آنکه مای اتر والت امکانات بسیار زیادی را ارائه می‌دهد و محبوبیت بالایی در میان فعالان حوزه رمز ارزها دارد، ما در این مقاله به صورت تصویری، تمام امکانات آن را معرفی کرده و نحوه کار با آن را آموزش خواهیم داد. در ادامه هر بخش را به تفکیک ارائه می‌دهیم.

آموزش ساخت نسخه تلفن همراه مای اتر ولت

در این بخش ساخت نسخه موبایل کیف پول مای اتر والت را آموزش خواهیم داد. در این آموزش دانلود نرم‌افزار، ساخت کیف پول، دریافت seed یا عبارت بازیابی، اضافه کردن اکانت جدید، اتصال نسخه تلفن همراه به نسخه تحت وب مای اتر ولت، اضافه کردن یک توکن با استفاده از آدرس قرارداد هوشمند آن و ارسال و دریافت تراکنش را آموزش داده‌ایم.

کاربران گرامی میهن بلاکچین، در صورتی که ویدیوی این مطلب برای شما به‌نمایش درنمی‌آید، VPN خود را خاموش کرده و سپس صفحه را رفرش کنید. بعضی ویدیوهای سایت آپارات برای IPهای خارج از ایران به نمایش درنمی‌آیند.

سایت‌های معرفی شده در ویدیو را در ادامه مشاهده می‌کنید:

آموزش ساخت نسخه تحت وب مای اتر والت

در این بخش ساخت نسخه تحت وب کیف پول مای اتر ولت را آموزش خواهیم داد. در این آموزش ساخت کیف پول با استفاده از فایل JSON، ساخت کیف پول با استفاده از seed یا عبارت ۱۲ یا ۲۴ کلمه، اضافه کردن توکن و ارسال و دریافت تراکنش با استفاده از این کیف پول را آموزش داده‌ایم.

 

آموزش ساخت کیف پول آفلاین مای اتر والت

در این بخش یکی از ویژگی‌های بارز کیف پول Myetherwallet را آموزش خواهیم داد. کیف پول آفلاین از امینت بسیار بالایی برخوردار بوده و تمامی فرآیند ساخت Wallet بدون اتصال به اینترنت و به صورت کاملا امن ایجاد شده است. در این آموزش نحوه ساخت کیف پول آفلاین، ارسال یک تراکنش از کیف پول آفلاین و بدون اتصال به اینترنت، دریافت اتریوم در کیف پول آفلاین را آموزش خواهیم داد.

آموزش ساخت افزونه کروم MEW

MEW CX یکی از محصولات جدید کیف پول مای اتر والت بوده که کاربردی مشابه کیف پول متامسک دارد. از این کیف پول می‌توان برای اتصال به پروتکل‌های حوزه دیفای استفاده کرد. در این آموزش نحوه ساخت اکستنشن کروم مای اتر والت و نحوه ارسال و دریافت تراکنش با استفاده از این کیف پول را آموزش خواهیم داد.

آموزش ایمپورت کردن عبارت بازیابی به کیف پول Myetherwallet

در زمان استفاده از کیف پول های ارزهای دیجیتال بنا به دلایلی ممکن است بخواهید عبارت بازیابی خود را به کیف پول دیگری انتقال داده و دارایی‌ها خود را در کیف پول جدید مشاهده کنید. برای این کار نیاز دارید تا عبارت بازیابی ۱۲ یا ۲۴ کلمه کیف پول خود را در کیف پول جدید Import کنید. ما در این آموزش به صورت تصویری این فرآیند را معرفی کرده‌ایم.

آموزش کار با Swap توکن ها و Dapp در نسخه وب MEW

سواپ کردن یا تبدیل کردن یک رمز ارز به رمز ارزی دیگری یکی از نیازهای اساسی در بازار ارزهای دیجیتال است. شما ممکن است کوین ETH را خریداری کرده‌اید و پس از کسب سود قصد دارید تا آن را به تتر یا بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری تبدیل کنید. در چنین شرایطی شما باید رمز ارز خود را به یک صرافی منتقل کنید و آن را تبدیل کنید. کیف پول مای اتر والت برای رفع این نیاز کاربران خود، محصول Swap را ارائه داده است. با استفاده از سواپ Myetherwallet شما می‌توانید بدون انتقال رمز ارز خود از کیف پول، آن را درون کیف پول خود به رمز ارز دیگری تبدیل کنید. 

Dapp ها یا اپلیکیشن های غیرمتمرکز مانند کامپوند و آوه محصولات متنوعی را در حوزه امور مالی غیرمتمرکز ارائه می‌دهند. برای استفاده از امکانات این پروتکل‌ها شما باید کیف پول خود را به آنها متصل کنید. مای اتر والت امکانی را فراهم کرده تا کاربرانش بتوانند از داخل کیف پول خود با این اپلیکیشن‌های دیفای ارتباط برقرار کرده و از امکانات آن استفاده کنند.

ما در ویدیو زیر به صورت کامل نحوه استفاده از سواپ و Dappها در نسخه تحت وب کیف پول مای اتر والت را آموزش داده‌ایم.

آموزش کار با Swap توکن ها و Dapp در نسخه تلفن همراه

در این بخش آموزش فوق در نسخه تلفن همراه را ارائه داده‌ایم.

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا تمامی امکانات کیف پول Myetherwallet را به صورت تصویری آموزش دهیم. ساخت کیف پول نسخه وب، والت نسخه تلفن همراه مای اتر ولت، اکستنشن کروم MEW و نسخه کیف پول آفلاین مای اتر والت را معرفی کردیم. همچنین نحوه کار با Dappها و Swap این کیف پول ارز دیجیتال در تمام نسخه‌ها آموزش دادیم. اگر ابهامی در استفاده از این Wallet برای شما بوجود آمده در بخش نظرات آن را مطرح کنید.

منبع
میهن بلاکچین

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
7 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا