اخبار آلتکویناخبار بیت کوین

نهنگ‌های سال ۲۰۱۸ بیت کوین ، شروع به فروش دارایی کرده‌اند!

اطلاعات نشان می‌دهد بعضی از نهنگ‌های بیت کوین که در اواخر سال ۲۰۱۸ و اواسط سال ۲۰۱۹ به خرید این ارز دیجیتال پرداخته بودند، گویا سرانجام به فروش دارایی خود پرداخته‌اند. اما این موضوع لزوما بدان معنا نیست که اصلاحیه شدید قیمت در راه است.

به سرمایه‌گذارانی که مقدار بسیار زیادی بیت کوین در اختیار دارند نهنگ می‌گویند. نهنگ‌ها معمولا به فروش دارایی‌هایی خود در مقاطع نقدینگی بسیار زیاد می‌پردازند. بدین ترتیب، نهنگ‌ها اغلب اوج یا کف قیمت کوتاه‌مدت بیت کوین را مشخص می‌کنند.

طبق اطلاعات ارائه‌شده توسط Whalemap، نهنگ‌هایی که در محدوده قیمت ۴۰۰۰ الی ۶۰۰۰ دلار در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ اقدام به خرید بیت کوین کرده بودند، اخیرا دارایی‌های خود را انتقال داده‌اند.

محققان Whalemap توضیح داده‌اند که انتقال سرمایه‌ها توسط نهنگ‌ها معمولا بیانگر فشار فروش است.

حباب‌های قرمز رنگ در نمودار هنگامی به وجود می‌آیند که نهنگ‌هایی که در آن سطح قیمت اقدام به خرید کرده بودند اکنون در حال انتقال سرمایه‌های خود هستند.

نهنگ های بیت کوین

محققان در این خصوص گفته‌اند:

حباب‌های قرمز رنگ مناطقی را نشان می‌دهند که هودل کنندگان قبل از انتقال بیت کوین خود، ارزهای دیجیتال خود را حفظ کرده‌اند. تصور کنید بیت کوین را در قیمت ۲۰,۰۰۰ دلار خریده‌اید و روز گذشته تصمیم گرفتید آن را به صرافی انتقال دهید. در این شرایط، حباب‌های قرمز در قیمت ۲۰,۰۰۰ دلار ظاهر خواهد شد. بررسی حباب‌ها نشان می‌دهد که نهنگ‌ها به انتقال بیت کوین‌های خود. پرداخته‌اند.

اگرچه انتقال دارایی‌ها توسط نهنگ‌ها معمولا بیانگر تمایل به فروش است، اما متغیرهای بالقوه دیگری نیز وجود دارند.

برای مثال، محققان Whalemap بیان کرده‌اند که نهنگ‌ها ممکن است در معاملات فرابورس (OTC) یا ساماندهی مجدد کیف پول آفلاین حضور داشته باشند.

اطلاعات نشان می‌دهد که نهنگ‌ها در حال انتقال سرمایه‌های خود هستند اما مشخص نیست دارایی‌های خود را به صرافی‌ها انتقال می‌دهند یا خیر.

محققان افزودند:

معمولا این نوع از تراکنش‌های هودل کنندگان به سمت صرافی‌ها است. البته گاهی اوقات ممکن است معاملات فرابورس یا ساماندهی مجدد کیف پول آفلاین صرافی‌ها باشد. چندین توییت وجود دارد که بیانگر فعالیت‌های مشابه از جانب هودل کنندگان است. بعدا مشخص شد که در واقع این فعالیت‌ها، معاملات فرابورس بوده است. این نوع انتقال‌ها معمولا برای قیمت نکته مثبتی نیست.

نهنگ‌ها معمولا به چندین دلیل، تمایل به فروش در محدوده قیمت کنونی دارند.

دلیل اول این است که نهنگ‌هایی که در محدوده قیمت ۴۰۰۰ الی ۶۵۰۰ دلار اقدام به خرید کرده‌اند سود چشمگیری کسب می‌کنند. با توجه به عدم نوسان قیمت بیت کوین در هفته‌های اخیر، بعضی از نهنگ‌ها ترغیب به کسب سود شده‌اند.

دلیل دوم این است که بیت کوین چندین بار طی دو ماه اخیر نتوانسته است از سطح مقاومتی عبور کند. بیت کوین در تلاش بوده است تا از سطح مقاومتی ۱۱۰۰۰ الی ۱۲۵۰۰ دلار عبور کند و این موضوع منجر به روند بدون نوسان قیمت این ارز دیجیتال شده است.

بیت کوین در سه ماهه چهارم سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ عملکرد خوبی نداشته است و این روند قابل توجه است. اما بیت کوین در حال حاضر در دوره پسا هاوینگ قرار دارد. در هاوینگ گذشته که در سال ۲۰۱۶ رخ داد، ۱۵ ماه طول کشید تا قیمت بیت کوین به بالاترین حد برسد.

اگر انتقا‌ل‌های اخیر ناشی از فروش نهنگ‌ها باشد بدان معنا است که نهنگ‌ها پس از سال‌ها هودل کردن، به کسب سود متمایل شده‌اند و اگر ناشی از فروش نهنگ‌ها نباشد، می‌تواند به دلیل معاملات فرابورس یا ساماندهی مجدد کیف پول‌های آفلاین باشد.

منبع
forbes

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا