اخبار بیت کویناخبار عمومیرمزارز در ایران

ایران باز هم خبرساز شد؛ “بیت کوین ایران” بیشترین جستجو در گوگل!

طی اطلاعات گوگل ترند، جستجو عبارت “بیت کوین ایران” طی ۷ روز با بیشترین افزایش یعنی ۴۴۵۰ درصد روبرو شد. جستجوی خود بیت کوین نیز طی این چند روز افزایش یافت.

بیشترین میزان جستجوی عبارت “بیت کوین ایران” متعلق به نیجریه است. کانادا، سنگاپور و ایالات‌متحده نیز در رده‌های بعدی بیشترین جستجوی این عبارت قرار دارند.

بیت کوین طی این ۷ روز به دلیل ترور سردار سلیمانی، شهادت وی و تنش های ایجاد شده بین ایران و آمریکا با افزایش قیمت جهانی مواجه شد. قیمت بیت کوین از ۷۴۰۰ دلار با افزایش روبرو شد و پس از اینکه شایعاتی مبنی بر جنگ میان ایران و امریکا ترند شد تا مرز ۸۰۰۰ دلار رسید. دیروز پس از آنکه ایران حمله موشکی به پایگاه های آمریکا در عراق داشت قیمت بیت کوین توانست تا ۸۴۵۰ دلار افزایش یابد.

اما بیت کوین نتوانست سطح مقاومت مهم ۸۵۰۰ دلار را بشکند و با کاهش مواجه شد. یکی از دلایل کاهش قیمت بیت کوین نیز گپ CME است. بیت کوین نشان داده است که برای هر افزایش قیمت هر بار این گپ پر می شود و دوباره قیمت آن افزایش می یابد. حال نیز گپ CME باید پر شود. عامل دیگری که قطعا بی تاثیر در کاهش قیمت بیت کوین نبوده است، کاهش تنش میان ایران و آمریکا است.

بیت کوین همانند طلا نقش ذخیره ارزش را می تواند در زمان جنگ یا بحران های سیاسی و اقتصادی داشته باشد و به همین دلیل است که به هنگام اتفاق های مهم سیاسی با افزایش قیمت مواجه می شود.

منبع
میهن بلاکچین

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
3 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا