اخبار آلتکوین

بیش از ۱۸۰۰٪ رشد میم کوین DJT که شایعه شده «توکن رسمی ‌دونالد ترامپ» است!

‌معاملات‌ توکن DJT، ‌میم کوین جدید ‌شبکه سولانا (SOL) ‌اخیراً افزایش یافته و ‌قیمت آن به شدت رشد کرده است. ‌بسیاری دلیل این رشد را ‌انتشار شایعه‌ای مبنی بر اینکه DJT ‌رمز‌ارز رسمی ‌دونالد ترامپ، رییس‌جمهور سابق ایالات متحده است می‌دانند.

مقایسه قیمت صرافی‌های ایرانی

با میهن بلاکچین، بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو پیدا کن!

مقایسه صرافی

به گزارش میهن بلاکچین، DJT، یک توکن کریپتو که دو ماه پیش در بلاک چین سولانا راه‌اندازی شد شد، روز دوشنبه در پی گزارش تایید نشده‌ای مبنی بر اینکه دونالد جی ترامپ، رییس‌جمهور سابق ایالات متحده پشت آن است، شروع به افزایش قیمت کرد. اگر این شایعه درست باشد، اولین باری است که یک نامزد ریاست جمهوری آمریکا ارز دیجیتال خود را راه‌اندازی می‌کند. با این حال، در زمان نگارش این خبر، هنوز هیچ بیانیه رسمی از طرف ترامپ در رابطه با این توکن منتشر نشده است.

بیش از ۱۸۰۰٪ رشد ‌DJT در ۲۴ ساعت گذشته

این شایعات با توییتی از حساب کاربری The Pirate Wires ‌در روز گذشته آغاز شد. این پلتفرم گزارش داد که ترامپ DJT را به عنوان توکن رسمی خود راه‌اندازی می‌کند که توسط پسرش بارون ترامپ (Barron Trump) هدایت می‌شود.

مایک سولانا (Mike Solana)، سردبیر The Pirate Wires، آدرس قرارداد این توکن را در یک تاپیک توییتری به اشتراک گذاشت. با این حال، او در ادامه تصریح کرد که مستقیما با ترامپ صحبت نکرده و صرفاً اطلاعاتی را از منابع خود گزارش می‌دهد.

این توییت‌ها DJT را به سرتیتر اخبار برد که نامی مشابه با شرکت ترامپ یعنی گروه رسانه و فناوری ترامپ (Trump Media and Technology Group) دارد. بر اساس داده‌های دکس اسکرینر (DEX Screener)، مارکت کپ توکن DJT در‌ روز گذشته به بیش از ۵ میلیون دلار رسید.

با این حال، در زمان نگارش این خبر، مارکت کپ آن به ۹۶۱,۰۰۰ دلار کاهش یافته است. DJT در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۰.۰۰۰۸۸۶۲ دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده ۱٬۸۵۵٪ رشد آن در ۲۴ ساعت گذشته است.

عملکرد قیمت DJT. منبع: DEX Screener
عملکرد قیمت DJT. منبع: DEX Screener

این خبر بحث‌های زیادی را در جامعه کریپتو برانگیخته است. تامی شاگنسی (Tommy Shaughnessy)، یکی از بنیانگذاران دلفی دیجیتال (Delphi Digital)، به مردم توصیه کرده که احتیاط کنند. او گفت که حساب Pirate Wires ممکن است هک شده باشد و DJT هم شاید یک کلاهبرداری باشد.

علاوه بر این، شاگنسی به یک سری نکات منفی درباره توکن DJT اشاره کرد. از جمله این ابهامات می‌توان به ‌فقدان یک استخر نقدینگی قفل شده، جذب سرمایه از ‌کوکوین (KuCoin)‌ و تمرکز بالای توکن‌های نگهداری شده توسط هولدرهای برتر اشاره کرد.

شاگنسی نوشت:

به نظرتان ترامپ نمی‌خواهد اولین کسی باشد که در این مورد توییت می‌کند؟ من فکر می‌کنم این توکن اسکم است.

ارائه‌دهنده داده‌های بلاکچینی بابل‌مپس (Bubblemaps) ‌تجزیه و تحلیل آنچین خود را در مورد DJT به اشتراک گذاشت. تحقیقات این شرکت نشان می‌دهد که ۶۷٪ ‌از عرضه DJT در یک کلاستر (خوشه) قرار دارد.

علاوه بر این، بابل‌مپس گفت که نقدینگی متمرکز ریدیم (Raydium Concentrated Liquidity) ۴۳٪ از عرضه این توکن را در اختیار دارد. یک کلاستر هم ۴۶٪ ‌دیگر را در اختیار گرفته و حجم قابل‌توجهی را به ۱۴۰ کیف پول انتقال داده است.

تخصیص عرضه DJT. منبع: ‌bubblemaps
تخصیص عرضه DJT. منبع: ‌bubblemaps

علیرغم این شک و تردیدها، برخی از اعضای جامعه کریپتو معتقدند که DJT می‌تواند توکن رسمی ‌‌ترامپ باشد. این افراد می‌گویند که توزیع این توکن با استراتژی بالقوه ترامپ برای احتکار مستقیم عرضه و فروش مقادیر کم مطابقت دارد. با این حال، آن‌ها اذعان دارند که عرضه ‌۱۰ میلیاردی این توکن برای ترامپ عادی نیست؛ چرا که او ممکن است عرضه کوچکتر و با ارزش‌تر را ترجیح دهد.

سایر ‌میم کوین‌های الهام گرفته شده از ترامپ، از جمله MAGA و TREMP نیز در حال حاضر در بازار فعالیت دارند. این میم‌ کوین‌ها پس از انتشار خبر افزایش قیمت DJT کاهش قیمت را تجربه کردند.

در حالی که ‌حقیقت پشت این شایعه هنوز ‌فاش نشده، اما توکن DJT همچنان یک موضوع داغ در ‌جامعه ارزهای دیجیتال است. این که آیا DJT هم مانند سایر ‌میم کوین‌های سلبریتی‌ها سقوط می‌کند یا ارزش خود را حفظ خواهد کرد بستگی به صحت این شایعات ‌و پاسخ جامعه کریپتو دارد.

منبع
بی این کریپتو

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا