مقالات عمومی

ایده ی جدید ویتالیک برای مقیاس پذیری پلاسما در اتریوم

Vitalik Buterin، یکی از بنیانگذاران اتریوم، در گردهمایی انجمن اتریوم در کنفرانس EthCC  در پاریس، یک راه حل مقیاس پذیری برای پلاسما ارئه داد، که یک سیستمی برای قراردادهای هوشمند است که تلاش می‌کند پتانسیل های محاسباتی دومین بلاکچین بزرگ جهان را افزایش دهد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

این همکاری در سال گذشته بوسیله بوترین و Joseph Poon خالق Bitcoin Lightning Network ایجاد شد، راه حل مقیاس پذیری یکی از زیرمجموعه هایی است که هدف آن ارتقای ظرفیت اتریوم است (از طریق ایجاد یک لایه قراردادهای هوشمند که می‌تواند با بلاکچین اصلی ارتباط برقرار کند)

در سیستم پلاسما برای پیاده‌سازی نمونه اولیه نیاز است که همه کاربران تمامی قرادادهای هوشمند را دانلود و تایید اعتبار کنند ، بوترین در صحبت جدید خود، روشی را برای محدود کردن این امر به تعداد داده های انگشت شمار (نه تمامی قراردادها) توضیح داد:

مزیت اصلی در اینجا این است که اساسا میزان داده هایی که مشتریان باید پردازش کنند به مقدار زیادی کاهش پیدا می‌کند

کاربران به جای اینکه تمام تاریخچه پلاسما را دانلود کنند، می‌توانند با ارسال دیپوزیت به قرارداد، «کوین پلاسما» تولید کنند. به این ترتیب، به جای دانلود و تأیید همه چیز، می‌توانند به راحتی کوین هایی را که در آن سیستم ایجاد کرده اند را دنبال کنند. بوترین گفت:

اکنون کاربران فقط باید در دسترس بودن و صحت زنجیره پلاسما را در مورد شاخص خاصی که می‌خواهند صرف کنند، یا شاخص خاصی از کوین هایی که دارند و کوین هایی که مورد توجهشان هست، بررسی کنند.

ایده‌ی ارائه شده توسط Buterin و توسعه دهندگان Dan Robinson و Karl Floersch هم اکنون در مرحله آزمایش است. با این حال، با توجه به همین سیستم حداقلی می‌توان در جهت مراقبت از مبادلات ارزهای رمزنگاری شده در برابر هک شدن استفاده کرد.

به جای برخورد مستقیم با بودجه کاربر، چشم انداز این است که اکسچنج ها می‌توانند خدمات سفارش خرید را ارائه دهند و از طریق قراردادهای پلاسما تضمین شوند.بوترین گفت:

امیدوارم هنگامی که یک اکسچنج چند میلیارد دلاری که توسط یک توسعه دهنده کاملا بی کفایت نوشته شده، هک شود، هیچ کس هیچ پولی را از دست ندهد.

و مهمتر از همه، این ایده می‌تواند در زمانیکه پلتفرم با تقاضاهای رو به افزایش کاربران رو به رو می‌شود و تحت فشار قرار می‌گیرد، اقدامات مقیاس پذیری را تسریع بخشد.

بوترین در این باره گفت:

این فقط یک راه ساده برای ساخت پلاسمای مقیاس پذیر است و نیازمندیهای استفاده از آن را برای کاربران معمولی به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا