رمزارز در ایران

بیترکس سرانجام موضع خود را مشخص کرد : تحریم ایران!

بیترکس فعالیت کشورهای کره شمالی، ایران، شبه جزیره کریمه، سوریه و کوبا را در سایت خود ممنوع کرد!

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

با توجه به تمهیدات جدید سایت بیترکس، به نظر می‌رسد نگرانی معامله کنندگان روسی از اینکه به خدمات سایت بیترکس دسترسی نداشته باشند کاهش یابد. از تاریخ 9 مارس، این اکسچنج به طور رسمی کشورهای کره شمالی، ایران، شبه جزیره کریمه، سوریه و کوبا را از دسترسی به سرویس های تجاری خود مسدود خواهد کرد.

کشورهای تحریم شده

ماه گذشته، اکسچنج بیترکس که در لاس وگاس فعالیت میکند، شرایط جدیدی از خدمات خود را منتشر کرد که انتظار می‌رود در 9 مارس به اجرا درآید.

طبق شرایط جدید، “شهروندان یا ساکنین هر کشور، ایالت یا سرزمینی که از سوی ایالات متحده تحریم شده است” از دسترسی به خدمات تجاری بیترکس منع می‌شوند.

با توجه به اینکه تحریم های تحمیلی از سال 2014 بر کشور روسیه اعمال شده، گزارش شده است که شرایط جدیدی که بیترکس قصد اعمال آن را دارد منجر به نگرانی در میان معامله‌گران روسیه شده، از این جهت که ممکن است دیگر قادر به استفاده از خدمات بیترکس نباشند. با این حال، تعداد معدودی از معامله‌گران روسیه پس از مکالمه با کارکنان پشتیبانی بیترکس، پاسخ گرفتند که شرایط جدید خدمات بیترکس شامل شهروندان کشورهای تحت “تحریم های اقتصادی” نمی‌شود.

شرایط جدید بیترکس به طور خاص تنها شامل ساکنان کشورهای تحت تحریم ایالات متحده که عبارتند از “کره شمالی، ایران، شبه جزیره کریمه، سوریه و کوبا” می‌شود. علاوه بر این، هر فردی که “تحریم اقتصادی اعمال شده توسط دولت آمریکا” شامل حالش میشود نمی‌تواند به پلتفرم های معاملاتی این کشور دسترسی داشته باشد.

به نظر می‌رسد لیست جدیدی که بیترکس اعلام کرده است ادامه‌ سختگیری هایی است که در سال گذشته توسط برخی از اکسچنج های آمریکایی آغاز شده بود.

در سال 2017، یاسر احمدی از سایت Lioncomputer.ir اعلام کرد که “سایت بیترکس از 12 اکتبر بدون خبر یا اطلاعیه ای شروع به بستن حسابهای کاربران ایرانی کرده است.”  آقای احمدی همچنین افزود که کاربران ایرانی علاوه بر اینکه اجازه‌ی دسترسی به اکانت های خود را ندارند؛ در برابر درخواست ها و پیگیری های انجام شده، از سمت تیم پشتیبان سایت بیترکس پاسخی دریافت نکرده اند.

آقای احمدی از اقدامات امپریالیستی آمریکا ابراز تاسف کرد و در ارتباط با قانون گذاری های این کشور بیان کرد:  “آنها در جهت دستیابی به منافع سیاسی خود از بیتکوین برای کنترل نیازهای مردم در سراسر جهان استفاده می‌کنند اما این رسالت بیت کوین و بلاکچین نیست، بلکه این اقدامات دقیقا در برابر هدف اصلی این تکنولوژی قرار دارد.”

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا