اخبار عمومی

جک دورسی: بیت کوین تا ده سال آینده، تنها ارز رایج خواهد شد

جک دورسی، مدیر عامل توئیتر و رئیس اجرایی شرکت پرداخت ارزهای رمزنگاری‌شده تلفن همراه  Square، اعتقاد دارد که بیت‌کوین ظرف ده سال آینده از پول فیات در جهان پیشی خواهد گرفت. دورسی در مصاحبه‌ای با تایمز، این پیشنهاد نسبتا مشکوک را مطرح کرد که بیت‌کوین به زودی تبدیل به ارز غالب جهان خواهد شد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

«جهان در نهایت یک ارز واحد خواهد داشت و اینترنت نیز پول واحد خود را خواهد داشت.من شخصا بر این باور هستم که آن بیت کوین خواهد بود. شاید بیش از ده سال و یا حتی کمتر این موضوع طول بکشد.»

دورسی اخیرا در شبکه لایتنینگ سرمایه‌گذاری کرده‌است. هدف لایتنینگ حل مشکل مقیاس‌پذیری و هزینه‌های زیاد تراکنش‌ها در بیت‌کوین بوده است. او تصدیق کرد که «فن‌آوری‌های جدیدتر وجود دارند که از بلاکچین ساخته شده‌اند و به زودی به طور جهانی اجرا خواهند شد.»

وال استریت ژورنال اخیرا نوشت که یک انجمن مشترک از Huawei و Oxford Economics نتیجه گیری کرد که “اقتصاد دیجیتال” تا سال ۲۰۲۵ به ارزش ۲۳ تریلیون دلار خواهد رسید، و اگر قرار باشد چیزی که دورسی پیش بینی کرده اتفاق بی‌افتد، بیت‌کوین باید مقدار بیشتری از سهم جهانی را تصاحب کند.
همچنین منتقدان متعددی مانند استاد اقتصاد دانشگاه نیویورک، Nouriel Roubini که رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ را پیش‌بینی کرده بود، هشدار داده‌اند که بیت‌کوین یک حباب است که به زودی واژگون خواهد شد، در حالی که سایر کریپتوکارنسی‌ها در حال بیدار شدن هستند.

در هر حال این نظر دورسی چه درست باشد چه غلط، مهم‌ این است که حتی اگر بیت‌کوین به تنها ارز موجود در دنیا هم تبدیل نشود، تا همین امروز با تکنولوژی که وارد دنیا کرده است تحولی عظیم برای اقتصاد دیجیتال ایجاد کرده است.

منبع
gizmodo

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا