اخبار آلتکوین

آیا توکن بازی مرکب (Squid Game) کلاهبرداری است؟

کسب سود ۱۰۰,۰۰۰٪ مسلما بسیار خوب است، اما بسیاری از کاربرانی که در توکن بازی مرکب (Squid Game) سرمایه‌گذاری کرده‌اند نمی‌توانند سود خود را نقد کنند و در سراسر اینترنت گزارش شده است که این پروژه، کلاهبرداری است.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کریپتو پوتیتو، توکن اسکویید (SQUID) در هفته جاری در رسانه‌های مختلف اقتصادی و رمزارزهای سراسر جهان به تیتر اول اخبار تبدیل شده است. اما به نظر می‌رسد، این پروژه آن معجزه‌ای که همگی به آن امید داشتند نبوده است.

پس از رشد بیش از تقریبا ۱۰۰۰ برابری آن در کمتر از یک هفته، سرمایه‌گذاران گزارش داده‌اند که نمی‌توانند دارایی‌های خود را بفروشند.

این توکن در رتبه ۲۹۰۵ کوین مارکت کپ قرار گرفته است، اما این پلتفرم اطلاعیه‌ای در وبسایت خود قرار داده و درباره ریسک زیاد سرمایه‌گذاری بر روی این توکن هشدار داده است، زیرا ممکن است سرمایه‌گذاران نتوانند دارایی خود را بفروشند. این موضوع در بین کلاهبرداری‌های کریپتو بسیار رایج است.

در کوین مارکت کپ اعلام شده است:

گزارش‌های متعددی دریافت کرده‌ایم که کاربران نمی‌توانند توکن اسکویید خود را در پنکیک‌سواپ بفروشند. لطفا هنگام انجام معاملات بررسی‌های دقیق انجام دهید و بسیار مراقب باشید. اگرچه این پروژه بر اساس سریال معروفی به همین نام ایجاد شده است اما بعید است ارتباطی با آن داشته باشد.

توکن بازی مرکب؛ آیا به حدی خوب است که نمی‌تواند واقعی باشد؟

طبق گزارش پیشین میهن بلاکچین، از عرضه توکن اسکویید فقط یک هفته می‌گذرد. این توکن بر اساس سریالی به اسم بازی مرکب (Squid Game) ایجاد شده است که در آن، یک گروه ۴۵۶ نفره که از نظر مالی در شرایط نامساعدی به سر می‌برند در بازی‌های کودکانه اما مرگبار به رقابت می‌پردازند تا جایزه بسیار با ارزش آن را برنده شوند.

این پروژه نوعی رمزارز مطابق با بازی‌ را نوید داده است و از شرکت‌کنندگان درخواست کرده است تا در چندین بازی حاضر شوند تا جایزه رمزارز خود را برنده شوند. برای شرکت در این بازی، هر بازیکن باید تقریبا نیم میلیون دلار کارمزد پرداخت کنند و در صورت برنده شدن، جایزه هنگفتی را به خانه ببرند.

اما بعضی از افراد بدون ورود به بازی، صرفا بر روی توکن سرمایه‌گذاری کرده‌اند و ظاهراً نمی‌توانند سود خود را برداشت کنند. این روش می‌تواند نوعی محافظت در برابر کاهش ناگهانی قیمت باشد، اما متن تقریبا نامفهوم وایت‌پیپر این پروژه به مکانیزم کنترل بازار اشاره نکرده است.

این موضوع، هشدارهایی را برای این پروژه به وجود آورده است. کریپتوپوتیتو هشدار داده است که سایت پروژه به توییت‌های ایلان ماسک در ارتباط با حمایت از این پروژه اشاره کرده است که کاملا نادرست است. علاوه بر آن در قسمت همکاری‌های این سایت از سایت کوین گکو نیز نام برده شده است که یکی از بنیان‌گذاران این سایت در گفتگو با کوین تلگراف عنوان کرده است:

این توکن با معیارهای لیست شدن ما مطابقت نداشت بنابراین در کوین گکو لیست نمی‌شود و به احتمال زیاد یک کلاهبرداری است.

کلاهبرداری در پروژه توکن اسکویید
توییت‌های ایلان ماسک در ارتباط با حمایت از پروژه توکن اسکویید

به علاوه، اعضای تیم توسعه‌دهنده این پروژه هیچگونه پیش زمینه‌ای ندارند و نمی‌توان گفت که اصلا این افراد وجود واقعی دارند یا خیر.

توسعه دهندگان توکن بازی مرکب Squid Game

شبکه‌های اجتماعی؛ قدرت نامرئی در ارزش دادن به چیزهای بی‌ارزش

اما علی‌رغم موارد گفته شده، رمزارزهای مبتنی بر میم‌های اینترنتی به روند جهانی تبدیل شده‌اند. بسیاری از افراد به خرید این توکن‌ها تمایل دارند تا صرفا در نوعی شوخی شرکت کنند.

این روند با دوج کوین آغاز شده است، رمزارزی که توانست خود را به ۱۰ رمزارز برتر بازار برساند. شیبا اینو نیز به این فهرست راه یافته است. سایر توکن‌ها نظیر سیف‌مون، فلوکی اینو و غیره نیز مدت کوتاهی توانسته‌اند به این شهرت دست یابند.

کلکسیونرهای NFT نیز با این روند همراه هستند. کلکسیونرهای معروفی به معاملات صدها هزار دلار و حتی میلیون دلاری این توکن‌ها پرداخته‌اند. 

در نتیجه جای تعجبی ندارد که توکن بی‌ارزشی بر اساس سریال تلویزیونی به کلاهبرداری بپردازد. اگرچه بعضی از افراد سرمایه زیادی از دست داده‌اند، اما سایر افراد با خوشحالی و بر اساس شوخی‌های اینترنتی به خرج کردن سرمایه خود پرداخته‌اند.

به زودی بررسی کامل این پروژه و توکن SQUID در سایت میهن بلاکچین منتشر خواهد شد.

آیا شما به این پروژه مشکوک هستید؟ به نظر شما ادعاهای این تیم تا چه حدی صحت دارد؟

منبع
cryptopotato

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
4 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا