متوسط کیف پول

آموزش گام به گام ساخت و استفاده از کیف پول Bread (نسخه اندروید)

یکی از مهمترین ویژگی های یک کیف پول خوب بحث امنیت آن است. در این مقاله قصد داریم یکی از کیف پول های رایگان ولی متمایز به لحاظ غیرمتمرکز بودن را به شما معرفی کنیم و در ادامه به نقد و بررسی و آموزش نحوه ی استفاده از آن بپردازیم.

در این سرزمین همه برنده‌اند!

در تولد تترلند 2 اتریوم هدیه بگیرید!

برو به تترآیلند

کیف پول Bread که با نام BRD هم شناخته می شود، یکی از کیف پول های محبوب  موبایلی است که بر روی پلتفرم های ios و Android قابل اجراست و بیش از ۱۰۰ کوین و توکن مختلف شامل بیت کوین، بیت کوین کش، اتریوم و بسیاری از توکن های ERC-20 را پوشش می دهد و هیچ کلید خصوصی را بر روی سرورهای خود نگه نمی دارد. این کیف پول رابط کاربری بسیار ساده و جذابی دارد.

breadwallet

اما ویژگی که این کیف پول را از اکثر کیف پول های موبایلی موجود متمایز می کند این است که این کیف پول، یک نود سبک (LightWeight Node) بر روی شبکه ی بیت کوین برای شما بوجود می آورد، این ویژگی به شما این امکان را می دهد که بدون واسطه ی هیچ سروری تراکنش های خود را بر روی شبکه ی بیت کوین به صورت مستقیم ثبت کنید. این امر باعث بالا رفتن امنیت و محرمانگی تراکنش های شما می شود.

از دیگر ویژگی های کیف پول Bread باید به منبع باز بودن و پشتیبانی از قابلیت کیف پول مرتبه ای قطعی (Hierarchical Deterministic Wallet) را نام برد.

برای دریافت این کیف پول، ابتدا از طریق AppleStore و یا Google Play اقدام به نصب آن کنید.

اولین بار که کیف پول را باز می کنید با صفحه ی زیر روبرو می شوید. اگر قصد بازیابی کیف پول خود را دارید باید وارد Restore Wallet شوید، در غیر اینصورت برای ساخت یک کیف پول جدید بر روی Get Started می زنیم.

در صفحه ی بعد بر روی گزینه ی I’ll browse first می زنیم.

در مرحله ی بعد باید یک پین کد ۶ رقمی انتخاب کنید که بعدا برای ورود به کیف پولتان و انجام تراکنش به آن نیاز خواهید داشت. پس بهتر است آن را بر روی کاغذ یادداشت کنید.

و اما مهمترین مرحله ی ساخت یک کیف پول جدید یعنی یادداشت کردن عبارات بازیابی، این عبارات به شما امکان بازیابی رمزارزهایتان در صورت مفقود شدن موبایل یا پاک شدن کیف پولتان به هر دلیلی را می دهد. حتما این عبارات را به ترتیب بر روی یک کاغذ بنویسید و آن را در جای محفوظی نگه داری کنید. توجه داشته باشید که از دست دادن این عبارات می تواند منجر به از دست دادن رمز ارزهایتان شود. ( به دلایل امنیتی اپلیکیشن اجازه تهیه اسکرین شات از این عبارات را نمی دهد)

در مرحله ی بعد کیف پول شما ایجاد شده و می توانید شروع به استفاده از آن نمایید.

در بالای صفحه مبلغ مجموع دارایی های شما با توجه به قیمت آنلاین هر رمزارز نشان داده می شود. و در پایین می توانید هر یک از کیف پول هایتان، موجودی آن و قیمت لحظه ای آن رمز ارز را مشاهده کنید.

در پایین صفحه از قسمت Trade می توانید رمزارزهای خود را به یکدیگر تبدیل کنید و از قسمت Menu به صفحه ی تنظیمات دسترسی پیدا کنید.

با فعال کردن Fingerprint Authentication می توانید برای ورود به جای پین کد 6 رقمی از اثر انگشتتان استفاده کنید.

بعد از ورود به کیف پول هر رمز ارزی مانند اکثر کیف پول ها یک قسمت Send برای ارسال رمزارز و یک قسمت Recive برای دریافت آن می بینید.

چیزی که شاید در استفاده از کیف پول بیت کوین Bread برای شما جلب توجه کند عبارت Syncing در جلوی آن باشد. و هر بار باید ۱۰۰ درصد شود تا بتوانید از آن استفاده کنید. دلیل آن هم همانطور که در اول این آموزش توضیح داده شد استفاده از نود سبک اختصاصی (LightWeight Node) بر روی شبکه بیت کوین است و این گزینه درصد همگام سازی کیف پول شما با بلاکچین بیت کوین را نشان می دهد و به طور مستقیم شما را به شبکه ی بیت کوین متصل می کند.

برای نمایش آدرس کیف پول هر رمز ارزی، وارد کیف پول آن شوید و بر روی  Receive بزنید تا آدرس و QR Code کیف پولتان را به شما نشان دهد.

برای ارسال هر رمز ارزی هم وارد کیف پول مربوط به آن شوید و بر روی Send بزنید. در این صفحه آدرس گیرنده و مبلغی که می خواهید ارسال کنید را وارد نمایید و send را بزنید. همچنین در قسمت Memo می توانید یک یادداشت برای یادآوری خودتان بنویسید.

برای اضافه یا کم کردن کیف پول های مختلف هم در قسمت Menu وارد Manage Wallet شوید.

 

برای مشاهده ی مجدد عبارات بازیابی که در ابتدای ساخت کیف پول نشان داده شد از قسمت Menu وارد Security Settings و از آنجا وارد PaperKey شوید.

در صورتیکه قصد دارید رمزارزهایتان را با استفاده از PrivateKey هایتان، از یک کیف پول دیگر به کیف پول Bread وارد کنید، از قسمت Menu ، Bitcoin Settings ، Redeem Private Key کلید خصوصی تان را وارد نمایید.

میهن بلاکچین توصیه‌ای برای ساخت هیچ کیف پول خاصی ندارد و این مطالب صرفا معرفی و آموزش کار با کیف پول‌های رمز ارزهاست.

منبع
میهن بلاکچین

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
5 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا