اخبار بیت کویناخبار عمومی

جک دورسی صندوق حمایت از توسعه دهندگان بیت کوین را راه‌اندازی می‌کند

جک دورسی مدیر عامل سابق توییتر از تاسیس صندوق حمایت قانونی از توسعه‌دهندگان بیت کوین خبر داد. دورسی قرار است این کار را با همکاری الکس مارکوس (Alex Marcos) هم‌بنیانگذار Chaincode Labs و مارتین وایت (Martin White) از اساتید دانشگاه ساسکس انجام دهد.

در این سرزمین همه برنده‌اند!

در تولد تترلند 2 اتریوم هدیه بگیرید!

برو به تترآیلند

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، اطلاعیه مربوط به تاسیس این صندوق روز گذشته از طریق آدرس ایمیلی منتسب به دورسی برای توسعه‌دهندگان بیت کوین فرستاده شده است. در این اطلاعیه آمده است این صندوق با هدف صیانت قانونی از توسعه‌دهندگان بیت کوین تاسیس می‌شود که در حال حاضر درگیر دعاوی چندجانبه هستند. زک وول (Zack Voell) فعال حوزه رمز ارزها در توییتی ایمیل منتسب به دورسی را به اشتراک گذاشته است.

ایمیل فرستاده شده از جانب جک دورسی

در این ایمیل اشاره شده است دعاوی قضایی و تهدیدهای مستمر اثرگذار هستند و در نبود حمایت قانونی متهمان به صورت انفرادی راهی جز تسلیم شدن ندارند. که اشاره به توسعه‌دهندگان متن باز دارد که معمولا به صورت انفرادی کار می‌کنند و مستعد متحمل شدن فشار قانونی هستند. همچنین در ادامه این نامه آمده است:

ما یک پاسخ هماهنگ و رسمی را برای کمک به صیانت از توسعه‌دهندگان پیشنهاد می‌کنیم.

در ادامه این نامه به جزییات تاسیس این صندوق اشاره شده است که قرار است نهاد غیرانتقاعی باشد که هدف آن به حداقل رساندن دردسرهای قانونی مربوط به توسعه دهندگان است. این دردسرهای قانونی در بعضی اوقات توسعه‌دهندگان را از فعالیت روی بیت کوین و پروژه‌های مرتبط منصرف می‌کند. به صورت کلی هدف از تاسیس صندوق، دفاع از توسعه‌دهندگان در برابر دعاوی حقوقی مرتبط با فعالیت آن‌ها در اکوسیستم بیت کوین است. این اقدامات شامل یافتن و حفظ وکیل مدافع، ایجاد استراتژی دادخواهی مربوط به فعالیت‌های توسعه‌ای و پرداخت صورت‌حساب‌های قانونی است.

در آغاز، این صندوق از داوطلبان و وکلای پاره‌وقت تشکیل خواهد شد که توسعه‌دهندگان بتوانند در صورت تمایل از آن‌ها استفاده کنند. البته در نامه اشاره شده است که هیئت مدیره این صندوق، مسئولیت انتخاب پرونده‌ها را به عهده می‌گیرد تا این صندوق به حمایت از آنها بپردازد.

در حال حاضر این صندوق به جمع‌آوری پول بیشتری نیاز ندارد اما در صورت نیاز برای اقدامات قانونی بیشتر یا پرداخت حقوق کارکنان، این کار را به دستور هیات مدیره انجام خواهد داد.

براساس این نامه اولین پروژه این صندوق، پرونده شکایت تولیپ تریدینگ (Tulip Trading) است که از توسعه‌دهندگان از جمله ایرا کلیمن (Ira Kleiman) به اتهام سوءاستفاده در دسترسی به ثروت بیت کوین شکایت شده است.

جک دورسی در پایان نوامبر (آذر) از مدیرعاملی توییتر استعفا داد. دورسی یکی از طرفداران قدیمی بیت کوین است و اکنون در شرکت بلاک (Square سابق) به فعالیت مشغول است و قرار است یک صرافی غیرمتمرکز بیت کوین به نام tbDEX را در آنجا توسعه دهد. در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) وایت پیپر این پروژه منتشر شد. آگهی شغلی اخیر شرکت Block جک دورسی، دورنمای او برای آینده بیت کوین را آشکار کرده است. بر اساس گزارش پیشین میهن بلاکچین، شرکت بلاک قرار است در سال ۲۰۲۲ یک سیستم استخراج بیت کوین منبع‌باز و کیف پول سخت افزاری بیت کوین را توسعه دهد.

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا