اخبار آلتکویناخبار بیت کویناخبار عمومی

آیا واقعا ساتوشی ناکاموتو ۵۰ بیت کوین را به گرین اهدا کرده است؟!

چارلی لی (Charlie Lee) موسس لایت کوین شک دارد که ساتوشی ناکاموتو خالق ناشناس و افسانه ای بیت کوین، اخیرا ۵۰ بیت کوین انتقال داده است.

دیروز اخباری مبنی بر اینکه فردی ناشناس ۵۰ بیت کوین انتقال داده است منتشر شد. این بیت کوین ها به تیم توسعه گرین (Grin) اعطا شده است. گرین یک ارز دیجیتال جدید است که بر تراکنش های محرمانه، پنهان کردن مقدار تراکنش و دشوار کردن رصد و پیگیری تراکنش ها برای اشخاص ثالث متمرکز است.

گرین از فناوری تراکنش های خصوصی به اسم MimbleWimble استفاده می‌کند که بر روی لایت کوین نیز آزمایش شده است.

یکی از توسعه دهندگان به اسم دیوید بِرکت (David Burkett) رسید بیت کوین را معرفی کرد.

لی سریعا منشأ کوین ها را پیگیری کرد و گفت که این کوین ها در سال ۲۰۱۰ استخراج شده و به مدت ۹ سال بلا استفاده مانده بودند.

اما چارلی لی سریعا در توییتر بیان کرد که این گفته تنها یک شوخی بوده است و واقعیت ندارد.

چند تن از افراد بانفوذ عرصه ارزهای دیجیتال نظیر چارلی لی و چانگ پنگ ژائو مدیرعامل بایننس گفته اند که ساتوشی واقعی می‌تواند با امضای پیامی در آدرس اولین بلاک بیت کوین، هویت خود را ثابت کند. تا آن زمان، هر ادعایی درباره ساتوشی واقعی بودن، جعلی است.

چارلی لی در توییتر نوشت:

ساتوشی ناکاموتو بر اساس ریاضیات و رمزنگاری، ارز متن باز، غیرمتمرکز، بدون نیاز به اعتماد و مقاوم در برابر سانسور را به جهان معرفی کرد. اگر ساتوشی می‌خواهد هویت خود را فاش کند، می‌تواند پیامی در کلید بلاک جنسیس امضا کند. هرچیزی کمتر از آن به احتمال زیاد جعلی و کذب است.

معمولا هر اقدام ناشناسی که در این حوزه رخ می دهد را به ساتوشی ناکاموتو نسبت می دهند، قطعا هر چیز ناشناسی مربوط به ساتوشی ناکاموتو نیست. این نکته را باید در نظر داشت که وی هویت خود را با چنین عواملی فاش نمی کند. افراد این جامعه باید به این درک برسند که اگر ساتوشی ناکاموتو خود را معرفی کند با مشکلات قانونی مواجه می شود و اینکه ناپدید شدن وی، بهترین عملکرد در برابر قانونگذاران و برای بیت کوین بود.

منبع
dailyhodl

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
2 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا