اخبار اتریوماخبار بلاکچین

شبکه آزمایشی اتریوم ۲.۰ به مراحل پایانی خود نزدیک می شود

طبق گفته بعضی از توسعه دهندگان اتریوم، آزمایش به روزرسانی شبکه اتریوم در پشت صحنه این شبکه هم چنان ادامه دارد و نزدیک به مراحل پایانی قرار دارد.

فاز صفر اتریوم ۲.۰، ماه ها است که در حال اجرای نودهای کامل بر بستر شبکه آزمایشی توپاز است. هرچند، اولین بلاک در زنجیره به شدت مورد انتظار بیکن چین (Beacon Chain) در اواسط ماه آوریل استخراج و تایید شده است. اولین شبکه آزمایشی به اسم سافایر (Sapphire) و نسخه کوچکتری از بیکن چین بود که مرحله آزمایشی خود را با واریز ۳.۲ اتر به پایان رساند.

توپاز نیز با نودهای کامل و واریز ۳۲ اتر در ماه می آزمایش شد و شبکه آزمایشی اونیکس (Onyx) در اواسط ماه ژوئن عرضه شد. طبق گزارش پریزمتیک لبز (Prysmatic Labs) اونیکس با بیش از ۲۰,۰۰۰ تاییدکنندن در اواخر ماه ژوئن به صورت پایدار اجرا شد.

مرحله بعدی در فرایند به روزرسانی، عرضه شبکه آزمایشی چند کلاینتی آلتونا (Altona) در اوایل ماه جولای بود. هدف آلتونا اطمینان از ثبات شبکه قبل از معرفی رسمی شبکه آزمایشی چند کلاینتی برای اتریوم ۲.۰ بود.

عرضه آخرین شبکه آزمایشی اتریوم ۲.۰ نزدیک است

طبق گفته بعضی از توسعه دهندگان اتریو‌م در کانال دیسکورد، عرضه آخرین شبکه آزمایشی نزدیک است.

از نظر فنی، هیچ مشکلی برای عرضه شبکه آزمایشی عمومی وجود ندارد. فقط چند نکته عملیاتی دیگر باید انجام شود. انتظار می‌رود که کار بر روی این شبکه آزمایشی از هفته بعد آغاز شود.

یکی از توسعه دهندگان اذعان داشته است اگرچه چند مشکل ثبات شبکه گزارش شده است، اما انتظار می‌رود که اوایل هفته بعد تاریخ عرضه آن اعلام شود. آنتونی ساسانو (Anthony Sassano) موسس Ethhub در این خصوص توییت کرد:

آخرین شبکه آزمایشی برای فاز صفر اتریوم ۲.۰ به زودی فعال خواهد شد.

پریزمتیک لبز در پست بلاگ اخیر خود بیان کرد که چندین مورد مشکل فنی در انتشار بلاک و “بسته بلاک‌چین” وجود داشته که اکنون برطرف شده است.

توسعه دهندگان در ادامه افزوده اند که هنوز اقدامات مختلفی باید انجام شود، اما به نظر می‌رسد که آخرین شبکه آزمایشی به زودی عرضه خواهد شد.

توسعه دهندگان در این خصوص گفتند:

هدف ما اطمینان از این موضوع است که نود پریزم بیکن (Prysm Beacon) منسجم تر باشد و قادر به اجرای وظایف خود در حضور همتایان (peer) کند، ناکارآمد و حتی مخرب باشد.

به روزرسانی قیمت اتریوم

نکته ناخوشایند برای دارندگان اتریو‌م این است که هیچکدام از این موارد و شبکه های آزمایشی بر روی قیمت اتریوم تاثیر گذار نبوده است. در واقع در سال جاری هیچ موردی نظیر رشد چشمگیر دیفای بر افزایش قیمت اتریوم تاثیر نگذاشته است.

در حال حاضر قیمت اتریوم با ۳.۵ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته تقریبا ۲۳۰ دلار است. به طور کل، قیمت اتریوم در طول سال جاری ثابت بوده است و هنوز به بالاترین سطح خود در سال ۲۰۲۰ نرسیده است.

به نظر می‌رسد که دارندگان اتریو‌م منتظر عرضه اتریوم ۲.۰ هستند، زیرا گزارشات نشان می‌دهند که تقریبا ۸۰ درصد کل موجودی اتریو‌م در کیف پول هایی ذخیره شده است که حاوی بیش از ۳۲ اتر مورد نیاز برای تبدیل شدن به تاییدکننده شبکه هستند.

منبع
cryptopotato

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
1 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا