اخبار بلاکچیناخبار عمومی

انتخابات ریاست‌ جمهوری روسیه با استفاده از بلاکچین

در سال ۲۰۱۸، انتخابات ریاست‌ جمهوری روسیه از فن‌آوری بلاکچین برای ثبت و حفاظت از نتایج و داده‌های نظرسنجی‌های استفاده خواهد کرد.

 اعلام رسمی این خبر توسط مرکز تحقیقات گفتمان عمومی روسیه (VTSIOM) صورت گرفته است و روی همین پلت‌فرم هم اجرا خواهد شد. انتخابات ریاست جمهوری روسیه در روز ۱۸ مارس برگزار خواهد شد.

 به گفته VTSIOM، بلاک چین تنها برای ذخیره اطلاعات، داده‌ها و نتایج خروجی انتخابات مورد استفاده قرار خواهد گرفت. موسسه روسی با تیم ۲Chain همکاری خواهد کرد، نهادی که راه‌حل‌هایی برای ICOها ایجاد می‌کند. این شرکت بازاریابی برای روز انتخابات مشاوره‌های خود را ارائه خواهد داد.
نتایج انتخابات بر روی یک وب‌سایت نمایش داده خواهد شد. براساس گزارش VTSIOM، این سایت از روز ۱۲ مارس آغاز به کار خواهد کرد.  استفاده از تکنولوژی بلاکچین در این مورد خاص آزمونی است که توسط دولت روسیه اجرا می‌شود و اگر این آزمایش موفقیت‌آمیز باشد، VTSIOM برنامه‌ای به نام VTSIOM دیجیتال را آغاز خواهد کرد. سازندگان این برنامه اظهار داشته‌اند که نقشه راه برای این پروژه از سال ۲۰۱۸ شروع خواهد شد و در سال ۲۰۲۱ به پایان خواهد رسید. مرکز تحقیقات روسیه افزود که آن‌ها فن‌آوری بلاکچین را برای افزایش امنیت و شفافیت انتخابات آتی انتخاب کرده‌اند.

والری فیدورف، مدیر کل VTSIOM اعلام کرد:

این یک پروژه بسیار مهم است. مهم برای مرکز ما، برای صنعت تحقیقات، برای انتخابات در روسیه. تا کنون، در نظرسنجی‌ها، ما مجبور شدیم سایت را در روز انتخابات ببندیم تا از حملات DDoS و دیگر تلاش هایی که توسط هکرهای ناشناس صورت میگیرد، جلوگیری کنیم. انتخابات توسط بلاکچین هنوز در هیچ جایی در دنیا انجام نشده است. ما در ۱۸ مارس به دنیا نشان خواهیم داد چگونه میتوان این کار را عملی کرد.

 دنیس ترخوف از ۲Chain اظهار داشت که خوشحال هستند که به عنوان پیشگامان در زمینه دموکراسی انتخاب شده‌اند و این یک انگیزه برای اهداف بلندپروازانه این نهاد است.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا