اخبار بیت کوین

قیمت بیت کوین به 11,400 دلار رسید؛ تحلیلگران بازگشتی صعودی را پیش‌بینی می‌کنند

قیمت بیت کوین از ۱۱۰۰۰ دلار عبور کرد و سه اندیکاتور کلیدی، روند بازگشتی قوی را پیش‌بینی می‌کنند.

طی چند ساعت گذشته، قیمت بیت کوین از کف قیمت ۱۰۵۰۰ دلار در اوایل ماه اکتبر افزایش یافت و از ۱۱۰۰۰ دلار عبور کرد ودر حال حاضر در محدوده ۱۱,۳۹۷ دلار معامله می شود. تحلیلگران ۳ عامل مهم را برای روند کنونی بیت کوین بیان کرده‌اند.

محرک‌های بالقوه کنونی شامل انباشت نهنگ‌ها، افزایش تقاضای سازمانی و قدرت سطح حمایتی ۱۰۵۰۰ دلار است.

قیمت بیت کوین

انباشت یا عدم فروش نهنگ‌ها

اوایل هفته گذشته، کوین تلگراف گزارش داد که فعالیت دسته نهنگ‌ها به تقاضای خرید از جانب نهنگ‌های بیت کوین و اتریوم اشاره دارد.

اطلاعات Whalemap نشان می‌دهد که نهنگ‌ها احتمالا در صدد خرید بیت کوین در قیمت ۱۰۳۷۰ دلار هستند و در تاریخ ۸ اکتبر، تحلیلگران گفتند که سطح حمایتی ۱۰۵۷۰ دلار حفظ شده است. این موضوع بیانگر آن است که نهنگ‌ها مقدار بسیار زیادی بیت کوین در محدوده قیمت ۱۰۴۰۷ الی ۱۰۵۷۰ دلار خریده‌اند.

از آنجایی که نهنگ‌ها معمولا بخش عمده‌ای از تقاضای خرید و فشار فروش در بازار بیت کوین را به خود اختصاص می‌دهند، انباشت نهنگ‌ها می‌تواند محرک قوی و چشمگیری باشد.

افزایش تقاضای سازمانی به دلیل سرمایه‌گذاری‌های برجسته در بیت کوین

طی دو ماه گذشته، دو شرکت چندین میلیارد دلاری، خریدهای بزرگ و عمومی بیت کوین انجام داده‌اند.

ابتدا شرکت MicroStrategy اعلام کرد که در تاریخ ۱۱ آگوست ۲۵۰ میلیون دلار بیت کوین خریداری کرده است. سپس بیانیه دیگری منتشر و طی آن اعلام کرد که ۱۷۵ میلیون دلار بیت کوین دیگر خریده است.

پس از اعلان MicroStrategy، شرکت پرداخت ۸۱ میلیارد دلاری اسکوئر (Square) اعلام کرد ۵۰ میلیون دلار بیت کوین خریده است.

طبق گفته‌های پیتر برانت، نمودار روزانه و هفتگی بیت کوین به یک سیگنال خرید بزرگ پس از سرمایه‌گذاری اسکوئر اشاره می‌کند.

برانت تاکید کرد که سرمایه‌گذاری این شرکت بزرگ در بیت کوین یک رویداد به شدت مهم برای بیت کوین است.

حجم معاملات روزانه در صرافی‌های سازمانی بیت کوین نظیر LMAX Digital و بکت از ماه آگوست دائما در حال افزایش بوده است.

علاوه بر عوامل فاندامنتال نظیر انباشت نهنگ‌ها و افزایش هش ریت، افزایش علاقه سازمانی به بیت کوین نیز انرژی مضاعفی به روند قیمت بیت کوین اضافه کرده است.

حفظ سطح حمایتی ۱۰۵۰۰ دلار

سطح ۱۰۵۰۰ دلار یک سطح حمایتی مهم برای بیت کوین طی ۳ ماه گذشته بوده است. این سطح به عنوان سطح مهم و محوری برای چرخه‌های کوتاه‌مدت قیمت عمل کرده است.

از نظر تکنیکال، حفظ سطح حمایتی ۱۰۵۰۰ دلار در حفظ روند صعودی بیت کوین بسیار مهم و ضروری است. این سطح، اوج قیمت در ماه جولای ۲۰۱۹ بود و نشان می‌دهد که بیت کوین از اوج قیمت قبلی خود برای ادامه بازیابی به سمت رکورد جدید قیمت استفاده می‌کند.

کی یونگ جو (Ki Young Ju) مدیرعامل شرکت تحلیلی CryptoQuant گفته است که ورود بیت کوین به صرافی‌ها به کمترین مقدار در سال جاری کاهش یافته است.

معمولا فروشندگان، بیت کوین را در صرافی‌ها واریز و سپرده‌گذاری می‌کنند تا به فروش این ارز دیجیتال بپردازند. در نتیجه، هنگامی که ذخیره کافی بیت کوین در پلتفرم‌های معاملاتی وجود نداشته باشد، یعنی فشار فروش کاهش یافته است.

وی گفت:

ورود بیت کوین به تمام صرافی‌ها به کمترین سطح در سال جاری رسیده است. در اکثر موارد، هنگامی که روند صعودی در آستانه شروع شدن است، ورود بیت کوین به صرافی‌ها منفی خواهد شد. این شرایط برای روند صعودی سال ۲۰۱۷ نیز وجود داشت.

همزمان شدن کاهش فشار فروش، افزایش تقاضای سازمانی و ساختار مناسب تکنیکال نشان می‌دهد که ممکن است سطح مقاومتی ۱۱۰۰۰ دلار بیت کوین به سطح حمایتی تبدیل شود.

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
1 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا