اخبار عمومی

ژاپن هیچ برنامه‌ای برای ایجاد ارز رمزنگاری شده ملی ندارد

BoJ، نهاد بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد به دلیل نگرانی‌های مربوط به ثبات مالی، این کشور فعلا قصد ایجاد هیچ ارز رمزنگاری‌شده‌ای ندارد.

Masayoshi Amamiya، معاونت BoJ، در سخنرانی خود در کنفرانس صندوق بین المللی پول و آژانس خدمات مالی ژاپن روز دوشنبه اظهار داشت که صدور ارز دیجیتالی به طور مستقیم برای مصرف کنندگان، صرف‌نظر از اینکه در بستر بلاکچین باشد یا نه، می‌تواند سیستم دوجانبه موجود را تضعیف کند.

در حال حاضر بانک‌های مرکزی تنها به موجودیت‌های محدود مانند بانک‌های خصوصی دسترسی دارند که مستقیما با مصرف کنندگان روبرو هستند، فرآیندی که Amamiya آن را حکمت بشریت در طول تاریخ برای رسیدن به کارایی و ثبات در سیستم ارز تعریف می‌کند. او توضیح داد که داشتن یک واحد پول دیجیتال که توسط بانک مرکزی پشتیبانی می‌شود، سیستم کنونی را بدون فاکتور ثبات مالی تغییر خواهد داد:

صدور ارز دیجیتال توسط بانک مرکزی برای استفاده عمومی می‌تواند مشابه اجازه دادن به خانوارها و شرکت‌ها باشد که مستقیما در بانک مرکزی حساب باز کنند. این امر می‌تواند تاثیر زیادی بر سیستم ارزی دو جانبه مذکور و واسطه‌گری مالی بانک‌ها داشته باشد.

با این وجود، Amamiya امکان بررسی کریپتوکارنسی‌ها در آینده را به طور کامل رد نمی‌کند، چرا که در حال حاضر به دنبال بررسی فن‌آوری زیر ساختی (بلاکچین) این تکنولوژی است، اگرچه در حال حاضر تنها برای کاربردهای تجاری از آن استفاده می‌شود.

DLT

لازم به ذکر است که بانک مرکزی ژاپن از طریق همکاری با بانک مرکزی اروپا، طرح ابتکاری با نام پروژه Stella را آغاز کرده است که اخیرا نتایج تحقیقاتی در مورد چگونگی استفاده از تکنولوژی دفتر کل توزیع شده (DLT) به عنوان مکانیسم‌های جدیدی برای سیستم پرداخت، ارائه داده است.

نظر شما راجع به استفاده دولت‌ها از یک ارز رمزنگاری‌شده چیست؟

منبع
coindesk

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا