اخبار آلتکویناخبار اتریوماخبار بلاکچین

طرح جدید تیم Chainlink : اضافه کردن حریم خصوصی به پروژه های DeFi !

طی چند ماه گذشته، به اصطلاح بازار “سرمایه گذاری غیر متمرکز (DeFi) “ از طریق اتریوم بسیار گسترش یافته است. برای کسانی که اطلاع کافی در این زمینه ندارند باید گفت که یکی از بهترین ایده ها برای آزادی کامل از بازار ارزهای فیات، این است که برنامه های غیر متمرکز مالی بر پایه بلاکچین ایجاد شود. این برنامه ها میتواند اعم از وام، سرمایه گذاری، و غیره باشد که امروزه در همه سیستم های نام برده؛ برنامه های مالی غیرمتمرکز دیده می شود.

در این سرزمین همه برنده‌اند!

در تولد تترلند 2 اتریوم هدیه بگیرید!

برو به تترآیلند

اما در حال حاضر یک مشکل اساسی وجود دارد: حریم خصوصی.

مردم خواهان عدم تمرکز هستند، اما در عین حال می خواهند حریم خصوصی شان حفظ شود. با استفاده از سیستم بلاکچین فعلی، اطلاعات معاملات و قراردادهای هوشمند می تواند به بیرون درز کند و در دسترس هر فردی که این منابع را جستجو کند قرار بگیرد.

در همین راستا چین لینک (Chainlink) اخیرا یک مقاله سفید از یک پروژه جدید رونمایی کرده است که در آن نوشته:

قرار دادهای هوشمند با اجرای ابزار های مالی روی بلاکچین (با اجازه یا بی اجازه) میتوانند اطلاعات مهمی از یک کسب و کار مانند میزان دارایی؛ مشارکت کنندگان و توافق نامه ها را در معرض عموم قرار دهند. در بازار های اصلی امروزی و مشتقات آن که بسیار پیچیده هستند، حریم خصوصی نیاز قانونی و مهم اکثر قرارداد هاست.

 

برای این که این بیانیه را کمی ملموس تر کنیم با یک مثال این مورد را باز میکنیم: اگر شما اطلاعات کافی در رابطه با بلاکچین داشته باشید، میتوانید بفهمید که یک حساب کاربری خاص چه مقدار وام و با چه نرخ بهره ای دریافت میکند و یا اطلاعات دیگری راجع به آن حساب به دست آورید.

آیا ممکن است این اتفاق در دنیای امور مالی سنتی رخ دهد؟

نه، قطعا نه. البته، این تنها یک مثال است از این که چگونه سرمایه گذاری غیر متمرکز (Defi) میتواند برای کسانی که به دنبال حریم مالی هستند، کار بیهوده ای به نظر بیاید، بطوریکه بسیاری از موارد دیگر وجود دارد که در آن یک مدل بلاکچین باز ممکن است مانع محرمانه بودن آن شود.

با میکسیکلز (Mixicles) اشنا شوید

اما، راه حل ها در حال به وجود آمدن هستند. به تازگی چین لینک اتریوم محور با یک وایت پیپر جدید از پروژه ای به نام Mixicles پرده برداشته است. مطابق گفته چین لینک، Mixicles ها ابزای های دیفای هستند که برای ارتقا حریم خصوصی، با اوراکل پیاده سازی شده اند.

ما از انتشار کار خود در Mixicles، یک رویکرد جدید برای فعال کردن حریم خصوصی قراردادهای هوشمند با تمرکز اولیه بر امور مالی غیر متمرکز، بسیار خوشحالیم. Mixicles به قراردادهای هوشمند دیفای(DeFi) اجازه می دهند سطح جدیدی از حریم شخصی را بدست آورند و قابلیت استفاده بسیار گسترده تری را به آنها می دهند. 

اطلاعات موجود در وایت پیپر بسیار پیچیده تر از این است که در این خبر قابل پوشش باشد اما، ایده این است که برنامه های مالی غیرمتمرکز می توانند با استفاده از اوراکل ها – که داده های واسطه ای روی زنجیره (Onchain) و بیرون زنجیره (Ofchain) هستند؛ میکسر/ تامبلر ها را ایجاد کرده و راه حلی را برای حفظ حریم خصوصی ابزارهای مالی ایجاد می کنند.

هر چه دیفای (Defi) با گذشت زمان محبوبیت بیشتری پیدا میکند، کاربران خواستار حفظ حریم خصوصی بالاتر خواهند بود که این موضوع کاملا منطقی است.

فاندامنتال قوی برای چین لینک (Chainlink)

این خبر یکی از مطالبی است که این مدت در رسانه های مختلف در حال انتشار است. براساس گزارش های قبلی از اخبار اتریوم، کالیستو نتورک، یک پلتفرم مشتق شده از فناوری اتریوم، اوراکل چین لینک را در برنامه های مبتنی بر کالیستو ادغام کرده است.

پیش از این، کوین بیس اعلام کرد ارز دیجیتال چین لینک (Chainlink) را در صرافی خود لیست کرده است. همچنین کوین بیس حمایت خود را از این کوین آغاز کرده و به سرمایه گذاران انگیزه بیشتری برای سرمایه گذاری و استفاده از این پروژه میدهد.

منبع
ethereumworldnews

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا