متوسط استخراج

معرفی بهترین ریگ های استخراج اتریوم در سال 2020

ریگ های استخراج اتریوم، سخت افزارهایی هستند که به طور اختصاصی برای استخراج اتریوم طراحی شده‌اند. اتریوم می‌تواند توسط دو نوع ریگ استخراج شود که این دو نوع ریگ‌های CPU و GPU هستند. استخراج با استفاده از CPU شامل استفاده از پردازنده‌های CPU برای تولید بلاک است که این کار امروزه در سطح وسیعی با استخراج از طریق GPU جایگزین شده است؛ زیرا قدرت محاسباتی GPU بسیار بیشتر از CPU است. به همین دلیل ما در این مقاله تنها کارت های GPU (کارت های گرافیک) را مورد بحث قرار می‌دهیم.

سری AMD Radeon RX Vega

این سری شامل مدل های RX Vega 56 و RX Vega 64 است که هر دوی آنها مجهز به حافظه 8GB HBM2 هستند و عملکردهای مشابهی در استخراج دارند. آنها از لحاظ مصرف انرژی با توجه به عملکرد خود بهینه شده‌اند و می‌توان از فروش دوباره آنها هم سود کرد زیرا که جدیدترین سری هستند.

AMD Radeon RX Vega 56 دارای هسته‌ای است که سرعت عملکرد هسته‌ای 1156MHz دارد و در هنگام عملکرد ۲۱۰ وات انرژی مصرف می‌کند که برای قیمت‌های الکتریسیته بالا گزینه خوبی است. میزان هش (hash rate) آنها در دامنه بین ۳۰و ۴۵ Mh/s قرار دارد.

یکی از جنبه‌های منفی این سری قیمت بالای آنها است که خیلی گران هستند، بنابراین ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا بتوان با استفاده از سودآوری آن، سرمایه اولیه را فراهم نمود.

Nvidia GTX 1070

Nvidia GeForce GTX 1070 کارت گرافیک مورد علاقه گیمرها است و به خاطر عملکردهایی که دارد، توسط ماینرهای ارز دیجیتال هم مورد پذیرش قرار گرفته است. این کارت گرافیک دارای رم 8GB GDDR5 و عملکرد هسته‌ای 1506 MHz است. این کارت ۱۵۰ وات انرژی نیاز دارد و میزان هش خوبی را به نسبت انرژی مصرفی فراهم می‌آورد. این کارت دارای هش 30 mh/s است که می توان بدون استفاده از مقادیر بالای انرژی، آن را حفظ کرد. به همین خاطر است که این کارت برای استخراج ایده آل تلقی می شود. قیمت تک فروشی کارت گرافیک مذکور 470 دلار آمریکا است.

Radeon R9 295X2

R9 295 X2 دارای بالاترین هش در این مقاله یعنی 46 تا 50 MH/S است اما متاسفانه در هنگام عملکرد مصرف انرژی آن حدود ۵۰۰ وات است. در حالی که این کارت گرافیک اتریوم را خیلی راحت‌تر استخراج می‌کند، اما هزینه برق نیز می‌تواند موضوع شایان توجهی باشد.

این کارت گرافیک در همه ارزیابی‌ها و تست‌های بازی از Nvidia`s GTX Titan بهتر عمل می‌کند. R9 در بین دستگاه‌های موجود عملکرد محاسباتی بالایی دارد.

قیمت این کارت حدود ۱۰۰۰ دلار است اما استخراج‌گران از سود سالانه ۱۵۰۰ دلار توسط این کارت خبر داده‌اند. اگر کارت دست دوم بخواهید، ممکن است بتوانید با قیمت پایین‌تر پیدا کنید.

Radeon R9 HD 7990

میزان هش این کارت گرافیک 36 MH/S است که دومین هش بالا را در سری R9 بعد از 295X2 دارد. این کارت گرافیک در حین استخراج حدود ۳۰۰ وات انرژی مصرف می‌کند و می‌توان با قیمت ۳۰۰ تا ۳۵۰  دلار آن را خرید.

عملکرد این کارت گرافیک بستگی به دو تراشه گرافیکی Tahiti XT2 دارد که در سرعت بیش از 1GHz عملکرد دارد که با سرعت 6.5GHz حافظه GDDR5 ترکیب شده است. استخراج گران سود سالانه ۸۰۰ دلار را برای این کارت گرافیک گزارش داده‌اند.

AMD Radeon RX580

این کارت گرافیک رقیب اصلی Nvidia`s GTX 1070 است. هش ارائه شده توسط این کارت گرافیک تنها 1MH/s پایین‌تر از GTX`s است اما قیمت آن مناسب‌تر است و عملکردی مشابه Nvidia GeForce GTX 1070 دارد.

Radeon با توجه به اینکه مصرف انرژی آن برای هش ۲۹ mh/s حدود ۱۸۵ وات است، گزینه مناسبی به حساب می‌آید. به خاطر محبوبیتی که دارد، استخراج گران ارز دیجیتال شدیدا به دنبال آن هستند و به همین خاطر پیدا کردن آن در بعضی مناطق سخت است. سرعت عملکردی این کارت ۱۲۵۷ است و دارای حافظه رم 8GB GDDR5 است. این کارت گرافیک با قیمت ۳۲۰ دلار در دسترس است.

Nvidia GTX 1080 Ti

این کارت گرافیک یکی از بهترین‎‌ها در زمینه بازی است که برای استخراج نیز ایده‌آل است. اما کارت گرافیک گرانی است و در حین عملکرد ۲۵۰ وات انرژی مصرف می‌کند. اگر این کارت تنظیم شود، میزان هش آن به ۳۵ MH/s می‌رسد که در مقایسه با GTX 1070 خیلی متفاوت نیست. سرعت عملکردی هسته این کارت گرافیک ۱۴۸۰ است و حافظه رم 11GB GDDR5X دارد. این کارت به عنوان مدل ۱۰۸۰ شناخته شده است و با قیمتی تقریبا دو برابر مدل ۱۰۷۰ به فروش می‌رسد و با این وجود تفاوت‌هایی جزئی که در هش بین این دو مدل موجود است، برای سرمایه گذاری مناسب نیست.

آیا استخراج اتریوم سودآور است؟

جواب این سوال ساده نیست. واقعا بستگی به مقدار زمانی که دارید و مقدار سرمایه گذاری شما دارد. هزینه برق با توجه به منطقه جغرافیایی شما متفاوت است و دسترسی افراد به ریگ هایی خاص نیز متفاوت است که در بعضی مناطق افراد مجبورند هزینه ارسال بیشتری را برای ریگ های خریداری شده بپردازند.

قیمت خود ریگ هم مهم است. در حالی که یک کارت گرافیک ۳۰۰ دلاری خیلی گران نیست، اما تصور کنید فردی بخواهد ریگی با ۵ کارت گرافیک برای سودآوری بیشتر درست کند. قیمت اجزای دیگری مانند مادربورد و پاور هم باید مورد توجه قرار بگیرد. استخراج اتریوم در حال حاضر در مقایسه با بیت کوین آسان‌تر است. اتریوم نسبت به دستگاه های اسیک (ASIC) مقاوم است و امر استخراج برای استخراج گران حتی اگر انفرادی هم به این کار بپردازند، باز می‌تواند سودآور باشد.

ارزهای دیجیتال استخراج شده را کجا می‌توان نگه‌داری کرد؟

کیف پول های زیادی موجود هستند که امکان ذخیره اتریوم در آنها وجود دارد. از کیف پول‌های محبوب برای اتریوم می‌توان Ledger Nano S، Trezor، MetaMask، Exodus و MyEtherWallet را نام برد. فراموش نکنید که به هنگام انتخاب یک کیف پول، باید ویژگی‌های امنیتی آن را به خوبی مورد بررسی قرار بدهید و در نهایت کیف پولی را انتخاب کنید که امنیت بالایی به شما ارائه می‌دهد و رابط کاربری ساده‌ای دارد.

کلام آخر

اگر شما از مشتاقان ارز دیجیتال هستید و مایلید که ریگ استخراج خود را راه اندازی کنید تا مقداری اتریوم بدست بیاورید، موارد مذکور تعدادی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار هستند. اگر می‌خواهید بدانید استخراج اتریوم یا دیگر ارزهای دیجیتال برای شما سودآور است یا نه، می‌توانید از ماشین حساب ماینینگ برای محاسبه سودآوری استخراج با دستگاه‌های مختلف استفاده کنید.

 

آخرین به روز رسانی: ۱۳۹۹/۳/۷

منبع
coindoo

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا