اخبار عمومیاخبار بلاکچین

استفاده از بلاکچین توسط خرده‌فروش معروف آمریکایی، والمارت

والمارت غول خرده‌فروش آمریکایی،Smart Package  یا «بسته هوشمند» را در اداره ثبت اختراعات و علامت تجاری ایالات متحده (USPTO) در روز پنج شنبه، 1 مارس به ثبت رساند.

«بسته هوشمند» والمارت از یک ابزار مبتنی بر بلاکچین برای ردیابی محتوی بسته‌، شرایط محیطی، مکان و جزئیات دیگر استفاده می‌کند. ابزار توصیف‌شده در این برنامه برای فن‌آوری‌های جدید مانند وسایل نقلیه خودکار و هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این برنامه، آدرس‌ها در یک بلاکچین ثبت می‌شود. آدرس‌هایی مانند کلید خصوصی فروشنده، کلید خصوصی پیک و خریدار. این اختراع به منظور ابزاری برای ایجاد امنیت بیشتر در بسته‌بندی و حمل‌و‌نقل است. والمارت اولین بار اپلیکیشن خود را در آگوست 2017 منتشر کرد. البته این اولین بار نیست که این کمپانی از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌کند. در ماه نوامبر سال ۲۰۱۶، با همکاری IBM  از بلاکچین برای شناسایی و حذف مواد غذایی از فهرست محصولات خود استفاده کند.

در ایالات متحده، درخواست حق ثبت اختراع 18 ماه قبل از اولین تاریخ ثبت موثر آن اتفاق می افتد. تکنولوژی بلاکچین بین شرکت‌های حمل و نقل و شرکت‌های ترابری بسیار محبوب بوده‌است. شرکت کشتیرانی آمریکا (UPS) در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ به این تکنولوژی پیوست. شرکت هواپیمایی سنگاپور (PSA) قراردادی با IBM برای آزمایش و توسعه یک شبکه زنجیره تامین برق در آگوست 2017 بسته است.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا