اخبار بیت کوین

کاهش سختی استخراج بیت کوین همزمان با اختلال در دسترسی به استخرهای ماینینگ

استخرهای استخراج بزرگ همچون بایننس‌پول، F2Pool، Poolin و ViaBTC گزارش‌هایی مبنی بر وقوع مشکلاتی در رابطه با متصل شدن ماینرها دریافت کرده‌اند و در کانال‌های تلگرام خود به آن اشاره کرده‌اند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین‌دسک، در هفته گذشته هش‌ریت شبکه بیت کوین با سقوط شدید از ۱۸۰ اگزاهش بر ثانیه به ۱۲۸ اگزاهش بر ثانیه همراه بود. این اتفاق قبل از تنظیم سختی شبکه بیت کوین در روز یکشنبه به وقوع پیوست.

سقوط شدید هش‌ریت شبکه BTC
سقوط شدید هش‌ریت شبکه BTC

در کانال‌های تلگرام بایننس‌پول و Poolin علت اختلال در دسترسی به استخرهای استخراج، آلودگی در سیستم DNS ذکر شده بود. F2Pool نیز اعلام کرد که هنوز مشکل سیستم DNS آن به صورت کامل برطرف نشده است. DNS سرویس اینترنتی است که نام دامنه را به پروتکل اینترنتی آدرس‌دهی IP تبدیل می‌کند. آلودگی در سیستم DNS زمانی اتفاق می‌افتد که توسط هکرها ترافیک از نام دامنه به یک وبسایت جعلی هدایت شود.

کاربران ViaBTC در تلگرام به این موضوع اشاره کردند که در دسترسی به این استخر با مشکل مواجه شده‌اند. این استخر وجود اختلال در سیستم را تایید کرده اما اشاره‌ای به مشکلات ناشی از DNS نکرده است.

به گفته الخاندرو دلا تور (Alejandro De La Torre) موسس شرکت مشاوره‌ای ProofofWork Energy و معاون استخر Poolin، در ابتدا مشکل اتصال به استخرها برای ماینرهای چینی پدیدار شد و به عقیده او احتمالا دولت چین در این قضیه دخالت کرده است. بخش زیادی از عملکرد استخرها در کشور چین واقع شده است. این در حالی است که این کشور سیاست حذف استخراج رمزارزها را در پیش گرفته است. شایان ذکر است که تمام توان پردازشی ارائه شده توسط این استخرها از چین نمی‌آید و این استخرها قصد دارند تا پایان سال به صور کامل از چین خارج شوند.

توان پردازشی (هش‌ریت) در استخر بیت کوین بایننس‌پول در تاریخ ۲۶ نوامبر به میزان ۱۴٪ کاهش یافته است. همچنین این میزان در مورد استخرهای F2Pool و ViaBTC به ترتیب برابر ۸٪ و ۷٪ کاهش بوده است.

استخرهای استخراج بایننس‌پول، F2Pool و Poolin به کاربران خود توصیه کردند که DNS خود را برای حل این مشکل تغییر دهند. همچنین بایننس‌پول اعلام کرد که راه حل فعلی برای حل این مشکل استفاده از VPN خواهد بود.

در حالی که از تاریخ ۱۷ جولای (۲۶ تیر) همواره سختی شبکه بیت کوین رو به افزایش بوده است، برای اولین بار روز یکشنبه این روند متوقف شد و با کاهش سختی شبکه به میزان ۱.۴۹٪ همراه بود.

سختی شبکه بیت کوین
سختی شبکه بیت کوین

اوج تاریخی سختی شبکه بیت کوین در تاریخ ۱۳ می سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاد که به میزان ۲۵.۰۵ تریلیون رسید. در دو هفته گذشته که سختی شبکه رشد ۴.۶۹٪ را تجربه کرد قیمت بیت کوین به اوج تاریخی خود رسیده بود.

منبع
news.bitcoincoindesk

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا