اخبار عمومی

سران G۲۰: فعلا قانون جدید برای ارزهای رمزنگاری شده وضع نمی شود

همانطور که کشورهای G۲۰ برای اجلاس سال ۲۰۱۸ در آرژانتین آماده می‌شوند، شورای ثبات مالی هماهنگ‌کننده مقررات ( FSB ) اعلام کرده‌است که کریپتوکارنسی‌ها هیچ خطری برای اقتصاد جهانی ندارند. بازار هم به این خبر خوش بینانه واکنش مثبتی نشان داده‌است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

رئیس بانک مرکزی و بانک انگلستان، مارک کارنی، در نامه‌ای خطاب به وزرای G۲۰ در ۱۸ مارس تایید کرد که FSB در حال بررسی تهدیدات احتمالی است که ممکن است برای ثبات مالی جهانی ایجاد شود و مصمم است که چنین ریسکی وجود نداشته باشد. او خاطر نشان ساخت که کریپتوکارنسی بخش کوچکی از سیستم مالی را تشکیل می‌دهند. در اوج خود در اواخر سال گذشته، کم‌تر از ۱ ٪ از تولید ناخالص داخلی جهانی را به خود اختصاص داده‌اند. او گفت:

اندازه کوچک آن‌ها، و این واقعیت که آن‌ها جایگزین ارز نمی‌شوند و استفاده بسیار محدود برای معاملات اقتصادی و مالی واقعی، به این معنا است که ارتباط آنها با بقیه سیستم مالی محدود است

کارنی یک رویکرد متوازن نسبت به کریپتوکارنسی‌ها اتخاذ نمود و اذعان داشت در حالی که این بازار نگرانی‌هایی در مورد حفاظت از سرمایه‌گذار و استفاده از آن‌ها در فعالیت‌های جنایی مانند پولشویی را افزایش داده‌اند، فن‌آوری زیربنایی آن، بلاکچین، می‌تواند به طور بالقوه راندمان و جامعیت سیستم مالی و اقتصاد را بهبود بخشد. او همچنین نیاز به «هماهنگی بین‌المللی» را با توجه به ماهیت جهانی بازار کریپتو پیشنهاد کرد و تایید کرد که از مرور و بررسی قوانین موجود حمایت می‌کند و با معرفی مقررات جدید مخالف است.

در این نامه اشاره شد که بازار ارزهای رمزنگاری‌شده به رشد خود ادامه خواهند داد و در صورت نیاز، FSB ارزیابی اولیه خود را مورد بازبینی قرار می‌دهد. در حال حاضر کارنی یک نکته عملی را برای اطمینان از نظارت منظم و تشخیص به موقع هر گونه ریسک تدوین کرده‌است:

FSB معیارهایی را برای نظارت بر خطرات مالی که توسط بخش کریپتوکارنسی ایجاد شده در نظر گرفته است.

اظهارات کارنی زمانی مطرح می‌شود که بازار به دلیل تاثیرات فشار قانون‌گذاری از سوی دولت‌ها و مقامات مالی در سراسر جهان افت شدیدی داشته است. پیش از این، کشورهای G۲۰ در فرانسه و آلمان به موج جهانی تشکیل شده پیوستند و خواستار مقررات سختگیرانه‌تر شدند. هر دو کشور در حال آماده شدن برای ارائه یک پیشنهاد مشترک برای تنظیم کریپتوها در اجلاس G۲۰ هستند. به نظر می‌رسد اظهارات FSB در افزایش قیمت بازار اثرگذار باشد. این مدت اخیرکل بازار در یک رکود طولانی گرفتار شده‌است، این رکود علاوه بر تصمیمات کشورهای G۲۰، به دلیل فشارهای شدید کشورهایی مانند چین و کره‌جنوبی هم هست.
به هر حال بیانیه FSB ممکن است به طور موقت شرایط بازار را تغییر دهد، اما آنچه که رهبران جهان در اجلاس سران G۲۰ در دوشنبه و سه‌شنبه این هفته در نظر می‌گیرند، شاید تاثیر ثابت و بلند مدتی در بازار کریپتوها داشته باشد.

منبع
investing

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا