اخبار آلتکوین

موفقیت مهم ریپل در دادگاه علیه SEC؛ قیمت ریپل ۸٪ جهش کرد

شرکت ریپل (Ripple) در پرونده دادگاه خود با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده پیروزی مهمی بدست آورد و این موضوع روی قیمت XRP اثر بسیار مثبتی داشت.

به گزارش بی این کریپتو، قاضی پرونده، تورس (Torres)، درخواست SEC برای مهر و موم کردن تمام اسناد مربوط به سخنرانی ژوئن سال ۲۰۱۸ ویلیام هینمن (William Hinman) رییس سابق SEC را رد کرد. محتوای این سخنرانی به ضرر SEC است و با باز شدن راه این مدارک به دادگاه، وکلای ریپل دست بالا را پیدا می‌کنند. در این سخنرانی هینمن، رییس سابق SEC اظهار داشته بود که اتریوم را نمی‌توان جزو اوراق بهادار تلقی کرد.

یک پیروزی مهم برای ریپل

بنابر اخبار واصله، آنالیسا تورس، قاضی دادگاه ریپل در برابر SEC، اظهار داشته است که «اسناد هینمن اسناد قضایی مشمول دسترسی عمومی هستند»، و به دفتردار خود دستور داد که این مستندات را از مهر و موم خارج کند. CryptoLaw در ۱۷ می گزارش داد که این مستندات شامل اسناد مربوط به فروش ارز دیجیتال XRP توسط ریپل و سایر اسناد تحت حکم مهر و موم بود.

در بیانیه قاضی آمده بود که:

صرف نظر از اینکه دادگاه در نهایت تشخیص دهد اسناد سخنرانی هینمن قابل قبول است یا اینکه برای صدور حکم به آن‌ها استناد کند یا خیر، این اسناد قضایی مشمول دسترسی عمومی هستند زیرا به عملکرد قضایی مرتبط بوده و در فرآیند قضایی مفید هستند.

SEC در ماه دسامبر به دنبال سخنرانی هینمن، درخواست خود برای مهر و موم کردن ایمیل‌های داخلی، پیام‌های متنی و گزارش‌های کارشناسان را ارائه کرد. با این حال، قاضی آنالیسا تورس حکم داد که این مستندات «اسناد قضایی» هستند و باید ضمیمه پرونده شوند.

در ۱۷ می، برد گارلینگ هاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، این تصمیم را «یک پیروزی دیگر برای شفافیت» ‌قلمداد کرد.

ویلیام هینمن در ژوئن ۲۰۱۸ گفت که بر اساس فهم او «عرضه و فروش فعلی اتریوم معامله اوراق بهادار محسوب نمی‌شود.» ریپل از این استدلال در مبارزه حقوقی خود با SEC استفاده کرده است که این شرکت را به فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده متهم کرده است.

SEC تمام تلاش خود را کرده است تا این اسناد و سخنرانی‌های مرتبط را در طول پرونده از مردم پنهان کند.

گارلینگ هاوس انتظار دارد حکم پرونده تا تابستان امسال صادر شود. پیروزی برای ریپل لحظه بزرگی برای صنعت ارزهای دیجیتال و همچنین ضربه‌ای سخت به SEC محسوب می‌شود.

جهش قیمت XRP در واکنش به این خبر

قیمت XRP در واکنش به این خبر طی ۱۲ ساعت گذشته تقریباً ۸٪ افزایش یافته و در زمان نگارش این مقاله به قیمت ۰.۴۵۷ دلار رسیده است.

نمودار قیمت ریپل XRP
نمودار قیمت ریپل (XRP) در تایم فریم روزانه؛ منبع: میهن بلاکچین

XRP به مقاومت ۰.۴۶۰ دلاری خود بازگشته است، سطحی که در ابتدای ماه در آن معامله می‌شد. قیمت در پایان ماه مارس به سقف محلی خود زیر ۰.۵۵ دلار رسید، اما نتوانست مومنتوم صعودی خود را حفظ کند. XRP در حال حاضر ۸۶.۵٪ از بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۳.۴۰ دلار که در ژانویه ۲۰۱۸ بدان دست یافت پایین‌تر است.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا