اخبار آلتکویناخبار بیت کوین

سقوط قیمت بیت کوین به ۴۲,۵۰۰ دلار پس از گزارش فدرال رزرو

پس از گزارش کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) که طی آن مجددا برنامه‌های مرتبط با تحت کنترل در آوردن ترازنامه مالی این بانک تایید شد، قیمت بیت کوین به سطح ۴۲,۴۶۶ دلار سقوط کرد.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، پس از گزارش ماه دسامبر FOMC که طی آن بیان شد این قانونگذار به کاهش ترازنامه خود و افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۲ متعهد شده است، بازار بورس، قیمت بیت کوین و کل بازار رمزارزها با ریزش مواجه شد. کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در واقع زیرمجموعه ای از فدرال رزرو است و در مورد نرخ بهره و ترازنامه مالی آمریکا تصمیم گیری می‌کند.

با اصلاح بازار بورس، قیمت بیت کوین نیز کاهش یافت و به کمتر از ۴۳,۰۰۰ دلار رسید. در نتیجه شاهد لیکویید شدن وضعیت‌های معاملاتی بودیم که طی کمتر از یک ساعت، ۲۲۲ میلیون دلار وضعیت معاملاتی نقد شدند.

مجموعه نقدینگی
مجموعه نقدینگی

اطلاعات کوین تلگراف مارکتز پرو و تریدینگ ویو نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین پس از نوسان حول سطح حمایتی ۴۶,۰۰۰ دلار طی چند روز اخیر، سرانجام با موج فروش مواجه شد و به کف روزانه ۴۳,۷۱۷ دلار رسید. و پس از آن با فشار فروش بیشتر به ۴۲,۴۶۶ دلار رسید.

نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین
نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین

طبق شرایط کنونی، انتظار می‌رود که فدرال رزرو نرخ بهره خود را در ماه مارس افزایش دهد. این موضوع بدان معنا است که کنترل و کاهش ارزش ترازنامه ممکن است قبل از شروع فصل تابستان آغاز شود.

در ادامه به نظر تحلیلگران کریپتو درباره کاهش قیمت اخیر بیت کوین می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم که با پایان یافتن سیاست پول آسان (easy money) فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره، چه اتفاقاتی در هفته‌های آتی در کمین بیت کوین است.

ریزش قیمت به کمتر از ۴۳,۰۰۰ دلار

کاهش قیمت ۵ ژانویه توسط Rekt Capital تحلیلگر کریپتو پیش‌بینی شده بود. وی نمودار زیر را منتشر کرده و به شباهت‌های بسیار زیاد بین محدوده کنونی و ماه می ۲۰۲۱ قیمت بيت کوين اشاره کرده بود.

نمودار هفتگی قیمت بیت کوین
نمودار هفتگی قیمت بیت کوین

Rekt Capital در این خصوص گفت:

در هر دو مورد شاهد عدم نوسان چشمگیر قیمت بیت کوین بین دو EMA (میانگین متحرک نمایی) بازار صعودی هستیم (میانگین متحرک نمایی ۲۱ هفته‌ای سبزرنگ و ۵۰ هفته‌ای آبی رنگ). اگر تاریخ تکرار شود، ریزش دیگری ممکن است رخ دهد و قیمت بیت کوین به کمتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ هفته‌ای برسد.

بیت کوین باید به سطح ۴۶,۰۰۰ دلار برگردد

مایکل فن ده پپ بررسی دقیق‌تری در خصوص نوسان قیمت از ماه می ارائه داده است. وی نمودار زیر را منتشر کرده و به جزییات عملکرد بیت کوین طی اصلاح شدید اخیر بازار پرداخته است.

نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین
نمودار ۴ ساعته قیمت بيت کوين

وی در این خصوص گفت:

سناریوی کاهش قیمت به کمتر از ۴۶,۰۰۰ دلار در حال وقوع است. سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا قیمت در این سطح باقی می‌ماند، نقدینگی‌ها دریافت می‌شود و مجددا به بالاتر از ۴۶,۰۰۰ دلار برمی‌گردد؟ در این صورت، به کف قیمت رسیده‌ایم.

اگر قیمت بیت کوین به بالاتر از ۴۶,۰۰۰ دلار برنگردد، ممکن است بازار وارد دوره نزولی بلندمدتی شود که پتانسیل اصلاح قیمت به کمتر از ۳۰,۰۰۰ دلار را نیز دارد.

سناریویی که بازار با آن مواجه است به طور خلاصه در نمودار زیر نشان داده شده است. این نمودار توسط نونیا بیزنیز (Nunya Bizniz) معامله‌گر آپشن‌ها ارائه شده است.

مقایسه قیمت بیت کوین با سطح RSI
مقایسه قیمت بيت کوين با سطح RSI

وی در این خصوص گفت:

کاهش قیمت بیت کوین به کمتر از سطح RSI کنونی شرایط نامناسبی است. این بار چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

کاهش تسلط بیت کوین بر بازار

طبق گزارش کوین دسک تسلط یا دامیننس بیت کوین یا همان نسبت ارزش بازار بیت کوین به ارزش کل بازار رمزارزها روز چهارشنبه به ۳۹٪ کاهش یافت. تسلط بیت کوین در کمترین سطح خود از ماه آوریل ۲۰۱۸ تاکنون قرار دارد.

معمولا طی دوره‌های ترس بازار، بعضی از معامله‌گران به فروش آلتکوین‌هایی می‌پردازند که ریسکی و پرخطر محسوب می‌شوند. گزینه‌های باقی‌مانده برای معامله‌گران، امنیت نسبی در بیت کوین است. این موضوع به افزایش تسلط بیت کوین منجر می‌شود.

هرچند این بار، آلتکوین‌ها عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین دارند. این موضوع نشان می‌دهد که علاقه سرمایه‌گذاران به خطرپذیری هم‌چنان زیاد است.

بر اساس گزارش سایت کوین گکو، ارزش کل بازار رمزارزها ۲.۱۷ تریلیون دلار و تسلط بیت کوین نیز ۳۷.۵٪ است.

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
1 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا