اخبار بیت کوین

تحلیلگر مطرح: دیگر بیت کوین زیر 20,000 دلار را نخواهیم دید

Willy woo یکی از تحلیلگران مطرح بازار با بررسی سه رالی صعودی قبلی بیت کوین، ادعا می‌کند که دیگر قیمت اولین رمز ارز جهان به زیر ۲۰,۰۰۰ دلار نخواهد آمد.

ویلی وو که با تحلیل‌های انجام داده با استفاده از اطلاعات درون زنجیره بیت کوین به شهرت زیادی در بازار ارزهای دیجیتال رسیده است در آخرین تحلیل خود گفته که با توجه به روند قیمتی و رالی صعودی فعلی بیت کوین، قیمت BTC مجددا به زیر ۲۰,۰۰۰ دلار نخواهد آمد؛ در ادامه دلایل او را مطالعه می‌کنیم.

خداحافظی بیت کوین با قیمت‌های زیر ۲۰,۰۰۰ دلار؟

بیت کوین در سال ۲۰۲۰

نکته بدیهی در مورد قیمت بیت کوین این است که، قیمت این ارز رمزنگاری شده از سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ در یک روند صعودی قرار گرفته است. قیمت بیت کوین در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ ( شهریور ماه) در محدوده ۱۰,۰۰۰ دلار معامله می‌شد. اما دقیقا از ماه بعد، یعنی در اکتبر ۲۰۲۰ (مهر ماه) روند صعودی خود را آغاز کرد. شاید در ابتدا به نظر نمی‌رسید که این روند قدرتمند بیت کوین، قیمت آن را بیش از ۳ برابر افزایش دهد و به بالای ۳۰,۰۰۰ دلار برسد؛ اما این اتفاق رقم خورد. بالاترین رکورد قیمتی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ شکسته شد. اما بیت کوین قصد توقف نداشت به طوریکه رکورد قیمتی خود را با قاطعیت ارتقا بخشید. در این حالت قیمت بیت کوین در محدوده‌ای قرار گرفت که پیش از این هیچ سابقه قیمتی نداشت و رسیدن به هر تارگتی دور از ذهن نبود. ATHهای بیت کوین یکی پس از دیگری بالاتر رفت و هر روز رکورد جدیدی به ثبت می‌رسید. آخرین قله ثبت شده در نمودار بیت کوین در نزدیکی ۳۵,۰۰۰ دلار بود که در روز تولد دوازده سالگی این ارز دیجیتال رقم خورد. اما آینده چه خواهد شد؟

به طور طبیعی این افزایش قیمت‌ها هیجانی را در میان معامله‌گران بوجود آورد. بسیاری از افراد شروع به تحلیل قیمت بیت کوین کردند، برخی معتقدند که قیمت بالاتر خواهد رفت و اهداف بالاتری را برای آن متصورند و برخی از ریزش قیمت و اصلاح قیمت صحبت می‌کنند. willy woo یکی از مشهورترین تحلیلگران در بازار ارزهای دیجیتال است. او جزو افرادی است که معتقد است قیمت بیت کوین، همچنان در روند صعودی قرار دارد. او در آخرین توییتی که منتشر کرد، اظهار داشت که بیت کوین دیگر به زیر ۲۰,۰۰۰ دلار نخواهد رسید. در واقع او معتقد است که فقط یک قوی سیاه (رویدادی غیرقابل پیشبینی) مانند شیوع کرونا می‌تواند بیت کوین را به زیر حمایت ۲۴۰۰۰ دلار بکشاند. در غیر اینصورت، بیت کوین دیگر با این قیمت‌ها خداحافظی کرده است.

مقایسه روند صعودی ۲۰۱۳-۲۰۱۷-۲۰۲۰

این تحلیلگر سه روند صعودی قیمتی بیت کوین در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ را باهم مقایسه کرده و بر این اساس، تحلیل خود را منتشر کرده است. او این تحلیل را بر اساس تاریخ هاوینگ بیت کوین ارائه داده است. روند صعودی سال ۲۰۲۰ بیت کوین، ۱۵۰ روز پس از هاوینگ سوم آن در این سال اتفاق افتاده است. رالی صعودی بیت کوین در سال ۲۰۱۷، حدودا ۲۵۰ روز پس از هاوینگ رقم خود و رالی صعودی سال ۲۰۱۳، تنها ۵۰ روز پس از هاوینگ آغاز شده است. هرچند که ارزش بازار بیت کوین اخیرا برای اولین بار به بالای ۶۰۰ میلیارد دلار رسیده است، اما نمودار زیر نشان می‌دهد که برای رسیده به رکوردهای سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ از نظر رشد سریع، هنوز مسیر طولانی در پیش دارد.

قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰

این تحلیلگر نشان می‌دهد که رالی صعودی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ که منجر به شکست رکورد ۲۰,۰۰۰ دلار شده است، به رالی صعودی سال ۲۰۱۷ شباهت بیشتری داشته و هنوز از رالی صعودی ۲۰۱۳ عقب تر است. اما او معتقد است که در آخرین رالی صعودی بیت کوین، هنوز شاهد ریزش قیمت و اصلاح قیمتی نبوده‌ایم.

قیمت بیت کوین ۲۰۰۰۰

خرده‌سرمایه‌گذاران و نقدینگی در بازار

داده‌هایی که توسط این تحلیلگر ارائه شده نشان می‌دهد که در رالی صعودی سال ۲۰۲۰-۲۰۲۱ بیت کوین که با شکست ۲۰,۰۰۰ دلار همراه بود، خرده‌سرمایه‌گذاران و مردم عادی در آن نقشی نداشته و حضور نداشته‌اند. مشاهده شاخص جستجوی کلمه بیت کوین در گوگل، نشانه خوبی برای این است که بدانیم آیا مردم عادی وارد بازار بیت کوین شده‌اند یا خیر. هرچند این شاخص در سال ۲۰۲۰ به بالاترین حد خود رسیده است اما در مقایسه با سال ۲۰۱۷، همچنان عدد کمتری است. لذا می‌توان نتیجه گرفت که در رالی صعودی اخیر بیت کوین، مردم عادی حضور نداشته‌اند. ویلی وو همچنین آدرس‌های بیت کوین فعال را بررسی کرد. این داده‌ها نشان می‌دهد که در رالی صعودی سال ۲۰۱۳، مردم عادی و سرمایه گذاران خرد بیشترین فعالیت را داشته‌اند.

قیمت بیت کوین ۲۰۲۰

وضعیت فعلی بیت کوین نشان می‌دهد که سرمایه گذاران خرد و مردم عادی هنوز به صورت دسته‌جمعی وارد بازار بیت کوین نشده‌اند. رالی صعودی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ که منجر به شکست ۲۰,۰۰۰ دلار شد، نتیجه ورود سرمایه‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری و موسسات حقوقی و همچنین افراد با سرمایه‌های بالا است.

داده‌های دورن زنجیره بیت کوین نشان می‌دهد که تعداد زیادی از بیت کوین‌ها همچنان دست نخورده باقی مانده‌اند. از طرفی بسیاری از ماینرهای بیت کوین، کوین های خود را خرج نکرده و نگهداری کرده‌اند. نهنگ‌های بیت کوین نیز علی رغم صعود قیمت بیت کوین، اقدام به فروش دارایی خود نکرده‌اند. همه اینها نشان می‌دهد که عرضه در بازار کاهش یافته است. از طرفی با ورود شرکت‌های سرمایه گذاری و خرید بیش از اندازه آنها، تقاضا برای خرید افزایش یافته است. تعادل عرضه و تقاضا در بازار بیت کوین به کلی برهم خورده که نتیجه آن، شکست قاطعانه ۲۰,۰۰۰ دلار و رسیدن قیمت بیت کوین به ۳۵,۰۰۰ دلار بود.

منبع
cryptopotato

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا