اخبار اتریوماخبار بلاکچین

دو قدم تا محقق شدن اتریوم ۲.۰؛ عرضه نهایی شبکه آزمایشی اتریوم تا دو هفته دیگر

آخرین شبکه آزمایشی عمومی اتریوم ۲.۰ قرار است تا دو هفته آتی عرضه شود.

با این اعلام تاریخ عرضه آخرین شبکه آزمایشی عمومی، به نظر می‌رسد جامعه اتریوم در دو قدمی به روزرسانی مورد انتظار اتریوم ۲.۰ باشند

دنی رایان (Danny Ryan) هماهنگ‌کننده عرضه این پلتفرم اخبار مرتبط با این شبکه آزمایشی را در شبکه اجتماعی دیسکورد به اشتراک گذاشت.

وی بیان کرد:

پس از صحبت با تیم‌های کلاینت‌ها، شبکه آزمایشی چند کلاینتی بعدی در تاریخ ۴ آگوست عرضه خواهد شد.

از زمان ایجاد بلاک جنسیس بیکن چین در ماه آوریل تاکنون، فاز صفر اتریوم ۲.۰ بر روی شبکه‌های آزمایشی مختلفی اجرا شده است. فاز صفر، اولین مرحله در به روزرسانی اتریوم به گواه اثبات سهام است و سرعت تراکنش‌ها را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد.

به جای سیستم کنونی گواه اثبات کار که شامل ماینرها است، اتریوم ۲.۰ توسط کاربرانی ایمن‌سازی خواهد شد که حداقل ۳۲ اتر برای اجرای نود تاییدکننده استیک کرده باشند.

سه ماه موفق دوره آزمایشی

بیکن چین در شبکه آزمایشی اول به اسم سافایر (Sapphire) در ماه آوریل فعال شد که از واریزهای ۳.۲ اتر استفاده می‌کرد. پس از موفقیت این شبکه آزمایشی، در ماه می نودهای کامل دارای ۳۲ اتر در شبکه آزمایشی توپاز فعال شدند و پاداش‌های استیکینگ صادر شد.

شبکه آزمایشی اونیکس در ماه ژوئن اجرا شد و تا اواخر همان ماه به تدریج به ۲۰،۰۰۰ تاییدکننده دست یافت. در آخر، شبکه آزمایشی چندکلاینتی آلتونا برای فاز صفر در اوایل ماه جولای فعال شد تا قبل از اجرای شبکه آزمایشی عمومی، از ثبات آن اطمینان حاصل شود.

پریزمتیک لبز (Prysmatic Labs) اکثر شبکه‌های آزمایشی قبلی را اجرا کرده است. کلاینت پریزم (Prysm) اتریوم ۲.۰ هفته گذشته توسط شرکت حسابرسی و امنیت بلاک چین Quantstamp با موفقیت حسابرسی شد. پست بلاک پریزمتیک لبز تایید کرد که توسعه‌دهندگان به عرضه آخرین شبکه آزمایشی چندکلاینتی عمومی بسیار نزدیک هستند.

شبکه تحت فشار است

اتریوم اخیرا با افزایش فشار از جانب رشد صدور استیبل کوین‌ها و دیفای مواجه بوده است. استفاده از گس و کارمزدهای شبکه به رکورد جدیدی افزایش یافته و این پلتفرم را در معرض انتقاد مخالفان قرار داده است.

در این بین، راهکارهای لایه دوم مقیاس‌پذیزی می‌تواند این گلوگاه‌ها را کاهش دهد و کارمزدهای گس را با سطوح قابل قبول برگرداند.

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا