متوسط استخراج

با استراتژی‌های جدید ماینینگ آشنا شوید! آیا این صنعت در مسیر رشد است؟

به گفته کارشناسان پلتفرم‌های ماینینگ گواه اثبات سهام (PoS) افراد زیادی را در سطح جهان به سمت خود جذب کرده‌اند اما می‌توانند از آزمایش‌های واضح‌تر و در زندگی واقعی استفاده کنند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

در چند سال گذشته بخش ماینینگ  شروع به جذب ارز دیجیتال بسیاری از جریان‌های اصلی مالی را جذب کرده است. به عنوان مثال شرکت تحقیقاتی Technavio داده های شگفت انگیزی منتشر کرده که ادعا می‌کنند بازار جهانی سخت افزار ماینینگ با رشد ۲.۸ میلیارد دلاری بین سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ روبرو خواهد شد. این افزایش باورنکردنی به افزایش محبوبیت استخرهای ماینینگ نسبت داده شد که بیشتر آنها در حال حاضر در چین واقع شده‌اند.

در چند ماه گذشته شرکت‌هایی مانند Btc.top سعی داشتند نا مفهوم مالکیت بیت کوین را بازتعریف کنند؛ به عنوان مثال از طریق استفاده از فناوری موسوم به ماینینگ مشترک(ٰjoint mining)، که در آن کاربران می‌توانند با خرید مقدار مشخصی از توان هش از یک بازیکن شخص ثالث، ماینینگ کریپتو را از راه دور انجام دهند. طبق گفته Btc.top، این فناوری جدید به کاربران امکان می‌دهد تا انعطاف پذیری مالی و عملیاتی بیشتری داشته باشند و به کاهش بسیاری از خطرات مرتبط با محصولات رایج در زمینه استخراج ابری کمک می‌کند.

جیانگ زوئر مدیرعامل Btc.top برای توضیح این موضوع به Cointelegraph گفت:

استخراج مشترک (joint mining) مفهوم جدیدی نیستسختی ماینینگ بیت کوین

این شرکت مشارکت افراد و مشتریان سازمانی را در صنعت ماینینگ به دلیل زیرساخت شرکت، مشارکت‌های صنعتی استراتژیک و پایین بودن میزان برق، آسانتر می کند.

گرچه Btc.top از ماینینگ مشترک به عنوان گامی مهم در جهت بخش‌های ماینینگ ارز دیجیتال ستفاده می‌شود اما شا یان ذکر است که بسیاری از مزارع فارمینگ و شرکت‌های ماینینگ محلی در چین پیش از این از این مدل تجاری استفاده می‌کردند. ٰیکی از مهمترین مزایای استفاده از این چارچوب خدمات این است كه می توان با قیمت ارزان تری برق تهیه کرد. علاوه بر این سود به مدل اسیک (ASIC) و کارایی فارم‌ها بستگی  دارد- در حالی که  زیربنای آن، ریسک و تقسیم سود است. توماس هلر (Thomas Heller) مدیر تجارت جهانی در استخر ماینینگ F2Pool، این رابطه به Cointelegraph گفت:

بسیاری از این نوع فارم‌های ماینینیگ در منطقه سیچوان چین واقع شده‌اند که منبع فراوانی از انرژی هیدروالکتریک دارند. اما نکته منفی این است که ایالت سیچوان مستعد بسیاری از بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل است.

 شایان ذکر است که Btc.top در حال حاضر حدود۰.۰۰۳۳ دلار در هر کیلووات ساعت را برای کاربران خود فراهم کرده است. با این حال به نظر می‌رسد که هزینه‌های برق  در طول فصل باران در سیچوان نوسان قابل توجهی داشته باشد؛ استان  در جنوب غربی چین قفل شده  اما این شرکت فارم‌‌های خود را دارد. این مهم است زیرا کاربران برای برق مورد نیاز خود در این مدت، کل برنامه را در یک قرارداد از پیش تعیین شده حساب می‌کنند. بنابراین در واقعیت حتی اگر این مدل به دلیل پایین آمدن قیمت برق سودآور به نظر برسد، چنین ناسازگاری ها همیشه برای هر ماینریکه در این منطقه فعالیت میکند، وجود دارد.

زوئر به نگرانی های فوق پرداخت و اظهار داشت که شرکت او خدمات ماسنینگ خود را در ماه مارس در چین آغاز می‌کند، مدت ها قبل از آنکه نرخ برق در فصل باران کاهش یابد. او نه تنها این، بلکه افزود که بیشتر مشتریان Btc.top در چین ماینرهایی در مقیاس بزرگ هستند که قبلا از مزایای نرخ انرژی یاران‌ ای برخوردار شده‌اند، سپس افزود:

پس از پایان فصل باران  که احتمالاً در ماه اکتبر است ، این باران‌ها احتمالاً در ماه مارس بوده است ،و حتی در بین مناطق غربی حتی برای ماینرها در مقیاس صنعتی نیز وجود دارد.

سلطه باراز چین ادامه دارد

بعید به نظر می‌رسد که چین  تسلط فعلی خود را برا هش ریت را، حداقل  چند ماهه آینده تابه دلیل ادامه فصل مرطوب در سیچوان از دست بدهد. اگرچه ایالات متحده و به خصوص تگزاس شاهد رشد زیادی در زیرساخت‌های ماینینیگ موجود خود هستیم، هلر (Heller) انتظار ندارد که سرعت و سهولت رشدی را که در چین حاصل شده ادامه‌دار باشد. با این وجود پس از پایان فصل پر آب، برخی از ماینرها چین به ایالات متحده، قزاقستان و خاورمیانه نقل مکان کرده زیرا قیمت برق کمتر است

با این حال دیدار بکباوف( Didar Bekbauov) بنیانگذار بازار توان ماینینگ Xive ، افزود که اخیراً تعداد رو به رشدی از سرمایه گذاران سنتی از طریق کشورهایی مانند ایالات متحده، کانادا  روسیه و قزاقستان به حوزه ماینینیگ وارد شده‌اند.

تنها راهی که هر کسی می‌تواند در پنج سال آینده با چین رقابت کند ، در نرم افزار و خدمات علائق خاص است. سخت افزار غیر از این است. سخت فزار غیر از این است

دیدگاه مشابهی توسطAndrej P. Skraba ، مدیر ارشد بازاریابی NiceHash – یک کارگزار هش ریت ارز دیجیتال که به Cointelegraph گفت:

چین به احتمال زیاد یکی از ابر قدرتهای مایینینیگ جهان خواهد بود، به اشتراک گذاشته شده است ، با این وجود افزود: ما ماینرهای بیشتری رامی‌بینیم که با نرخ برق کمتری به ایالات متحده، کانادا و کشورهای سابق اتحاد جماهیر شوروی می روند. معادله ساده است: اگر یک کشور یا منطقه بتواند نیروی ارزان قیمتی تأمین کند، ماینرها در آنجامی‌مانند.

Cointelegraph  با بیان اینکه چین به احتمال زیاد یکی از ابر قدرت‌های ماینینگ جهان خواهد ماند، افزود:

ماینرهای بیشتری رامی‌بینیم که با نرخ برق ارزانتر به ایالات متحده، کانادا و کشورهای سابق اتحاد جماهیر شوروی می‌روند. معادله ساده است: اگر یک کشور یا منطقه انرژی کمتری تأمین کند، ماینرها یه آنجا می‌روند. Efficiency نام بازی در اینجا است. کارآیی اینجا مثل یک بازی است.

PoS جذاب است اما به واضح شدن نیاز دارد

به عبارت ساده مدل ما اینینگ گوه ثبات سهام به کاربران اجازه می‌دهد که تراکنش‌های بلاک را مطابق با تعداد کل کوین‌های موجود آن اعتبار دهند. در واقع معنای اصلی آن این است که هر چه ماینر بیشتری وجود داشته باشد، قدرت ماینینیگ بیشتر می‌شود. اگرچه روی کاغذ تنظیم فوق الذکر بسیار جذاب به نظر می‌رسد، بکبائوف (Bekbauov) خاطرنشان کرد که شبکه های مبتنی بر PoS هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند و قبل از اعتماد کامل، حداقل از دیدگاه امنیتی نیاز به کار دارند. وی افزود:

ما هنوز مطمئن نیستیم که PoS چگونه عملمی‌کند و آیا پروژه‌های مختلف از قوانین اولیه تغییرپذیری بلاک چین پیروی می‌کنند یا خیر. ما نمی‌دانیم که پروژه‌های POS چقدر ایمن هستند، بنابراین نمی‌دانیم که آیا در صورت هک کردن ، اعتبار سنجان یا سهام داران بلاک چین را تغییر می دهند یا خیر. اطمینان دارم که در آینده  PoW و PoS نیز وجود خواهند داشت..

این احساسات توسط ایگور رانت (Igor Runets) مدیرعامل و بنیانگذار BitRiver – بزرگترین عملیات ماینینیگ بیت کوین در روسیه که معتقد است شبکه های PoS هنوز هم نیاز به آزمایش دارند، به خصوص در مورد موارد استفاده در دنیای واقعی ، تکرار شد. وی افزود:

ین احساسات توسط Igor Runets مدیرعامل و بنیانگذار BitRiver  که بزرگترین عملیات ماینینک بیت کوین در روسیه است که معتقد است شبکه‌های PoS هنوز هم نیاز به آزمایش دارند، به خصوص در مورد موارد استفاده در دنیای واقعی.

علاوه بر این ماینیینگ نقدینگی که یک رویکرد مبتنی بر جامعه، مبتنی بر جامعه‌ای که در آن صادرکننده توکن یا ارز مبادله‌ای را دارد که می‌تواند به استخر ماینینیگ  برای تأمین نقدینگی برای یک نوکن مشخص، پاداش دهد؛  ظاهراً در کل میزبان‌های کلیدی PoS به انتعای خود رسیده است.

صنعت ماینینگ متحول شده اما آینده هنوز قطعی نیست

حتی اگر رقابت در بخش ماینینیگ جهانی از سال ۲۰۱۷ به طرز چشمگیری افزایش یافته، به دنبال آخرین رویداد هاوینگ، به نقل از میزان مشهور نرخ هشدار کریپتو پرچمداران به اوج تمام وقت رسیده و در نتیجه ماینیینگ  BTCs با رکورد بالای ۱۷.۳ تریلیون رسید بود و رکورد بود:

بسیاری از نسل‌های قدیمی  ASIC  ماینرها از سیستم خارج شده و نسل جدیدی از ماشین‌ها به عهده گرفته اند. ما در حال رسیدن به توان هش زیاد و سطح سحتی آن هستیم. در حال حاضر  درآمد روزانه ماینینگ تنها ۰.۰۸ دلار در هر TH است.

با این حال نگرانی‌ها همچنانگریبانگیر شما می‌شوند زیرا اقدامات قانون گذاران و تنظیم کننده ها همچنان متغیر است و پیش بینی نشده است. به عنوان مثال در اوایل ماه ژوئیه، ونزوئلا به طور غیر منتظره ای ممنوعیت فعالیت های ماینینیگ ارز دیجیتال را ناشی از مسکن های دولتی اعلام کرد.

بنابراین دقیقا مانند صرافی‌ها و سایر محصولات و خدمات ارز دیجیتال که در معرض سیاست‌های مختلف ضد کلاهبرداری قرار دارند، به نظر می‌رسد که ماینینیک نیز به احتمال زیاد در سال‌های آینده قامنونگذاری شود. Skraba افزود:

ضروری است تا این صنعت راه‌هایی پیدا کند تا این بازار سودآورتر بازتر و شفاف تر شود.

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا