اخبار بیت کوینتحلیل اقتصادی

جهش قیمت بیت کوین در نتیجه کاهش نرخ بهره بانکی در آمریکا!

Jim Reid یکی از مدیران دوچ بانک (Deutsche Bank) آلمان می‌گوید: بانک مرکزی بزرگترین اقتصاد جهان، قصد دارد نرخ بهره را کاهش دهد و این مساله دستاویزی برای سرمایه گذاران بیت کوین شده است و قیمت بیت کوین را افزایش داده است.

رشد اقتصادی جهان در نتیجه از بین رفتن اطمینان در تجارت‌ها با افزایش تنش در دنیا  و درصدر آن جنگ تعرفه‌‌ای بین آمریکا و چین، در حال کند شدن است.در حالیکه این تاثیرات کم کم در سراسر دنیا در حال حس شدن است، مسئولان قدرتمندترین اقتصاد روی زمین، زیر فشار سیاسی سنگین از سوی دونالد ترامپ، در حال ارزیابی سیاست‌های پولی هستند که پشتیبان رشد اقتصادی باشد.

فدرال رزرو آمریکا (Fed) درنشست‌های ماه ژوئن و می، نرخ بهره در آمریکا را در حد ۲.۲۵ تا ۲.۵ درصد نگه داشتند. اما این هفته نظر مقامات رسمی Fed حاکی از در راه بودن کاهش نرخ بهره بود. سه شنبه Jerome Powell رئیس هیئت مدیره Fed در سخنرانی سه‌شنبه خود گفت:

جریانات متداخل دوباره در حال آشکار شدن هستند، به وضح می‌توان دید که پیشرفت در تبادلات، جای خود را به یک عدم قطعیت بزرگتر داده است و اطلاعات دریافتی حاکی از افزایش مجدد نگرانی‌ها در خصوص قدرت اقتصاد جهانی است.

یک نشانه دیگر که حاکی از حرکت Fed به سوی کاهش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره در نشست ماه جولای است، صحبت‌های دلگرم کننده Powell درسه شنبه بود که گفت: ارزش یک اونس پیشگیری بیشتر از یک پاوند درمان است.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

تضعیف دلار

با کاهش نرخ بهره و سیاست‌های تسهیل کننده پولی از سوی Fed، دلار آمریکا تخریب می‌شود. این سیاست مصالحانه می‌تواند پشتوانه‌ای برای افزایش قیمت بیت کوین در برابر دلار آمریکا در نظر گرفته شود.

Jim Reid استراتژیست دارایی‌های چندگانه در دوچ بانک (Deutsche Bank)، چهار شنبه در رسانه CNBC گفت که او بر این باور است که افزایش اخیر  قیمت بیت کوین حاکی از تضعیف دلار آمریکاست. اگر بانک‌های مرکزی بزرگ، این چنین خصمانه برخورد کنند آنگاه ارزهای جایگزین جذاب‌تر به نظر خواهند آمد.

رقبایی از جنس ارزهای دیجیتال

Reid از حامیان قدیمی ارزهای جایگزین است. او در نوامبر سال ۲۰۱۷، درست قبل از رالی قیمتی عظیم بیت کوین که قیمت BTC را به نزدیک ۲۰۰۰۰ دلار رساند، گفت که ارزهای مجازی باید در نتیجه از دست رفتن اعتقاد مردم به توانایی کنترل پول‌های فیات توسط بانک‌های مرکزی در سراسر دنیا، باید ترویج یابند. او گفت:

اگرچه علاقه قمارگونه جاری به ارزهای دیجیتال، بیشتر از آنکه نتیجه از بین رفتن اعتقاد مردم به پول‌های کاغذی باشد، متاثر از فناوری بلاکچین است، اما در آینده در نقطه ای، احتمالا یک سری از این واسطه‌های تبادل، جهانی تر خواهند شد و رقیبی برای پول‌های کاغذی می‌شوند.

منبع
cryptoglobe

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا