اخبار آلتکویناخبار بلاکچین

چین لینک بر سکوی پنجمین رمز ارز برتر؛ علت افزایش قیمت چشمگیر این ارز چیست؟

چین لینک در سال جاری شاهد افزایش قیمت چشمگیری بوده و به یکی از ۵ رمز ارز برتر از لحاظ ارزش بازار تبدیل شده است. اطلاعات عرصه دیفای و هم‌چنین گوگل می‌تواند این موضوع را تا حد توضیح دهد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

طی ۲۴ ساعت گذشته، چین لینک افزایش قیمت ۳۰ درصدی دیگری داشته است. به نظر می‌رسد این افزایش قیمت به دلیل تقاضای افرادی باشد که در صدد دستیابی به توکن‌های YAM هستند.

کل ارزش بازار-جدال برای جایگاه پنجم بازار
کل ارزش بازار-جدال برای جایگاه پنجم بازار

جدال برای جایگاه پنجم بازار در سال ۲۰۲۰ بین بیت کوین کش، بیت کوین SV، لایت کوین، کاردانو و چین لینک بوده است. چین لینک در سال جاری و بعد از سایر رمز ارزهای ذکر شده وارد بازار شده است. هرچند، چین لینک در طول سال با افزایش قیمت همراه بود و سرانجام توانست به رتبه پنجم برسد.

چین لینک در طول سال دائما همکاری‌های جدیدی را اعلام کرده است. هرچند مسیر پیشرفت آن بدون مزاحمت نیز نبوده است. گزارشی توسط Zeus Capital منتشر شد که چین لینک را کلاهبرداری خوانده بود. Zeus Capital در این گزارش هم‌چنین مدعی شده بود که وضعیت فروش استقراضی چین لینک با ۹۹ درصد سود ایجاد کرده بود.

موفقیت این پروژه اوراکل باعث به وجود آمدن رقبای جدیدی شد. اوایل امروز اعلام شد که صرافی OKEx در حال ورود به عرصه اوراکل‌ها است. فارغ از رقابت‌ها و انتقادهایی که وجود دارد، قیمت این توکن هم‌چنان در حال افزایش است. اما چرا؟

مجموع دارایی مسدودشده در دیفای
مجموع دارایی مسدودشده در دیفای

عرصه دیفای در سال جاری بسیار پررونق بوده و علاقه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است، به طوری که بعضی از افراد آن را با حباب ICO ها مقایسه می‌کنند. مجموع اتر مسدودشده در دیفای از یک میلیارد دلار در اواسط ماه ژوئن به بیش از ۴.۵ میلیارد دلار در اوایل ماه آگوست رسیده است.

اکثر برنامه‌های دیفای به نوعی از ورودی اطلاعات قیمت نیاز دارند. یک ورودی غیرمتمرکز و منسجم برای شکوفایی و امنیت برنامه‌های دیفای ضروری است. عدم وجود چنین ورودی اطلاعاتی منجر به ایجاد موانع مختلفی خواهد شد. از آنجایی که چِین لینک شناخته‌شده‌ترین بازیگر عرصه دیفای است، بیشترین سود از رشد این حوزه را به خود اختصاص داده است.

جستجوی گوگل درمورد قیمت چین لینک
جستجوی گوگل درمورد قیمت چین لینک

بر اساس اطلاعات گوگل ترندز (Google Trends) علاقه عمومی به چین لینک در بالاترین سطح خود در آمریکا و سراسر جهان قرار دارد. احساس کلی بازار در نوسان قیمت رمز ارزها نقش مهمی ایفا می‌کند. علاقه به بیت کوین در اواخر سال ۲۰۱۷ افزایش یافت و باعث شد قیمت این رمز ارز تا ۲۰,۰۰۰ دلار افزایش یابد.

هنگامی که مایکل اندرسون (Michael Anderson) موسس Framework Ventures و از سرمایه‌گذاران اولیه چین لینک در ماه آوریل گفت که انتظار دارد قیمت LINK به ۲۵ دلار برسد، پیش‌بینی او به نظر دور از ذهن می‌رسید. قیمت LINK در آن زمان کمتر از ۴ دلار بود. در حال حاضر قیمت چین لینک به پیش‌بینی ۲۵ دلاری آندرسون نزدیک‌تر می‌شود.

در حال حاضر ارزش بازار LINK معادل با ۵.۷۶ میلیارد دلار و حجم معاملات آن نیز ۱.۰۵ میلیارد دلار است. به عنوان مقایسه می‌توان گفت که ارزش بازار بیت کوین کش ۵.۳۰ میلیارد دلار و حجم معاملات آن ۸۳.۷ میلیون دلار است.

توکن LINK از ابتدای سال تاکنون افزایش چشمگیری را پشت سر گذاشته است و قیمت آن از ۱.۸۰ دلار در تاریخ ۱ ژانویه به ۱۶.۷۵ دلار رسیده است. همانطور که گفته شد این افزایش قیمت به دلیل رشد محبوبیت دیفای بوده است.

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا