اخبار آلتکویناخبار بلاکچیناخبار عمومی

ورود BitTorrent به دنیای ارزهای دیجیتال بدون برگزاری عرضه اولیه کوین

برام کوهن، بنیان‌گذار BitTorrent، که یک سرویس به اشتراک گذاری فایل است، یک ارز رمزنگاری‌شده به نام Chia (چیا) را رهبری می‌کند. چیا که از کوین‌های کم مصرف به شمار می‌آید و مانند بیت‌کوین برق زیادی مصرف نمی کند، بدون دادن ICO تقریبا ۳.۴ میلیون دلار بودجه جمع‌آوری کرده است. این پول قرار است برای راه‌اندازی بلاکچین این شرکت هزینه شود.
پروتکل استفاده شده در این ارز، Proof of Space (یا همان Proof of Capacity) است و این پلت‌فرم قرار است در سه ماه اول سال ۲۰۱۹ وارد بازار شود.

به گفته ریان سینگر، مدیر چیا، این شرکت قصد ندارد ICO برای کوین خود بیرون بدهد. به اعتقاد سینگر، در حال حاضر اغلب ICOها با مشکلاتی مانند قانون‌گذاری و عدم اطمینان سرمایه‌گذاران مواجه هستند. در عوض، چیا در حال همکاری با شورای عمومی و کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده (SEC) برای برگزاری یک مینی IPO (ارائه عمومی) است. در اواخر سال جاری طبق  JOBS Act’s Regulation، چیا می‌تواند تا ۵۰ میلیون دلار درخواست بودجه داشته باشد. سینگر که قبلا هم در راه‌اندازی چند استارت‌آپ بلاکچین شرکت داشته گفت:

افرادی که در ICO سرمایه‌گذاری می‌کنند، از اینکه چگونه شرکت پول را خرج می کند و چگونگی کسب و کار آنها که از قبل وعده داده‌اند، مطمئن نیستند. ما قصد داریم شرکت را با شفافیت و حسابدهی کامل که از یک شرکت دولتی انتظار می‌رود، مدیریت کنیم. این قابلیت ما را از بسیاری از ICOهای موجود متمایز می‌کند.

چیا

علیرغم محبوبیت BitTorrent، این پلت‌فرم مدیریت ایمنی ندارد و کوهن برای جلوگیری از این موضوع، تیم خود را کوچک نگه می دارد و تنها ۵ نفر در این شرکت حضور دارند. با این حال، این تعداد در حال رشد است، چرا که چیا مهندسان با تجربه در پروتکل‌های شبکه متمرکز، ریاضی و رمزنگاری را برای کدنویسی راه اندازی سکه خود استخدام می کند.

علاوه بر این، آنها در حال کار بر روی یک جایگزین برای پروتکل Pow بیت‌کوین هستند، این روش نیاز به رایانه و واحد پردازش گرافیکی (GPU) دارد و مصرف برق زیادی دارد. در عوض، چیا به فضای ذخیره سازی فایل متکی است که مردم اغلب در کامپیوترهای خودشان می توانند به صورت رایگان از آن استفاده کنند. علاوه بر این، چیا قصد دارد از لایه PoT استفاده می کند تا طیف وسیعی از حملات به PoC را خنثی کند.

منبع
newsbtc

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا