اخبار بلاکچیناخبار عمومی

ویتالیک بوترین: بلاکچین مانع متمرکز گرایی و انحصارطلبی می‌شود

ویتالیک بوترین به قانونگذاران گفته است بیشتر با پروتکل های بلاکچین همراه شوند. وی گفت آنها می‌توانند به این موضوع کمک کنند که آژانس های ضد انحصار بتوانند با یکه تازی و رفتارها و اقدامات ضد رقابتی سازمان های بزرگ مبارزه کنند.

ویتالیک بوترین همراه با تیبو شرپل (Thibault Schrepel) استاد دانشگاه هاروارد در مقاله اخیر اذعان داشتند که بلاکچین و آژانس های ضد انحصار، هدف مشترکی در خصوص متوقف کردن متمرکزسازی بیش از حد اقتصاد و به عبارت دیگر همان غیرمتمرکزسازی دارند.

بوترین و شرپل در مقاله ای با عنوان “کد بلاک چین به عنوان کد ضد انحصار” اذعان داشتند که آژانس های مخالف با انحصار با تنبیه رفتارهای ضد رقابتی و به منظور جلوگیری از متمرکزسازی زیان آور به تبلیغ و بهبود غیرمتمرکزسازی می‌پردازد. بلاکچین نیز غیرمتمرکزسازی را هدف اصلی عملکرد خود قرار داده است.

اما در سطح کاربردی تر، این گزارش بیان کرده است که امکان پذیر ساختن بلاکچین ها برای شکوفا شدن و عملکرد بیشتر به سود آژانس های ضد انحصار خواهد بود. از آنجایی که تمام افراد فارغ از آنکه کجا قرار دارند می‌توانند در بلاکچین تراکنش انجام دهند، می‌توانند محیط های عادلانه تری ایجاد کنند که در آنها هیچ نیرو و اخبار انحصارطلبانه ای وجود ندارد.

این مقاله که در روز دوشنبه منتشر شد، اذعان داشته است که آژانس های ضد انحصار در کوتاه مدت باید از برنامه هایی نظیر سندباکس ها پشتیبانی کنند و فضایی را به وجود آورند که بلاکچین ها بتوانند رشد کنند و با نظارت کمتری فعالیت کنند.

شرپل در مصاحبه با کوین دسک توضیح داد که این موضوع می‌تواند شامل بررسی و موشکافی سرسختانه بلاکچین ها شود.

در بلندمدت آژانس های ضد انحصار می‌توانند به ایجاد چارچوب قانونگذاری جدیدی برای این فناوری کمک کنند.

منبع
coindesk

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا