اخبار اتریوماخبار بلاکچین

شبکه آزمایشی راپستن برای به روزرسانی مرج اتریوم آماده می‌شود

شبکه آزمایشی راپستن اتریوم برای ادغام (Merge) آماده شده است. طی این فرایند، اجماع اثبات سهام برای این شبکه فراهم خواهد شد. از آنجایی که راپستن معماری مشابه با شبکه اصلی اتریوم دارد، یکی از بهترین تست نت‌های این شبکه محسوب می‌شود. به همین دلیل، این امکان برای توسعه‌دهندگان فراهم شده تا پیش از اجرای به‌روزرسانی در شبکه واقعی، آن را امتحان کنند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، تیم بیکو، توسعه‌دهنده اتریوم روز سه‌شنبه اعلام کرد بیکن چین جدیدی برای شبکه راپستن راه‌اندازی شده است که در آزمایش نهایی فرایند ادغام (مرج) که حدود ۸ ژوئن (۱۸ خرداد) انجام خواهد شد، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

راپستن یکی از مهم‌ترین شبکه‌های آزمایشی اتریوم است و از بسیاری از جهات به شبکه اصلی شباهت دارد. این شبکه آزمایشی از ویژگی‌های مختلف شبکه اصلی اعم از توکن اتر (البته نسخه بی ارزش آن) برای انجام تراکنش‌ها بهره می‌برد و محیط کد نویسی مشابهی دارد. با این حال، تغییراتی که در راپستن صورت می‌گیرد به هیچ عنوان شبکه اصلی را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. این شبکه همچنین قدیمی‌ترین شبکه آزمایشی مبتنی بر اثبات کار اتریوم است و از سال ۲۰۱۶ فعالیت می‌کند.

توییت تیم بیکو

پس از اجرای به‌روزرسانی ادغام در شبکه راپستن، شاهد تغییرات احتمالی شبکه اتریوم پس از طی این مراحل خواهیم بود. تاثیرات حاصل بر این شبکه آزمایشی، برنامه‌ها و کلاینت‌های آن، نگاهی اجمالی به توسعه‌دهندگان در رابطه با ادغام شبکه اصلی و چگونگی جلوگیری از بروز مشکلات خواهد داد.

توییت در رابطه با شبکه راپستن

بیکو خاطرنشان کرد همچنان چندین مسئله وجود دارد که توسعه‌دهندگان و اجراکنندگان نودها باید در زمان منتهی به مرج شبکه راپستن برای آن‌ها آماده شوند. بیکن چین باید آخرین به‌روزرسانی را اجرا کند و سختی ترمینال‌ها، که تحت عنوان TTD شناخته می‌شود، باید مشخص شود.

به گفته بیکو، این ارتقا به محض مشخص شدن TTD انجام خواهد شد. این کار باید تا نیمه دوم ماه ژوئن انجام شود.

مرج یا ادغام، یکی از مورد انتظارترین به‌روزرسانی‌ها در تاریخ شبکه اتریوم است و چندین هدف را محقق خواهد ساخت. در وهله اول، قرار است با مرج، اجماع اثبات کار شبکه اتریوم به اثبات سهام تبدیل شود و در پی آن شبکه بسیار کارآمدتر خواهد شد. این فرایند قبلا با نام اتریوم ۲.۰ شناخته می‌شد و اکنون به لایه اجماع تغییر نام داده است. پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود تا مرداد سال جاری انجام شود.

علی‌رغم امید کاربران، انتظار نمی‌رود به‌روزرسانی مرج کارمزد گس اتریوم را کاهش چشمگیر دهد.

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
1 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا