اخبار بیت کوین

چهارمین افزایش قیمت برتر بیت کوین؛ آیا این افزایش قیمت ادامه خواهد داشت؟!

در حال حاضر به نظر می‌رسد گاوهای بیت کوین، خرس ها را از راه برداشته و شکست داده اند. در هنگام نوشتن این خبر، قیمت بیت کوین ۹۶۷۰ دلار است و طی ۳۶ ساعت گذشته، ۳۸ درصد یعنی ۲۵۰۰ دلار افزایش داشته است. این قیمت ۱۰۰۰ دلار کمتر از بالاترین قیمت روزانه ۱۰۶۰۰ دلاری است.

این افزایش قیمت به قدری خوب بوده است که یکی از ربات های توییتر به اسم BitMEXRekt که مختص به روزرسانی Crypto Twitter برای نقد کردن پلتفرم بیتمکس می‌باشد از کار افتاده است.

افزایش قیمت ۴۰ درصدی قیمت بیت کوین

طبق سخنان الکس کروگر (Alex Kruger) در حساب توییتر خود، بیت کوین شاهد رشد روزانه ۴۲ درصدی بوده است. این افزایش قیمت، چهارمین رشد برتر بیت کوین در تاریخ خود و بزرگترین رشد از ۱۰ می ۲۰۱۱ می‌باشد.

الکس کروگر در توییت خود نوشت:
امروز قیمت بیت کوین ۴۲ درصد افزایش یافت. این افزایش قیمت، چهارمین رشد برتر در تاریخ بیت کوین و بیشترین رشد از تاریخ ۱۰ می ۲۰۱۱ می‌باشد. هم چنین دومین رشد برتر از تاریخ ۱۸ نوامبر ۲۰۱۳ می‌باشد. متشکرم کشور چین. رییس جمهور شی حقیقتا پدر ارز دیجیتال است.

قیمت ارزهای دیجیتال

اما دلیل این افزایش قیمت چیست؟

تحلیلگران در این خصوص نظرات متفاوتی دارند.

اما طبق سخنان تحلیلگر گابور گوربکس (Gabor Gurbacs) این جریان را در ۳ دلیل خلاصه کرده است که عبارتند از: ۱- منقضی شدن قرارداد آتی اخیر بیت کوین CME که تجربه نشان داده است منجر به نوسان قیمت با روند صعودی می‌شود. ۲- شی جین پینگ رییس جمهور کشور چین اعلام کرده است که از توسعه و پذیرش فناوری های بلاک چین در کشور چین حمایت می‌کند. ۳- مدیر ارشد اجرایی شرکت Crypto Capital که خدمات مالی به شرکت های این صنعت نظیر بیتفینکس ارائه می‌دهد دستگیر شده است. گوربکس مدعی است این موضوع به مشتریان این شرکت امکان خواهد داد تا مقداری از سرمایه مصادره شده خود را پس بگیرند.

گوربکس در توییتر نوشت:
۳ دلیل افزایش قیمت عبارتند از:
منقضی شدن قراردادهای آتی بیت کوین CME در روز جاری
حمایت شی جین پینگ رییس جمهور کشور چین از بلاک چین
دستگیری مدیرعامل Crypto Capital. صرافی هایی نظیر بیتفینکس می‌توانند بخشی از ۸۵۰ میلیون دلار مصادره شده خود را پس بگیرند.

امکان مقداری برگشت قیمت!

اگرچه این روند قیمت بدون شک صعودی می‌باشد، اما بعضی از افراد نیز انتظار برگشت قیمت را دارند. نونیا بیزنیز (Nunya Bizniz) تحلیلگر محبوب خاطرنشان کرد که کندل ۴ ساعته اخیر بیت کوین که در بیتمکس به ۱۰۶۰۰ دلار رسیده است، یک اندیکاتور ترتیبی TD بی نقص و کامل است.

بیزنیز اذعان داشته است که TD9 معمولا بیانگر فرسایش روند است. این موضوع گویای این نکته می‌باشد که قبل از ادامه روند صعودی ممکن است رکود یا برگشت قیمت رخ دهد.

نونیا بیزنیز در توییتر نوشت:
روند ۴ ساعته بیت کوین: کندل فعلی یک TD9 بی نقص و کامل است. هرچند این روند بالاتر از خط TDST (نقاط قرمز رنگ) رخ داده است که می‌تواند سیگنال ادامه روند فعلی باشد. طبق اندیکاتور Tone Vays ممکن است شاهد ۱ الی ۴ برگشت کندل و سپس ادامه روند صعودی باشیم.

طبق گزارش یکی از مفسرین، این حرکت بیت کوین چهارمین و بزرگترین افزایش قیمت در تاریخ از زمان ۱۰ می ماه ۲۰۱۱ می باشد. (اگر این افزایش را در بازه زمانی روزانه در نظر بگیریم).

  • این روند قیمت اخیر گمانه زنی های زیادی را ایجاد کرده است. برخی بیان می کنند که دلیل این افزایش قیمت، سخنان مثبت و ترغیب کننده رییس جمهور چین، شی جین پینگ در مورد توسعه بلاک چین می باشد.
  • برخی دیگر افزایش موفقیت های بکت (Bakkt) را دلیل این قیمت صعودی می دانند. این پلتفرم اخیرا به بیشترین میزان قراردادهای بیت کوین خود یعنی ۱۱۷۹ قرارداد دست یافته است.

منبع
newsbtcCointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا