اخبار آلتکویناخبار اتریوماخبار عمومی

مصاحبه ویتالیک بوترین با مجله تایم؛ خطرات بالقوه صنعت رمزارز را تهدید می‌کنند

ویتالیک بوترین، شاهزاده کریپتو، گفته است صنعت رمزارز مشکل وجهه عمومی دارد.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، ویتالیک بوترین هم‌بنیانگذار اتریوم عکس صفحه اول مجله تایم در ماه جاری را به خود اختصاص داده است. وی درباره خطرات بالقوه‌ای که صنعت رمزارز با آن مواجه است با مجله تایم به مصاحبه پرداخته است.

بوترین طی مصاحبه ۸۰ دقیقه‌ای خود، درباره شرایط نامساعدی که از پیاده‌سازی نامناسب رمزارزها می‌تواند به وجود آید صحبت کرده است.

از نگرانی‌های بوترین می‌توان به سرمایه‌گذاران متعصب، کارمزد زیاد تراکنش‌ها و نمایش عمومی ثروت از جانب افرادی که مدعی هستند از طریق معاملات رمزارزها و توکن‌های NFT کسب کرده‌اند اشاره کرد.

اگرچه ویتالیک بوترین نسبت به اتریوم به شدت امیدوار است، اما از این موضوع می‌ترسد که چشم‌انداز او در خصوص ایجاد اقتصاد دیجیتالی عادلانه‌تر در تسلط عوامل مخربی قرار بگیرد که صرفا به دنبال طمع خود هستند.

توییت کوین تلگراف درمورد مصاحبه ویتالیک بوترین با مجله تایم

وی گفت:

اگر دیدگاه و چشم‌انداز خود را بیان نکنیم و به دنبال آنها نباشیم، فقط مواردی ساخته می‌شوند که صرفا سودآور هستند.

در این مصاحبه هم‌چنین به سایر نگرانی‌های بوترین در خصوص اتریوم پرداخته شد. از بین این نگرانی‌ها می‌توان به نحوه حضور و فعالیت در جامعه طی دوره‌های به شدت پرتلاطم در مسیر تکامل اتریوم اشاره کرد. در این مصاحبه، ویتالیک بوترین به عنوان یک رهبر عمل‌گرا که رویکردی میانه‌رو در خصوص برطرف کردن مشکلات تاثیرگذار بر جامعه اتخاذ می‌کند، معرفی شده است.

مصاحبه تایم با ویتالیک بوترین
تصویر ویتالیک بوترین روی جلد مجله تایم

طی سالیان گذشته، بوترین از بلاگ شخصی خود برای حمایت از راهکارهای فنی مرتبط با توسعه اتریوم استفاده کرده است. در ماه دسامبر ۲۰۲۱، وی مقاله «پایان بازی» (Endgame) را منتشر کرد.

این مقاله، یک آزمایش نظری بود که به تکامل اتریوم ۲.۰ می‌پرداخت. گفتنی است که اتریوم ۲.۰ به «لایه اجماع» تغییر نام داده است. ویتالیک بوترین در این مقاله، بهبودهایی در خصوص مقیاس‌پذیری شبکه ارائه داده است که نقاط ضعف قابل توجهی به همراه دارد. مهم‌ترین این نقاط ضعف، متمرکز شدن تولید بلاک است.

اگرچه تکامل اتریوم به زنجیره گواه اثبات سهام هم‌چنان با تاخیرهای مختلف مواجه است، اما جامعه سرمایه‌گذاران به آینده به شدت امیدوار است. در حال حاضر زنجیره بیکن چین اتریوم بیش از ۳۱۶,۰۰۰ تاییدکننده و تقریبا ۱۰.۱ میلیارد اتر سهام‌گذاری‌شده در اختیار دارد.

آینده اتریوم

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا