اخبار آلتکویناخبار بلاکچیناخبار بیت کویناخبار عمومی

پافشاری کریگ رایت بر ساتوشی ناکاموتو بودن و تنفر بیشتر جامعه کریپتو!

کریگ رایت (Craig Wright)؛ بنیان گذار فورک بیت کوین SV که تا امروز یکی از حاشیه ساز ترین افراد حوزه کریپتو بوده است؛ هر بار خبر جدیدی میسازد و هر بار نفرت جامعه کریپتو نسبت به خود را افزایش می دهد.

بیت کوین SV در حقیقت فورک بیت کوین کش است که توسط راجر ور بنیان گذاری شده بود و بعد از این فورک؛ جنجال های زیادی توسط این دو نفر ایجاد شد و در نهایت نتیجه حاصل فقط افت قیمت شدید این دو ارز دیجیتالی بود و شکایت کاربران از رفتار این دو نفر.

کریگ رایت علاوه بر حواشی زیادی که با راجر ور دارد؛ ادعای عجیبی کرده است و این موضوع هم باعث قرار گرفتن در صدر اخبار این مدت بوده است. او ادعا میکند که ساتوشی ناکاموتوی واقعی است و وایت پیپر بیت کوین در سال ۲۰۰۸ توسط او منتشر شده است.

بعد از این ادعا که بازتاب منفی برای او و بیت کوین SV داشت؛ کاربران در فروم های مختلف از او خواستند که اگر واقعا ساتوشی واقعیست؛ یک تراکنش از کیف پولی که همه میدانند متعلق به ساتوشی است و از روز پیدایش بیت کوین، ۱ میلیون بیت کوین در آن ذخیره شده و تا امروز هیچ تراکنشی نداشته، ارسال کند. اما این اتفاق نیفتاد و جامعه شروع به تمسخر کریگ رایت کرد و از او خواست تا بدون مدرک و سند ادعای دروغین نکند.

اما دیشب دوباره خبری جالب منتشر شد که کریگ رایت به سازمان کپی رایت و ثبت اختراعات آمریکا مراجعه کرده و مدارکی به این سازمان ارائه داده و ادعا کرده که وایت پیپر بیت کوین و کد اصلی این شبکه متعلق به اوست. به گفته سازمان ثبت اختراعات آمریکا این درخواست در تاریخ ۲۰ می سال ۲۰۱۹ ثبت شده است.

 

اما این اتفاق بر خلاف چیزی که رسانه ها بازتاب داده اند؛ نمیتوان ادعای کریگ رایت را تایید کند. به گفته تحلیلگران  و کاربران حرفه ای؛ هر فردی میتواند کد شبکه بیت کوین و وایت پیپر آن را به سازمان اختراعات آمریکا بدهد و ادعا کند که این اسناد متعلق به اوست، چرا که این سازمان نظارت و بررسی روی ثبت درخواست ها ندارد و به همین جهت درخواست های ثبت شده سندیت قانونی ندارند. علاوه بر این شبکه بیت کوین یک پلتفرم متن باز است و کد این شبکه در اختیار همه قرار دارد؛ همانطور که در طول عمر کوتاه بیت کوین؛ ده ها هارد فورک از روی این شبکه زده شده و ارزهای جدیدی با نام بیت کوین کش، بیت کوین گولد و بیت کوین SV عرضه شده است.

ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را قبول ندارد؟!

اما موضوع مهم این است که اگر کریگ رایت (Craig Wright) واقعا ساتوشی ناکاموتوی واقعی است؛ چرا به جای انجام اصلاحات روی خود بیت کوین و حمایت از اختراع خود که جهان را متحول کرده؛ یک فورک از آن ایجاد میکند و در یک مارکت بسیار کوچک تر به دنبال جذب کاربر میگردد؟

چرا هیچ یک از اعضای بیت کوین کور (Bitcoin Core) او را به رسمیت قبول نکرده اند و به جز خود او کسی مهر تاییدی بر گفته های او نمیزند؟

هیچ چیز در دنیای ارزهای دیجیتال غیرممکن نیست و در این سالها اتفاقات زیادی را شاهد بودیم که بازار را تکان داده است. اما میتوان گفت ادعای کریگ رایت به عنوان ساتوشی ناکاموتو بودن به نظر جنبه تبلیغاتی و بازی رسانه ای بیش نیست.

مدیر بایننس، CZ،  نیز به این حواشی واکنش دوباره نشان داد و گفت کریگ رایت کلاهبردار است و نباید به حرف های او اهمیت داد. CZ پیش از این کمپینی راه اندازی کرد و بیت کوین SV را از لیست معاملات صرافی خود حذف کرد و به دنبال او صرافی های زیادی این ارز دیجیتال را حذف از لیست خود حذف کردند.

منبع
میهن بلاکچین

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
2 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا