اخبار بلاکچین

۱۰۶٬۰۰۰ آلت کوین جدید تنها در این هفته در شبکه سولانا راه‌اندازی شد؛ رونمایی از ابزارهای جدید Actions و Blinks

بلاک چین سولانا در این هفته شاهد ظهور بیش از ۱۰۶٬۰۰۰ آلت کوین جدید، به استثنای NFTها، بوده است. مقیاس‌پذیری بالا، کارمزد کم تراکنش و زمان تایید سریع، سولانا را به یک بلاکچین مطلوب تبدیل کرده است. قیمت SOL نیز بیش از ۸٪ افزایش یافته و در میان گزینه های برتر تحلیلگران برای افزایش احتمالی قیمت قرار دارد.

مقایسه قیمت صرافی‌های ایرانی

با میهن بلاکچین، بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو پیدا کن!

مقایسه صرافی

به گزارش میهن بلاکچین، بلاک چین سولانا به پلتفرم انتخابی برای پروژه‌های جدیدی تبدیل شده که به دنبال راه‌اندازی هستند. داده‌ها نشان می‌دهند در این هفته توکن‌هایی که در این شبکه ساخته شده‌اند، افزایش چشمگیری داشته است.
به نظر می‌رسد توسعه‌دهندگان برای استقرار توکن‌های جدید خود به شبکه سولانا هجوم می‌آورند که دلیل آن جذابیت‌های منحصربه‌فرد این شبکه بلاکچینی است.

۱۰۶٬۰۰۰ آلت کوین جدید مبتنی بر سولانا

طبق داده‌های استپ فایننس (StepFinance)، پلتفرم پورتفولیو، بیش از ۱۰۶٬۰۰۰ توکن جدید در این هفته از بلاکچین سولانا پدیدار شده است. برخی از این آلت‌کوین‌ها، از جمله MW، راگ پول (Rug pull) بودند، در حالی که برخی دیگر برای تراکنش‌های سوآپ در دسترس هستند. شایان ذکر است که این شمارش، شامل توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) ساخته شده بر بستر سولانا نمی‌شود.

تعداد توکن‌های تعویض‌پذیر (SPL) جدید در شبکه سولانا
تعداد توکن‌های تعویض‌پذیر (SPL) جدید در شبکه سولانا؛ منبع: StepFinance

تراکنش‌های پرسرعت و کم هزینه سولانا آن را به یک پلتفرم جذاب برای توسعه‌دهندگانی تبدیل کرده که به دنبال راه‌اندازی سریع و کارآمد توکن‌های جدید هستند. همچنین، ظرفیت این شبکه برای پردازش هزاران تراکنش در ثانیه محیط ایده‌آلی را برای ساخت و معامله توکن ارائه می‌دهد.

جیکی (Jakey)، خالق CUBE درباره سولانا می‌گوید:

سولانا بلاکچین مردم است. این را درک کنید و برایتان خوب خواهد بود.

همراه با افزایش توکن‌های جدید در سولانا، ارزش کل قفل شده (TVL) شبکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۶ میلیون دلار افزایش یافته است. افزایش TVL اغلب نشان می‌دهد که بسیاری از کاربران در حال ورود به فضای دیفای (DeFi) هستند که می‌تواند تقاضا برای خدمات آن را افزایش دهد.

رونمایی از ابزارهای جدید در سولانا

بنیاد سولانا در ۲۵ ژوئن (۵ تیر) ابزارهای جدیدی را برای ادغام تراکنش‌های کریپتو در استفاده روزمره از اینترنت معرفی کرد. این ابزارها که «Actions» و «Blinks» نام‌گذاری شده‌اند، دسترسی به تعاملات بلاکچین را با امکان دادن به کاربران برای انجام تراکنش‌های آنچین در بین وب‌سایت‌ها، پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های دیجیتال ساده می‌کند.

کاربران با استفاده از «Actions» می‌توانند تراکنش‌های آنچین را مستقیما در وب سایت‌ها، پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی و از طریق کدهای QR انجام دهند.

از سوی دیگر، Blinks می‌تواند Actions را به لینک‌های قابل اشتراک‌گذاری تبدیل کند. Blinks که نام کامل آن Blockchain Links است، یک کلاینت است که Actions را تأیید کرده و به کاربران ارائه می دهد. Blinks را می‌توان در هر جایی که URL به اشتراک گذاشته می‌شود، مانند فیدهای رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها و اتاق‌های گفتگو تعبیه و آنها را به دروازه‌هایی برای تراکنش‌های آنچین تبدیل کرد.

به عنوان مثال، کاربران می‌توانند درخواست پرداخت را از طریق پیام متنی دریافت کنند یا مستقیما از یک پست شبکه اجتماعی یک NFT بخرند.

به گفته سولانا، چندین تیم از جمله کوبیک (Cubik)، سنکتوم (Sanctum)، تنسور (Tensor)، ریلمز (Realms)، اکسس (Access)، جوپیتر (Jupiter)، هلیوم (Helium)، ترافل (Truffle) و هلیوس (Helius) قرار است این ابزارهای جدید را آزمایش و پیاده‌سازی کنند. همچنین، پلتفرم‌ها و کیف پول‌های کلیدی از جمله بک پک (Backpack) و فانتوم (Phantom) پشتیبانی از این ابزارها را آغاز کرده‌اند.

آیا سولانا تحت تحقیقات مجرمانه قرار دارد؟

این پیشرفت‌ها در حالی است که گمانه‌زنی‌هایی صورت گرفته مبنی بر اینکه سولانا تحت تحقیقات مجرمانه است. این شایعه‌ توسط اینفلوئنسری به نام کریپتو بیت لرد (Crypto Bitlord) مطرح شد.

این اینفلوئنسر مشهور با داشتن نزدیک به ۳۳۰٬۰۰۰ دنبال‌کننده در پلتفرم X، شایعات مربوط به تحقیقات مجرمانه احتمالی علیه سولانا را برجسته کرد. بر اساس گزارش‌ها، این تحقیقات چندین هفته به طول می‌انجامد و می‌تواند برای این آلت‌کوین خبرهای بدی به دنبال داشته باشد:

ما شایعاتی می‌شنویم که SOL تحت بررسی است و یک پرونده بزرگ در شرف انتشار عمومی است. این کار هفته‌ها در حال انجام بوده و از این بدتر نمی‌شد. اگر آنچه شنیدیم درست باشد، برای سولانا دعا کنید.

اساس این تحقیقات ادعا شده و آژانسی که این تحقیقات را انجام می‌دهد نامشخص است. با این حال، گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که پس از برچسب زدن سولانا به عنوان اوراق بهادار، این موضوع با SEC مرتبط است.

Evanss6، تحلیلگر کریپتو نیز در این باره گفت:

ما شاهد مرگ سولانا هستیم. بنیاد سولانا، تحت فشار فدرال رزرو، قادر به استقرار استراتژی‌های معاملاتی الگوریتمی برای دفاع از این خط روند نیست. ما شاهد تاریخ هستیم.

به نظر می‌رسد این شایعات نیز در کنار ریزش قیمت بیت کوین، در کاهش قیمت سولانا تا ۱۲۲ دلار بی‌تاثیر نبوده است.

منبع
بی‌این کریپتو

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا