اخبار اتریوم

۵ میلیون دلار اتریوم در مدت زمان ۸ ساعت استیک شده است

اکنون استیکینگ در اتریوم ۲.۰ در دسترس است، اما آیا میزان سود و شرایط استیکینگ، ارزش انجام آن را دارد؟

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

قرارداد سپرده مورد انتظار اتریوم ۲.۰ سرانجام اجرا شده و فرصت استیکینگ برای دارندگان اتر را به وجود آورده است.

طبق گزارش ناظران بازار نظیر Crypto Cactus، واریزها و سپرده‌ها شروع شده‌اند، به طوری که بیش از ۱ میلیون دلار اتر طی نیم‌ ساعت اول در قراردادهای سپرده وارد شده‌ است.

طبق گزارش ETH 2 launchpad، در حال حاضر که تقریبا ۸ ساعت از اعلام رسمی این خبر می‌گذرد، بیش از ۱۴,۰۰۰ اتر استیک شده است. با احتساب قیمت کنونی اتر، این مقدار تقریبا معادل با ۵.۵ میلیون دلار می‌شود. به منظور شروع رویداد جنسیس زنجیره بیکن، ۵۲۴,۲۸۸ اتر از جانب ۱۶,۳۸۴ تاییدکننده موردنیاز است.

تیم و چندین عضو جامعه اتریوم تاریخ ۱ دسامبر را به عنوان زمان هدف وقوع این رویداد مشخص کرده‌اند. مقدار اتر موردنظر باید ۷ روز قبل از عرضه فاز صفر، در قراردادها وجود داشته باشد. در غیر اینصورت عرضه فاز صفر یک هفته تاخیر می‌خورد تا شرایط موردنظر مهیا شود.

عرضه قرارداد سپرده بحث‌هایی درباره استیکینگ در جامعه ارز دیجیتال به وجود آورده است و به نظر می‌رسد در میان سرمایه‌گذاران شک و دودلی به وجود آورده است. کانسنسیس در گزارش سه ماهه دیفای خود اذعان داشت که فرصت‌های کسب سود بیشتر در دیفای ممکن است مشارکت در استیکینگ را با تاخیر مواجه کند.

به عنوان مقایسه می‌توان گفت، واریز ۵ میلیون دلار اخیر فقط یک سوم واریزهای انجام شده به قرارداد حسابرسی و عرضه نشده و هک شده Eminence است.

اتریوم-انر

یکی از دلایل این دودلی و تعلل می‌تواند به علت آن باشد که اترهای استیک شده در زنجیره بیکن باید برای دوره طولانی مسدود شوند. این موضوع، کاربران را با این سوال مواجه می‌کند که آیا سود به دست آمده به حدی است که این دوره طولانی را توجیه کند؟ ETH 2 Launchpad در این خصوص گفته است:

انتقال بین تاییدکنندگان حداقل تا فاز ۱ غیرفعال است. تاییدکنندگان باید تا فاز ۲ که تقریبا دو سال دیگر است صبر کنند تا بتوانند برداشت انجام دهند.

طرفداران سرسخت اتریوم نظیر آنتونی ساسانو موسس ETHhub در این خصوص در توییتر نوشته است:

افراد بسیار زیادی درباره اتریوم ۲.۰ صحبت کرده‌اند. فارغ از اینکه چه صحبت‌هایی انجام می‌شود، من با علم کامل به خطرات این کار، اترهای خودم را در فاز صفر استیک خواهم کرد. من تقریبا ۳ سال منتظر این رویداد بودم و کسی نمی‌تواند من را منصرف کند.

هرچند با افزایش استیکینگ اتر، سود سالانه آن کاهش می‌یابد. ۵ میلیون اتر استیک شده تقریبا ۷ درصد سود خواهد داشت. اگر این مقدار به ۱۰ میلیون اتر برسد، سود آن به ۵ درصد کاهش خواهد یافت.

در حال حاضر، هیجان زیادی در جامعه اتریوم وجود دارد و بعضی از افراد مدت‌ها منتظر ورود به اتریوم ۲.۰ بوده‌اند. قیمت اتر نیز به این خبر واکنش نشان داد و طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۵ درصدی به ۴۰۵ دلار رسید.

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
3 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا