اخبار آلتکویناخبار اتریوماخبار بلاکچین

در هر دقیقه بیش از ۱۱ اتر سوزانده می‌شود؛ قیمت گس به ۳۰۰ gwei رسید

افزایش کارمزد شبکه اتریوم، شرایطی را به وجود آورده است که طی آن، بیش از ۱۶,۰۰۰ اتر طی ۲۴ ساعت گذشته سوزانده شده است. افزایش نرخ سوزاندن اتر ناشی از افزایش ناگهانی محبوبیت پروژه‌های NFT بوده است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از یوتودی، اگرچه بعضی از اعضای جامعه رمزارز پس از حجم فروش بسیار زیاد و کاهش فعالیت معاملاتی پایان صنعت NFT را پیش‌بینی کرده بودند، اما بعضی از پروژه‌های NFT با بیش از ۱۰۰٪ افزایش فعالیت طی روزهای اولیه سال ۲۰۲۲ همراه بوده‌اند.

طبق اطلاعات سایت اولتراساند مانی، بازار NFT اپن‌سی (OpenSea) یکی از منابع اصلی سوزاندن اتر بوده است، به طوری که طی ۲۴ ساعت اخیر، ۲۹۲۰ اتر در این پلتفرم سوزانده شده است. انتقال‌های رایج اتریوم نیز منجر به سوزانده شدن ۱۳۵۰ اتر شده است.

سایر پروژه‌ها نظیر یونی‌سواپ، تتر و جنی‌سواپ (GenieSwap) اندکی نیز مقدار زیادی اتر سوزانده‌اند.

آیا اتریوم در حال تبدیل شدن به رمزارز ضدتورمی است؟

در ۲۴ ساعت اخیر، مقدار نرخ سوزاندن اتر ها، بیشتر از اترهایی بوده که توسط ماینرها استخراج شده است. این موضوع باعث شده است که ۹ ژانویه به روز ضدتورمی دیگری برای اتریوم تبدیل شود. هرگاه که شبکه اصلی با افزایش کارمزد یا ازدحام مواجه شده است، معمولا شاهد ضدتورمی شدن اتریوم هستیم.

طی افزایش اخیر محبوبیت پروژه‌های NFT، کارمزد تراکنش‌های اتر بیش از ۱۵۰ الی ۲۰۰٪ افزایش یافت. این موضوع به افزایش چشمگیر خرج کردن سرمایه کاربران منجر شده است.

اگرچه اتریوم با روزهای ضدتورمی همراه است و شاهد سوزاندن اترهای بازار هستیم، اما به نظر نمی‌رسد عملکرد بازار اتر از این روند پیروی کند، به طوری که شاهد اصلاح قیمت ۱۶.۶٪ این رمزارز از تاریخ ۵ الی ۹ ژانویه بوده‌ایم. در حال حاضر، قیمت اتر با ۲.۴٪ کاهش به ۳۰۴۵ دلار رسیده است.

توکن سوزی اتریوم

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید نرخ توکن سوزی اتریوم به ۱۱.۲۴ اتر در دقیقه رسیده است. این میزان نسبت به ماه‌های گذشته به شدت افزایش یافته است. برای مثال نرخ سوزاندن ETH در اوایل آذر ماه، ۶.۲۵ اتر در دقیقه بوده است. بر اساس داده‌های سایت اتر اسکن، میانگین قیمت گس در زمان نگارش این خبر ۳۰۱ gwei گزارش شده است.

منبع
u.today

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا