اخبار بیت کوین

رکوردشکنی ادامه دارد؛ قیمت بیت کوین به 27,700 دلار رسید

قیمت بیت کوین (BTC) از ۲۷۰۰۰ دلار نیز عبور کرد و پس از آنکه دیروز به ۲۵۰۰۰ دلار رسید و کمی دارای اصلاح شد اما در کمتر از ۲۴ ساعت از ۲۷۰۰۰ دلار عبور کرد و در حال حاضر در محدوده ۲۷,۶۴۶ دلار معامله می شود و قیمت همچنان در حال افزایش است. قیمت بیت کوین در صرافی ها به ۲۷۷۰۰ دلار نیز رسیده است.

این رمز  ارز برجسته بازار پس از گذراندن مقاومت کلیدی ۲۰۰۰۰ دلار برای اولین بار در ۱۶ دسامبر ، با سرعت زیاد در حال شکستن رکوردهای جدید است. BTC جمعه شب برای اولین در تاریخ به ۲۵۰۰۰ دلار رسید اما این رقم بار دیگر شکسته شد و در یکشنبه صبح به ۲۷۰۰۰ دلار رسید ، و این یعنی حدود ۸٪ افزایش در روز. BTC امسال بیش از ۲۵۰٪ افزایش قیمت داشته است.

علل اصلی رشد قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین ریال

تصور می شود که سرمایه‌گذاران بزرگ در اجرای این رکورد نقش بزرگی داشته‌اند. در میان آنها می‌توان به مایکرو استراتژی با ۱ میلیارد سرمایه‌گذاری، آنتونی اسکاراموچی از Skybidge Capital با سرمایه ۲۵ میلیون دلار در دسامبر ؛ شرکت MassMutual با ۱۰۰ میلیون دلار در دسامبر و گوگنهایم (با ۱۰٪ از صندوق کلان ۵ میلیارد دلاری آن) اشاره کرد.

علاوه بر این، فدرال رزرو ایالات متحده، همراه با سایر بانک‌های مرکزی ، در حال چاپ پول برای جلوگیری از اثرات اقتصادی همه گیری کنونی هستند و این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، کنگره را تحت فشار قرار داده است تا یک بسته کمک بزرگتر را نیز تصویب کند. بسیاری از این اقدامات به عنوان کاتالیزورهای احتمالی تورم تلقی می‌شوند، که در مقابل آنها BTC به عنوان یک نقطه فرار تلقی می‌شود.

البته کسانی هم هستند که فکر می‌کنند BTC تازه شروع به کار کرده است. اسکاراموچی گفته است که BTC در “ابتدای کار” است و تیم Draper، سرمایه گذار بیت کوین، در توییت خود نوشت که قیمت ارز دیجیتال پیشرو بازار می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۰ ده برابر میزان فعلی آن شود.

ارزش بازار بیت کوین در حال حاضر ۵۱۱ میلیارد دلار است. بیت کوین از نظر سرمایه بازار، از Visa و Mastercard پیشی گرفته است.

منبع
coindeskdecrypt

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا