اخبار بیت کوینتحلیل اقتصادی

دلار و بیت کوین بهترین عملکرد را در رکود اخیر بازارهای جهانی داشتند!

دو ارزی که از ریزش بازار در تاریخ ۱۲ مارس، بهترین عملکرد را داشته اند، دلار آمریکا و بیت کوین بوده اند. در زمان تنش های اقتصادی، سرمایه گذاران تصمیم می‌گیرند تا دارایی های پرخطرتر را کنار بگذارند و دارایی های کم نوسان تر را در اختیار بگیرند.

این شرایط در سال ۲۰۰۸ و هنگامی رخ داد که تقاضای جهانی برای اوراق قرضه دولتی آمریکا منجر به نرخ بهره منفی شد و ممکن است این شرایط اکنون برای بیت کوین نیز اتفاق بیافتد. بیت کوین تاریخ ۱۲ مارس را با قیمت ۴۹۷۰ دلار به پایان رساند. هرچند در تاریخ ۱۹ مارس ۲۵ درصد بازیابی شد و به قیمت ۶۱۹۱ دلار رسید. در این بین، دلار آمریکا به جایگاه برتر خود بین رقبایی نظیر یورو، پوند، دلار استرالیا و دلار کانادا برگشت.

گزارش Google Trends: حرکت هماهنگ ویروس کرونا، دلار و بیت کوین

گوگل ترندز بیان کرده است که ویروس کرونا باعث افزایش همزمان تعداد جستجوهای بیت کوین و دلار آمریکا شده است. ارتباط قوی بین تعداد جستجوهای ویروس کرونا، بیت کوین و دلار آمریکا وجود دارد.

در اوایل ماه مارس و شروع کنترل شیوع ویروس کرونا در آمریکا، علاقه به این دو ارز افزایش یافت. از طرف دیگر، ویروس کرونا و یورو و شاخص های FX رابطه معکوس با یکدیگر دارند. این موضوع می‌تواند بدان معنا باشد که عموم مردم اینطور در نظر می‌گیرند که دلار آمریکا و بیت کوین که تفاوت بسیار زیادی هم با یکدیگر دارند، بهترین دارایی های امن در مقابل فروپاشی اقتصادی است.

بیت کوین یک دارایی امن در مقابل اقتصاد قدیمی

با افزایش نگرانی ها و عدم اطمینان به اقتصاد قدیمی، مردم بیشتری به دنبال جایگزین یا دارایی امن خواهند بود. این دارایی امن باید تا حد ممکن ارتباطی با اقتصاد قدیمی نداشته باشد. این دارایی می‌توانست طلا باشد اما بدون یک سیستم بانکداری منسجم، طلایی وجود نخواهد داشت تا به عنوان دارایی امن استفاده شود. فیلیپ سالتر (Philip Salter) رییس جنسیس ماینینگ نیز اخیرا چنین موضوعی را بیان کرده بود. وی گفت:

اگر این بحران اقتصادی پایان یابد تاثیر مهمی بر بیت کوین نخواهد داشت. اما اگر شاهد فروپاشی واقعی باشیم، علاقه به بیت کوین نیز از بین خواهد رفت. در این صورت بیت کوین به یک دارایی امن در مقابل سیستم بانکداری برخواهد گشت. هرچه مردم به اقتصاد قدیمی بدبین تر باشند، بیشتر به سمت بیت کوین هجوم خواهند آورد.

 

سالتر معتقد است که فروپاشی اقتصادی می‌تواند منجر به تحقق پیش بینی این موضوع باشد که بیت کوین به طلای دیجیتال تبدیل خواهد شد.

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا