اخبار بیت کوین

۳ دلیلی که مانع افزایش قیمت بیت کوین شدند چیست؟

با وجود وعده هایی که تحلیلگران کریپتو و سازمان هایی نظیر گلدمن ساکس داده بودند،‌ قیمت بیت کوین نتوانست به رقم مورد انتظار برسد. اما چه چیزی موجب این امر شده است؟

پس از اینکه این ارز دیجیتال برتر تلاش کرد تا در هفته گذشته قیمت خود را بالاتر از ۱۱ هزار دلار نگه دارد، بیت کوین با فشار فروش مواجه شد و برای دومین بار در سه هفته اخیر به زیر ۱۰ هزار دلار رسید. پیش از این کاهش قیمت، بسیاری از تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که ۱۰ هزار دلار به عنوان یک نقطه جهش قابل اعتماد در نظر گرفته می شود زیرا از لحاظ روانی نقطه حمایت مهمی به حساب می آید.

واضح است که این چنین نبود و پس از اینکه بیت کوین توانست از قیمت ۹,۵۰۰ به ۱۰,۴۵۰ دلار برسد، این کوین همچنان تلاش می کند تا بالاتر از قیمت ۱۰,۱۰۰ دلار بماند. حال می خواهیم بررسی کنیم چه عواملی باعث کاهش قیمت این ارز دیجیتال برتر می شود.

طرح های پانزی باعث نابودی بازار شده اند

دووی وان (Dovey Wan) یکی از شرکا شرکت Primitive Crypto در تاریخ ۱۴ جولای این اصلاح قیمت را به دلیل فروش بیت کوین توسط PlusToken دانست. PlusToken یک طرح پانزی چینی است. این طرح پانزی توانسته است ۲۰۰ هزار بیت کوین و ۸۰۰ هزار اتریوم از سرمایه گذاران بی تجربه و ساده به دست آورد.

طبق گفته وان، تمامی اعضای این طرح پانزی هنوز دستگیر نشده اند و داده های شرکت حسابرسی امنیت سایبری Peckshield نشان می دهد که اخیرا ۱۰۰۰ بیت کوین از حساب PlusToken به صرافی های هیوبی و بیترکس انتقال یافته است.

وان معتقد است که این کلاهبرداران سرمایه خود را در مبالغ کم نظیر ۵۰ تا ۱۰۰ بیت کوین در هر بار به صرافی ها انتقال می دهند. وان همچنین ادعا کرد که او اخیرا در یکی از چت روم های چینی بوده است که یک تریدر بیان کرده فردی ۱۰۰ بیت کوین به بایننس انتقال داده است.

اگر چنین چیزی درست باشد احتمالا با فروش عمده ای از بیت کوین مواجه می شویم اما به نظر می رسد این تنها دلیل ریزش قیمت بیت کوین نیست.

شکاف قیمتی CME را در نظر بگیرید

فاصله قراردادهای آتی بیت کوین CME یکی از بحث های داغ در میان معامله کنندگان بیت کوین است و بسیاری وجود این فاصله قیمتی را دلیل ریزش قیمت بیت کوین تا ۱۰,۰۰۰ دلار می دانند. نمودار روزانه بیت کوین فاصله ۸۷۰ بین قیمت ۷,۱۷۷ و ۸,۰۵۰ دلار را نشان می دهد.

در حالی که قراردادهای آتی CME بسته شده اند، این شکاف صرفاً نتیجه تغییر قیمت بیت کوین در آخر هفته است و این فضا تفاوت میان قیمت قبلی و قیمت جدید را نشان می دهد.

این شکاف دلیلی برای نگرانی است زیرا معامله گران این قیمت را به عنوان هدف قرار می دهند و باید در مقطع زمانی پر شود. پر شدن این فاصله زمانی اتفاق می افتد که این دارایی اصلاح قیمت بخورد و به سطح پشتیبانی در نزدیکی این فاصله قیمتی برسد.

جمع آوری و ذخیره بیت کوین قبل از بالا گرفتن ترس ناشی از رکودهای آتی

مجموعه ای از تحلیلگران کریپتو نمودارهایی را منتشر کرده اند که نشان می دهد بیت کوین وارد فاز تثبیت قیمت طولانی مدت شده است و تا زمانی که با استقبال بیشتری مواجه شود بین قیمت ۹۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ دلار معامله می شود و افزایش قیمت پس از هاوینگ ۲۰۲۰ رخ خواهد داد.

در اوایل هفته جاری بورس اوراق بهادار نسبت به ضعیف شدن فاندامنتال های اقتصاد کلان رکود وحشتناکی را پشت سر گذاشت. ترس از رکود به وجود آمد به طوری که یکی از اقتصاددانان بر روی منحنی بازده معکوس در اسناد خزانه بلند مدت تمرکز داشت.

این هفته شیب اسناد خزانه بلند مدت ایالات متحده معکوس شد و برای اقتصاددانان و تحلیلگران بازار این امر به طور معمول نشانگر آن است که رکود اقتصادی در راه است.

به طور همزمان، قیمت طلا با افزایش روبرو شد و بسیاری از سرمایه گذاران معتقدند که بیت کوین نیز همانند طلا ذخیره ارزشی است و در برابر نوسانات ایمن می باشد.

اگر ایالت متحده و دیگر کشورها در شرف رکود اقتصادی باشند، این امر باعث افزایش ورود سرمایه گذاران به بیت کوین و همچنین باعث بالا رفتن ارز بازار این ارز دیجیتال می شوند.

منبع
bitcoinist

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا