اخبار بیت کوینتحلیل اقتصادی

افزایش ناگهانی قیمت؛ بیت کوین به ۱۹۸۰۰ دلار رسید

امسال سال بسیار پرحادثه‌ای برای بیت کوین بود؛ در ابتدای سال ۲۰۲۰، قیمت این کوین حدود ۷۰۰۰ دلار بود؛ در ماه مرداد تا ۱۱۰۰۰ دلار صعود کرد و در ماه آبان نیز در حدود ۱۹۰۰۰ دلار معامله شد. در ماه آذر، پس از ۳ ماه قیمت بزرگ‌ترین رمز ارز دنیا ۷۲ درصد رشد یافت و سپس با رسیدن به قیمت ۱۹۷۸۴ دلار در ۱۰ آذر، بیشترین قیمت ثبت شده خود را لمس کرد. مدت کوتاهی پس از این اتفاق که انتظار می‌رفت صعود قیمت بیت کوین به ۲۰۰۰۰ دلار برسد، با ریزش نسبتا شدیدی مواجه شد و در حدود قیمت ۱۷۰۰۰ دلار قرار گرفت.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

Bitcoin بالاترین سطوح خود را در طول دو هفته شکست و با حرکت صعودی، به سمت ۲۰۰۰۰ دلار پیش می‌رود. در حال انتشار این خبر قیمت بیت کوین در محدوده ۱۹۸۰۰ دلار معامله می‌شود.

 

شاخص دلار، که ارزش این ارز را در مقابل سایر ارزهای اصلی می‌سنجد، در حال حرکت به سمت پایین‌ترین حد ۳۲ ماه گذشته خود (۹۰.۲۰) است. شاخص دلار امسال حدود ۶.۵ درصد ریزش داشته و دلیل اصلی آن چاپ پول توسط فدرال رزرو است؛ این چاپ پول برای کمک به پیشگیری از کووید ۱۹ انجام شده است.

در نمودار بالا می‌بینیم که امسال، بیتکوین درست در مقابل شاخص دلار حرکت کرده است. شرکت‌های بزرگی چون MicroStrategy بیت کوین را به عنوان یک دارایی ذخیره ارزش، برای محافظت از سقوط دلار پذیرفته‌اند. مایکل سیلور (Michael Saylor) مدیرعامل مایکرواستراتژی، این ماه به کوین دسک گفته:

کاری که ما سعی می‌کنیم انجام دهیم، نگهداری خزانه ماست. قدرت خرید پول نقد در حال کاهش است. بیت کوین نسبت به طلا، دارایی بهتری برای ذخیره ارزش است.

صعود قیمت بیت کوین

اطلاعات بازارهای کوین مارکت کپ، تریدینگ ویو و Coin360 نشان می‌دهند که BTC/USD، امروز در قیمت ۱۹۷۶۰ دلار قرار دارد.

در ماه دسامبر، بیتکوین نتوانست مقاومت بین ۱۹۵۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار را بشکند و در طی ریجکت شدن قیمت، به ۱۷۵۵۰ دلار کاهش یافت.

این هفته، بازگشت حمایت خریداران باعث شده که قیمت دوباره افزایش یابد و این بار ممکن است تا ۲۰۰۰۰ و حتی فراتر از آن نیز صعود کند. بنا به گفته Cointelegraph، پس از ۲۰۰۰۰ دلار، بیت کوین به منطقه‌ای وارد می‌شود که هیچ نموداری برای آن وجود ندارد.

مایکل ون د پوپ (Michaël van de Poppe) تحلیلگر بازار کوین تلگراف، به فالوورهای توییتر خود درباره این حرکت اخیر BTC چنین گفت:

بیت کوین در حال شکستن مقاومتی است که نزدیک به بالاترین قیمت ثبت شده خود است؛ حرکت صعودی است! به هر حال، ما انتظار داریم که حدود قیمتی ۱۹۴۰۰-۱۹۵۰۰ تبدیل به سطح حمایت شود. اگر این اتفاق بیافتد، قیمت می‌تواند به ۲۰۵۰۰ تا ۲۱۰۰۰ دلار برسد.

منبع
cointelegraphcoindeskdecrypt

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا