اخبار بیت کویناخبار عمومی

پیش بینی تام لی؛ قیمت ۹۱۰۰۰ دلار برای بیت کوین تا سال ۲۰۲۰

افراد سرشناسی در دنیا مانند وارن بافت نگران بیت‌کوین هستند و حتی Allianz، سرپرست استراتژی و اقتصاد جهانی حدس می‌زند قیمت آن به ۰ دلار می‌رسد. اما تام لی، رئیس پژوهشکده مشاوران Global Fundstrat معتقد است که این کوین می‌تواند تا مارس ۲۰۲۰ به ۹۱،۰۰۰ دلار برسد. این پژوهشکده یک پایگاه داده، آمار و نمودار قابل توجهی برای بیت‌کوین درست کرده است که به تحلیل روند کوتاه مدت و بلند مدت این ارز پرداخته است.  این اطلاعات شامل هزینه های استخراج بیت‌کوین، روند روزانه و ماهانه معاملات و تجزیه و تحلیل فنی و تکنیکال قیمت است.
لی شاخص BMI بیت‌کوین را معرفی کرده و گفته بیش از یک هفته پیش، این شاخص یک پله بالاتر از پایین‌ترین مقدار خود در سال گذشته قرار گرفت. این شاخص، یک مولفه متضاد است. به این معنی که هرچه این مقدار پایین‌تر باشد، احتمال افزایش قیمت بیت‌کوین بیشتر خواهد شد.

سختی کوتاه‌مدت – بهره‌مندی بلند‌مدت

لی و تیمش یک نمودار جدید تولید کرده‌اند که در آن چهار کاهش قیمت بالای ۷۰ درصد از سال ۲۰۱۰ تا امروز برای بیت‌کوین را نشان می‌دهد. طبق این نمودار و تحلیل آن، هر سه بار قبل که افت شدید اتفاق افتاده، بعد از آن شاهد افزایش شدید قیمت بوده‌ایم. می‌توان گفت اینبار هم ممکن است با این آمار همین اتفاق را شاهد باشیم.
از آنجا که این نمودار در مقیاس لگاریتمی رسم شده، حرکات قیمت بیت‌کوین مثل وقتیکه روی یک نمودار خطی کشیده می‌شود، مشخص نیست. لازم به ذکر است استفاده از نمودارهایی مانند این، قطعیت کامل ندارد. تنها به این دلیل که یک روند چندبار در گذشته رخ داده‌است، به این معنا نیست که در آینده هم اتفاق خواهد افتاد. علاوه بر این، کریپتوکارنسی‌ها کلا بسیار پر خطر هستند. فاکتورهای زیادی وجود دارند که می‌توانند تاثیر منفی بر قیمت آن‌ها داشته و کاهشی اساسی در ارزش آنها ایجاد کنند. برای مثال، کمیسیون بورس اوراق بهادار بیانیه‌ای را منتشر کرده‌است که منجر به کاهش ۲۰۰۰ دلار در یک هفته شد.
شاخص BMI ممکن است مفیدتر از شاخص سنتی RSI (شاخص مقاومت نسبی) و MACD (انحراف میانگین متحرک) باشد، زیرا از یک سری اطلاعات اضافی برای تحلیل خود استفاده کرده‌است. همچنین قیمت بیت‌کوین تا سال ۲۰۱۷ نسبتا پایین بود، بنابراین RSI و MACD ممکن است داده‌های تاریخی کافی برای دقیق بودن نداشته باشند.
در آخر، به خاطر داشته باشید که نتایج قبلی به هیچ وجه بازده‌های بهتر یا حتی مشابه را تضمین نمی‌کنند.

منبع
forbes

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا