مقالات عمومی

شکوفایی استیبل کوین های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰ !

دو سال گذشته چشمان بسیاری را به روی دنیای ارز دیجیتال باز کرده است. بانک های مرکزی زیادی به این صنعت علاقه نشان داده اند؛ تعدادی از آنها در حال توسعه استیبل کوین خود هستند و امسال تعداد بیشتری از آنها وارد این حوزه می شوند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

سال استیبل کوین

بسیاری از استیبل کوین های موجود در سایه جایگزین های بهتر محو خواهند شد. در واقع به بیش از چند استیبل کوین با پشتوانه دلار نیاز نیست اما در حال حاضر بیش از حد نیاز وجود دارد.

به گفته جرمی الیر (Jeremy Allaire) مدیر عامل و بنیانگذار Circle، تنها تعداد اندکی از استیبل کوین های موجود باقی می مانند. طبیعتا وی USDC استیبل کوین شرکت خود را نیز که ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه در گردش دارد را نیز حساب کرده است. دیگر استیبل کوین های رقیب مانند پکسوس(Paxos) تقریبا نصف ارزش بازار را دارند و توزیع Gemini به تنها ۳.۷ میلیون دلار کاهش یافته است.

 او در توئیتی در ۳ ژانویه ۲۰۲۰ گفت:

اینکه صنعت و رسانه از استیبل کوین های عرضه نشده و ارزهای دیجیتال بانک های مرکزی استفاده می کنند، نشان از نحوه عملکرد بازار دارد. USDC خود را جدا کرده است و ۵۲۰ میلیون دلار سرمایه در گردش دارد؛ پکس(PAX) روی ۲۴۰ میلیون دلار مانده است؛ TUSD شیب نزولی دارد و GUSD و BUSD سازمان های مستقل غیرمتمرکز هستند.

وی افزود که تتر هنوز هم نیروی غالب در استیبل کوین ها است و آپشن های بانکی خارج از کشور با دلار آمریکا را برای چین و بقیه آسیا ارائه می دهد و توانسته محبوبیت خود را در آنجا گسترش دهد.

صادر کنندگان تتر ساکت نبوده اند و در ماه گذشته ۹۰ میلیون دلار دیگر عرضه کرده اند. طبق گزارش شفافیت تتر در حال حاضر این استیبل کوین چهارمین ارز دیجیتال بزرگ با سرمایه در گردش ۴.۸ میلیارد دلار است.

الیر در ادامه گفت که رسانه همچنان روی لیبرای فیسبوک و ارزهای دیجیتال بانک های مرکزی (CBDC) تمرکز کرده است اما این صنعت به رشد خود ادامه می دهد.

۲۰۲۰ همچنان سال اصلی استیبل کوین ها خواهد بود و جریان اصلی موارد استفاده ایجاد شده در ارزهای دیجیتال با پشتوانه فیات روی زنجیره های عمومی، ادامه می یابد؛ و DeFi امور مالی آزاد را افزایش خواهد داد.

دارایی های دیجیتال بانک مرکزی

ینس ویدمن (Jens Weidmann) یکی از اعضای شورای مدیریت بانک مرکزی اخیراً از بانکهای تجاری خواسته است که راهکار های پرداخت کریپتویی خود را به عنوان گزینه ای جایگزین برای ارزهایی مانند لیبرا که همه آنها را یک تهدید بزرگ می دانند، توسعه دهند.

واضح است که بانک های مرکزی، لیبرا و دیگر استیبل کوین های شخص ثالث مانند USDT را به عنوان رقیب مستقیم سیستم مالی خود ببینند. دارایی های غیرمتمرکز مانند بیت کوین حتی تهدید بزرگتری محسوب می شوند.

در سال جاری پس از آنکه فیسبوک جاه طلبی های خود را اعلام کرد، پیشروی این حوزه، چین قصد عرضه یوان دیجیتال خود را دارد. به دنبال چین، بانک های مرکزی ژاپن، کره جنوبی، تایلند، سنگاپور، سوئد، فرانسه و اتحادیه اروپا به رقابت CBCD وارد شده اند.

بسیار محتمل است که نهادهای بیشتری به این حرکت در حال رشد در سال ۲۰۲۰ بپیوندند، زیرا استیبل کوین ها و ارزهای دیجیتال بانک های مرکزی درحال نفوذ به زندگی روزمره و پرداخت های دیجیتال هستند.

یک جامعه بدون پول نقد به دلیل خاصیت نظارتی آن، هدف نهایی هر دولتی است. اثر جانبی آن آگاهی بیشتر از دارایی های کریپتویی است که به نفع دارایی های غیرمتمرکز نیز خواهد بود.

منبع
bitcoinist

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا